Likya Yolu/ Olympos - Çıralı - Tekirova

Photo ofLikya Yolu/ Olympos - Çıralı - Tekirova Photo ofLikya Yolu/ Olympos - Çıralı - Tekirova Photo ofLikya Yolu/ Olympos - Çıralı - Tekirova

June 27, 2023
June 2023

near Olympos, Antalya (Türkiye)

Olympostan Çıralıya geçerek Tekirova parkuruna yürümeye başladım. Dileyen plaj tarafından geçip parkura bağlanabilir. Ben ara yollardan geçmeyi tercih ettim.

Çıralıdan parkura girdikten sonra ilk üç kmde çok güzel bir manzara karşılıyor sizi. Bol bol fotoğraf ve video çekmek isteyebilirsiniz. :)

Ancak parkuru genel olarak beğenmedim ben. Sürekli orman yolundan götürüyor. Özellikle yaz aylarında yürümek isterseniz ağaçlar arasından gitmediğiniz için güneşe ve sıcağa çok maruz kalabilirsiniz. Son kısımlara kadar su alabileceğiniz bir nokta yok. Olanlar da çok sıcak akıyor. Yanınıza en 2,5 lt su almayı ihmal etmeyin. Bir kısmını buz olarak da bulundurabilirsiniz.

Parkur boyunca iki üç koydan geçiyorsunuz. Çoğu zaman yukarıdan da mavinin ve yeşilin muhteşem uyumuna tanık oluyorsunuz.

Son üç km'yi ormanın bitiminde kapıdan sonra asfalt yola veriyor. Ben o kısmı yürümedim.

Çok zevk aldığım bir yürüyüş olmadı ama elimde güzel manzara fotoğrafları oldu.