Likya Yolu (Lycian Way) - Olimpos - Adrasan / Demirayaklar - 28.10.2022

Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Olimpos - Adrasan / Demirayaklar - 28.10.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Olimpos - Adrasan / Demirayaklar - 28.10.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Olimpos - Adrasan / Demirayaklar - 28.10.2022

October 30, 2022
October 2022

•   3.7 1 review

near Olympos, Antalya (Türkiye)

2 araçla 5 kişilik ekip olarak İzmir’den 27 Ekim Perşembe akşamı yola çıkarak, Cuma gece yarısı Karaöz’e ulaştık. Karaöz sahile çadır kurarak sabaha kadar güzelce dinlendik. Sabah erkenden kalkıp bir aracımızı da burada bırakarak tek araçla Olimpos’a geçtik. Olimpos’a vardıktan sonra hızlıca kahvaltı yapıp, yürüyüşümüze başladık. 2 günlük yolumuzda ilk gün parkur üzerinde su kaynağı olmaması nedeniyle yanımıza 3’er lt su aldık. Likya Yolu patikasına Olimpos Milli Parkın içine girdikten geçiş yapıyorduk. O bölgenin telle kapatılarak artık Milli park içinden geçiş yapılmadığı bilgisini görevlilerden öğrendik. Likya Yolu’na kaya tırmanış bölgesi olan Dersane söktürüne giden yol üzerindeki soldaki son kampingin bitişiğinden devam eden patikadan dik bir çıkış ile geçiş yapabildik. Buradan itibaren Musa Dağının eteklerine kadar devamlı olarak yükselen bir parkur olarak devam ediyor. Parkur üzerinde su kaynağı bulunmamakla birlikte, parkurun en yüksek noktasında çadırdan bir çay ocağı bulunmaktadır. Manzaranın da güzel olduğu bu noktada kurulan bu yerde çay, su vb bulunmaktadır. Bizim yanımızda gerekli ekipman ve malzemeler bulunduğu için buradan bir şey almadık, çadır bölgesinin sağ tarafında açıklık bulunan alana geçip uzun bir yemek molası verip, dinlenmemizin ardından yürümeye devam ettik. Buradan sonra ufak yükselişler dışında hep iniş var. En son kuru dere yatağından geçerek toprak yola çıkarak buradan sonra 4km civarında düz bir yolla saat 16:30’da Adrasan sahile ulaştık. Adrasan sahile giden asfalt yola çıktıktan sonra biraz ileride sol tarafta hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Burada su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Bizde burada su ihtiyacımızı karşıladıktan sonra sahile doğru yürümeye devam ettik. Sahile geldikten sonra, kumsaldaki dereden geçip sahilin sol tarafına doğru giderek orada bulunan tuvaletlere yakın bir konumda durarak burada çadırlarımızı kurmaya karar verdik. Adrasan’a daha önce geldiğimizde de burada çadırlarımızı kurmuştuk. Sezonun bitmesi nedeniyle bu bölgede çadır kurmak sıkıntı oluşturmamaktadır. Sezon dışının kamp kurmak için bir avantajı olsa da, çevrede açık market vs bulamamakta sezon dışının en büyük sıkıntısı diyebilirim. Sularımızı hayrattan doldurduğumuz için su konusunda bir problem yaşamadık. Yanımızda da yiyeceklerimiz olduğu için marketlerin kapalı olması bizim için bir problem oluşturmadı. Bu durumları göz önünde bulundurunuz. Sahilde çadırlarımızı kurduktan sonra akşam yemeğimizi hazırlamaya başladık. Yemeğimizi yememizin ardından çadırlarımıza girip, dinlenmeye çekildik.
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkurun Milli Park içindeki girişi kapatılmış. Tırmanış bölgesi Dersane sektörüne giden yoldaki sol tarafta bulunan son kampingin bittiği yerden patikaya girip dik bir çıkışla Likya Yolu’na geçiş yapıyorsunuz.
- Km olarak kısa ama sürekli çıkış, tepe noktası ve iniş şeklinde olan bir parkur.
- Parkur üzerinde akan bir su kaynağı yoktu.
- Biz yanımıza 3 litre su aldık. Bu kadar su bize yetti. Hava durumunu ve sezonu göz önüne alıp kendinize göre su miktarını ayarlayabilirsiniz.
- Parkurun en yüksek noktasında hizmet veren çadırdan bir çay ocağı benzeri bir yer var. Burada çay, su vb içecekler temin edebilirsiniz.
- Yol üzerinde herhangi bir yerleşim alanı yoktur.
- Adrasan’a indikten sonra parkurun son 3-4 kmsi toprak yoldan ve düz şekilde devam etmektedir.
- Adrasan’ın sahile giden asfalt yoluna çıktıktan sonra biraz ileride sol tarafta akan ve kullanılan bir hayrat mevcut. Buradan su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
- Sezon dışı olması nedeniyle sahile yakın marketler kapalıydı.
- Biz çadırla konaklama yapıyoruz. Çadırımızı sahilde bulunan çaydan geçerek sol taraftaki tuvaletlere yakın bölgeye kurduk.
- Adrasan’da birçok kamping, apart ve pansiyon bulunmaktadır. Siz kendinize uygun yerlerde konaklayabilirsiniz.
- Sahildeki tuvalet ve duşlar kullanılmaktadır. Temiz durumda bulunan tuvaletleri sizlerde temiz kullanınız.
- Sahilde birçok noktada çöp kutusu bulunmaktadır. Lütfen çöplerinizi çevreye değil, çöp kutularına atalım.
- Parkur çok net şekildedir ancak yine de yanınızda GPS ve telefonda Wikiloc uygulamasının olmasını tavsiye ederim.
- Parkur; patika, kuru dere geçişi, toprak yol ve asfalt içermektedir.