Likya Yolu/Lycian Way - GÖKÇEÖREN - ÇUKURBAĞ 15 KM

Photo ofLikya Yolu/Lycian Way - GÖKÇEÖREN - ÇUKURBAĞ 15 KM Photo ofLikya Yolu/Lycian Way - GÖKÇEÖREN - ÇUKURBAĞ 15 KM Photo ofLikya Yolu/Lycian Way - GÖKÇEÖREN - ÇUKURBAĞ 15 KM

January 31, 2020
January 2020

•   5 2 Reviews

near Bölüceağaç, Antalya (Türkiye)

Gökçeören, Antalya ilinin Kaş ilçesine bağlı bir mahalledir
Hacıoğlan Deresi – Phellos: 11 KM
Phellos – Çukurbağ: 2 KM
Çukurbağ - Pansiyon : 2 KM
---------------------------------------------
TOPLAM : 15 KM
Hacıoğlan Deresinde bolca su için, dinlenin,( Biz burada kamp yaptık) suluklarını doldurun çünkü sonrasında uzun bir tırmanış sizi bekliyor olacak. Tırmanış sonrası bir düzlüğe varıyorsunuz orada bir çoban kulübesi göreceksiniz. Çoban kulübesinden sonra bir su kaynağı bulunuyor. Biraz ileride bir su kaynağı daha bulunuyor. Bu iki noktada sularınızı tazelemelisiniz. Çukurbağ’a kadar başka bir su kaynağı bulunmuyor.

Çukurbağ Konaklama:

3 Oda Konuk Evi: 0 541 253 57 45

Eco-Art Farm Konuk Evi: 0 242 839 54 29

Hacıoğlan Deresinde bolca su için, dinlenin, suluklarını doldurun çünkü sonrasında uzun bir tırmanış sizi bekliyor olacak. Tırmanış sonrası bir düzlüğe varıyorsunuz orada bir çoban kulübesi göreceksiniz. Çoban kulübesinden sonra bir su kaynağı bulunuyor. Biraz ileride bir su kaynağı daha bulunuyor. Bu iki noktada sularınızı tazelemelisiniz. Çukurbağ’a kadar başka bir su kaynağı bulunmuyor.

PictographCampsite Altitude 1,841 ft

910 M

Kamp alanından ayrıldıktan sonra 560 m rakımdan yaklaşık 1050 m rakımları görüp 450 m rakımdaki Çukurbağdaki Pansiyona ulaşıyoruz.. Çam ormanlarının içerisinden yapılan 2 kilometrelik dik bir tırmanışın ardından kalan 2,5 kilometre nispeten daha iyi. Bunu bildiğimiz için ilk 2 kilometre dişimizi sıkın. :) Bu yol her ne kadar zorlu olsa da Likya Yolunun çok güzel hatırlanacak yemyeşil parkurlarından.Daha sonrasında yol ormanlık alandan sağa doğru kıvrılıyor. Bu bölümde oldukça dikenler ve çalılıklar var. Bu nedenle bizi biraz yavaşlattı. Sonrasında düzlüğe ulaştığımızda çoban kulübesini gördük. Orayı geçince güzel bir su kaynağı bizi karşıladı. Su kaynağından biraz daha ilerleyince yukarıda da bahsettiğim çınar ağacına vardık ve altındaki sedirde bir süre dinlenip sularımızı tazeledik. İsteyenler tam bu kısımda çadır atabilir. Konaklamaya çok elverişli bir bölge. Devam ettiğimizde yol bizi sık bir ormana çıkardı. Bu noktalarda işaretler çok belirgin olduğu için hiç bir sıkıntı yaşamadık. Bu şekilde 3 kilometre kadar daha yürüdükten sonra bir traktör yoluna çıktık. Bu traktör yolundan sonra işaretleri kaybettik. İndirdiğimiz telefon uygulamasından Likya Yolunu takip etmeye çalıştığımızda çok uzaklaştığımızı gördük. Günlerdir yürümenin verdiği cesaretle orman içerisine dalıp kısa yoldan Phellos’a varmaya çalıştık. Tabi ormanın bu kadar sık olacağını ve bizi çok zorlayacağını tahmin edemedik. Çok dikleşen yolda kaymadan yürümek için sürünerek çıkmak zorunda kaldık ve sürünürken bile çok sık olduğu için ağaç dallarına takılıyorduk. Bir an o kadar sıklaştı ki ellerim yüzüm çamur içerisinde, saçlarım ağaç dalına takılı şekilde kalakaldım 🙂 o nedenle siz siz olun yolunuzu iyi takip edin. Bu zorlu ve korku dolu tırmanıştan sonra Phellos’a ve dolayısı ile Likya Yoluna vardığımızda sevincimizi görmeniz lazımdı 🙂 O adrenalin ile hiç mola vermeden Çukurbağ’a inmeye başladık. Yaklaşık bir saat süren bu kolay inişin sonunda bizi harika bir çeşme karşıladı. Tabi biz çeşmenin orada olacağını biliyorduk, birazda perişan halde olduğumuz için bir an önce inmek istemiştik.

PictographMountain hut Altitude 3,064 ft

KÜLÜBE

düzlüğe ulaştığımızda çoban kulübesini gördük. Orayı geçince güzel bir su kaynağı bizi karşıladı. Su kaynağından biraz daha ilerleyince yukarıda da bahsettiğim çınar ağacına vardık ve altındaki sedirde bir süre dinlenip sularımızı tazeledik. İsteyenler tam bu kısımda çadır atabilir. Konaklamaya çok elverişli bir bölge. Devam ettiğimizde yol bizi sık bir ormana çıkaracak.. Bu noktalarda işaretler çok belirgin olduğu için hiç bir sıkıntı yaşamadık. Bu şekilde 3 kilometre kadar daha yürüdükten sonra bir traktör yoluna çıktık. Bu traktör yolundan sonra işaretleri kaybettik. İndirdiğimiz telefon uygulamasından Likya Yolunu takip etmeye çalıştığımızda çok uzaklaştığımızı gördük. Günlerdir yürümenin verdiği cesaretle orman içerisine dalıp kısa yoldan Phellos’a varmaya çalıştık. Tabi ormanın bu kadar sık olacağını ve bizi çok zorlayacağını tahmin edemedik. Çok dikleşen yolda kaymadan yürümek için sürünerek çıkmak zorunda kaldık ve sürünürken bile çok sık olduğu için ağaç dallarına takılıyorduk. Bir an o kadar sıklaştı ki ellerim yüzüm çamur içerisinde, saçlarım ağaç dalına takılı şekilde kalakaldım 🙂 o nedenle siz siz olun yolunuzu iyi takip edin.

Çoban kulübesini geçtikten sonra güzel bir su kaynağı bizi karşıladı. Su kaynağından biraz daha ilerleyince yukarıda da bahsettiğim çınar ağacına vardık ve altındaki sedirde bir süre dinlenip sularımızı tazeledik. İsteyenler tam bu kısımda çadır atabilir. Konaklamaya çok elverişli bir bölge.

ÇINAR AĞACI - AHŞAP KULUBE

Su kaynağından biraz daha ilerleyince çınar ağacına vardık ve altındaki sedirde bir süre dinlenip sularımızı tazeledik. İsteyenler tam bu kısımda çadır atabilir. Konaklamaya çok elverişli bir bölge.

1050 M

Artık zirvelerdeyiz. Devam ettiğimizde yol bizi sık bir ormana çıkardı. Bu noktalarda işaretler çok belirgin olduğu için hiç bir sıkıntı yaşamadık. Bu şekilde 3 kilometre kadar daha yürüdükten sonra bir traktör yoluna çıktık.

MANZARA

PHELLOS ANTİK KENTİ

Bu zorlu ve korku dolu tırmanıştan yaklaşık 1050 m sonra Phellos’a ve dolayısı ile Likya Medeniyetine vaıyorsunuz. O adrenalin ile hiç mola vermeden Çukurbağ’a inmeye başladık. Yaklaşık bir saat süren bu kolay inişin sonunda bizi harika bir çeşme karşıladı. Tabi biz çeşmenin orada olacağını biliyorduk, birazda perişan halde olduğumuz için bir an önce inmek istemiştik. ANASAYFA İL TEŞKİLATI İLETİŞİM HARİTASI PHELLOS Gezilecek Yerler ANTALYA Türkiye Anasayfa Gezilecek Yerler Phellos - Antalya Kaş’ın (Antiphellos) kuzeydoğusunda deniz seviyesinden yaklaşık 950 metre yükseklikte Fellen-Yayla mevkiinde yer alan Phellos Antik Kenti kalıntılarına, Demre-Kaş karayolu üzerindeki Ağullu yerleşiminden Çukurbağ yönüne devam edilerek ulaşılır. Kaş’a inen virajlardan ayrılan patika ile de yürüyerek ulaşım sağlanması mümkündür. Phellos kentine ilk kez coğrafyacı Hekataios tarafından İ.Ö. 500 civarında değinilmişse de bir hata yaparak şehrin Pamfilya’da olduğunu söyler. Phellos ve Antiphellos Yunanca isme sahip birkaç Lykia şehrinden biridir. “Taşlık ülke” anlamına gelen Phellos sözcüğünün Lykia dilindeki karşılığı ise “Vehinda” dır. Çevresindeki dağlık bölgeye hâkim bir sırt üzerinde kurulmuş olan Phellos, M.Ö. IV. yüzyılda oldukça önemli bir kenttir. Antiphellos şehri, Phellos’un limanı iken, Helenistik Çağ’la birlikte kendi kurduğu liman kentinin gelişimiyle sönük kalır. Tarihi hakkında fazla bilgi bulunmayan Phellos, mevcut kalıntısıyla büyük bir yerleşme yerinden çok bir savunma şehri, müstahkem mevki görünümündedir. Phellos’ta akropolü çevreleyen ve yer yer poligonal tekniğin görüldüğü sur dışında fazla yapı kalıntısına rastlanmaz. Yaklaşık 550 metre uzunluk ve 200 metre genişliğindeki bir alana yayılmış olan Phellos Akropolisi, tümüyle surlarla çevrelenmiş olup bölgenin doğal oluşumu kireçtaşı bloklardan inşa edilmişlerdir. Surlarla bitişik doğu ve güney yönündeki kuleler ise rektagonal tekniktedir. Akropolün batı kenarında yer alan ev tipi kaya mezarı, Likya’nın ahşap ev mimarisini kaya gömütüne yansıtmış en özgün örneklerden birisidir. Aile mezarı özelliğinde olup, mezar odasının üç tarafında klineler görülür. Akropolün kuzey yönündeki vadi içinde ve karşısındaki tepenin eteğinde yer alan çok sayıda lahit arasında kabartmalı olanı kentin en dikkat çekici eserleri arasındadır. Kireçtaşı bloklardan kaide, sanduka ve kapak olmak üzere üç parçadan oluşmuştur. Bu lahdin bir yanında sedire uzanmış elinde kadeh tutan mezar sahibinin tasviri vardır. Ölünün iki yanında ayakta duran iki figür ile sedirin altında kuş figürleri görülür. Lahdin diğer yüzü belirsizdir. Lahdin kısa kenarlarından birinde savaşçı figürü diğerinde ise mezar sahibine miğfer uzatan savaşçı kabartmaları yer alır. İ.Ö 385-350 tarihli bu lahtin kapağının alın kısmında karşılıklı grifonlar fark edilir. Phellos Antik Kenti Ziyaret Saatleri: Ziyaret gün ve saat kısıtlaması yoktur. Phellos Antik Kenti Tatil Günleri: Hergün ziyaret edilebilir. Phellos Antik Kenti Giriş Ücreti: Ücretsiz

ÇEŞME

PictographWilderness hut Altitude 1,811 ft

ÇUKURBAĞ

Çukurbağ, Antalya ilinin Kaş ilçesine bağlı bir mahalledir.

PictographWilderness hut Altitude 1,465 ft

PANSİYON

Çukurbağ, Kaş merkeze en yakın köy olduğu için çok sayıda ev var ve biraz da popüler. O nedenle işletme bulmakta zorlanmayacaksınız. Konaklama: Çukurbağ’a kadar herhangi bir tesis olmadığı için eğer konaklamayı Çukurbağ’da yapmak istiyorsanız günü tamamlamak zorundasınız. Eğer çadır atacaksanız Hacıoğlan Deresi uygun olacaktır. Sonrasındaki tırmanış boyunca düzlük bulunmuyor. Tırmanış sonrası su kaynağının da olduğu çoban kulübesi yada çınar ağacının altına da çadır atabilirsiniz. Nitekim daha önce çadır atılmış olduğunu da göreceksiniz. Çukurbağ Konaklama: 3 Oda Konuk Evi: 0 541 253 57 45 Eco-Art Farm Konuk Evi: 0 242 839 54 29

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Yeşil ve mavinin buluştuğu, doğanın kucağına kendinizi atacağınız, bakir kalmayı başarmış, cennetten bir köşe…

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

Fethiye'den başlayarak Antalya'ya kadar uzanan ve tarihte Likya olarak adlandırılan Teke yarımadasındaki patikalardan bir kısmının işaretlenip haritalanması ile oluşturulmuş yürüyüş rotası. 1992 yılında çalışmalarına başlanılan Likya yolu 1999 yılında Kate Clow tarafından hizmete açılmıştır.