Likya Yolu ( Lycian Way) Faralya - Aktaş - Kabak ( Alternatif Route )

Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) Faralya - Aktaş - Kabak ( Alternatif Route ) Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) Faralya - Aktaş - Kabak ( Alternatif Route ) Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) Faralya - Aktaş - Kabak ( Alternatif Route )

May 8, 2018
April 2018

near Hisar, Muğla (Türkiye)

Lykia; Luvi dilinde Işık Ülkesi anlamına gelir.

Likya'lılar Teke Yarımadası denilen Köyceğiz
ile Antalya'ya kadar olan bölgenin güneyinde yaşamışlardır.

Likya tarihi ile ilgili iki önemli görüş var, bir görüşe göre Girit Uygarlığından çeşitli nedenlerle kopan bir gurup Teke Yarımadasına yerleşmiştir. Benimde inandığım diğer görüşe göre ise aslında bu halk Anadolunun en kadim halklarından biridir. Elmalı bölgesinde 3000. yıllara uzanan kalıntılar bulunmuştur.

Tarihte Lukka , Lukku , Luvi, Trmmili, Termili ve Lycia gibi adlandırılan Luvi halkı enteresandır. Anadolu Uygarlıklarının başlangıcı olan Hititler ardından Frigler,Lidya ve İyonlar zamanında bu uygarlıkların himayesinde yaşamlarını devam ettirmişler. Mısırlılarla yapılan Kadeş savaşında Hititler'le, Yunanlılarla yapılan Truva savaşında Troia nın safında yer almışlardır.Likya kentleri depremlerle büyük hasarlar aldıktan sonra Pers akınlarınında etkisiyle tarih sahnesinden silinmişlerdir.

İlk başkentleri Patara sonra ise Xanthos olmuştur.Teke Yarım adasındaki Luvi kentleri bir araya gelerek Likya birliğini kurmuşlar. Özgürlük ve bağımsızlıklarına düşkün bir toplum olup demokratik şekilde yönetilmişlerdir.

Gelelim Likya yoluna. Fethiye Ovacık tan başlayıp 535 km sonra Antalya Geyikbayırı'nda son bulan ve antik Likya şehirlerinden geçen ülkemizin ilk uzun soluklu tematik yürüyüş rotasıdır. Bence yola çıkmadan önce Altug Senel veya Metin Tüzün 'ün kitaplarından birini alın. Ayrıca çok faydalı ve canlı bir Facebook sayfası olan Likya Yolu-Lycian Way sayfasına üye olmanızı tavsiye ederim...

Faralya-Kabak için orjinal likya yolundan görselliği çok daha iyi olan Fethiye parkurları (sarı-kırmızı işaretli) rotasını seçiyoruz.Kelebekler vadisinin üsten doyumsuz manzarasını seyrede seyrede Aktaş sahiline geliyor ve biraz yüzme molası veriyoruz.Deniz molasından sonra tırmanmak biraz bizi zorlasa da Kabak köyüne ulaşıp burada kamp atıyoruz. Akşam Kabak sahilde tur atıp dinleniyoruz. Parkurda yeterli su kaynakları mevcut.

Aktaş

PictographMountain hut Altitude 0 ft

Faralya

Pensyion Gül TUR

Kabak Beach.

Kabak.

Kelebekler Vadisi (Butterfly Valley)