Likya Yolu ( Lycian Way) ; Akbel - Delikkemer - Patara Yürüyüşü

Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) ; Akbel - Delikkemer - Patara Yürüyüşü Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) ; Akbel - Delikkemer - Patara Yürüyüşü Photo ofLikya Yolu ( Lycian Way) ; Akbel - Delikkemer - Patara Yürüyüşü

March 1, 2017
February 2017

near Kalkan, Antalya (Türkiye)

Yürüyüşün ilk 2 kilometresi asfalt ve keyifsiz ama ısınma için iyi.. Asfalt sonrası çoğu Patara'ya su taşıyan tarihi su yolunu takip eden rotada ilerlerken, kimi yerlerinde uzayan çalı çırpıların vucudumuza değen yaprak ,dal ve dikenlerine sürtünerek devam ediyoruz. Batonlarım her hareketinde farklı bitkilere vurması ile ortaya çıkan kokular daha önceden zihnimde kaydolmuş kokuları ortaya çıkarıyor. Nefes aldığımı hissediyorum... Derken Delikkemer denilen Patara'ya su taşıyan yolun en çarpıcı yapısına ulaşıyoruz. Mimar ve mühendislerimizin atalarının bu muhteşem eseri önünde saygı ile eğilirken günümüz çirkin yapıları üzerine yeni bir sohbete başlıyoruz. Rota klasik Likya rotalarından keçi yolları özelliklerini taşıyor ve yeteri su kaynağı mevcut. Patara antik şehir kalıntılarını gezdikten sonra biraz da iyot almak için sahile iniyoruz..