Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Adrasan -Gelidonya Feneri - Karaöz / Demirayaklar - 29.10.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Adrasan -Gelidonya Feneri - Karaöz / Demirayaklar - 29.10.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Adrasan -Gelidonya Feneri - Karaöz / Demirayaklar - 29.10.2022

October 30, 2022
October 2022

near Çavuşköy, Antalya (Türkiye)

Bu tarihlerde Adrasan’da güneşin doğduğunu daha önceden de bildiğimiz için Saat 06.45 gibi uyanarak güneşin doğuşunu izleyip, anın tadını çıkardık. Güneş yükselmeye başladıktan sonra kahvaltımızı yapıp, çadırlarımızı toplayarak 09:30’da Adrasan sahilden yürümeye başladık. Yol için suyumuzu lavabo çeşmelerinden doldurduk. Bu çeşmelerdeki suyun şebeke suyu olduğu öğrendiğimiz için, hayrata yürümeye gerek duymayarak ihtiyacımızı buradan karşıladık. Bugün ki parkurumuz uzun, inişli ve çıkışlı şeklinde. Adrasan sahilden içeriye doğru yürümeye başladıktan sonra çok ilerlemeden bir otelin dışında hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Daha yolun çok başında olduğumuz için durmadan toprak yoldan yürümeye devam ettik. Bir sonraki su kaynağı arı kovanlarının da bulunduğu, toprak yolun biterek parkurun patikaya döndüğü yerdeydi. Su kaynağı bu mevsimde sıkıntısız şekilde akmaya devam ediyordu. Burada su takviyesi yaptıktan sonra yürümeye devam ettik. İlk tepenin zirvesine yakın son bölüm oldukça dik ve yorucuydu. Bu tepeye geldikten sonra uzun bir mola verdik. Bu mola dışında ara ara sürekli olarak molalar vermeye devam ettik. Tepeyi aştıktan sonra inişle yolumuz devam edip, inişin bitmesinden sonra ufak bir çıkışla birlikte hafif eğimle devam eden parkurda yürümeye devam ettik. Ardından günün son tepesini aşmak için yokuşa başladık. Bu yokuşun ardından başlayacak olan iniş bizi Gelidonya Fenerine götürecek. Bu çıkışın son 200-300 metresi inanılmaz dik bir şekilde devam ediyor ve bu çıkış bizleri biraz yordu. Çıkışın bitmesine yakın çok güzel bir manzara noktasına geldik. Burada biraz dinlenip, manzaranın keyfini çıkardık. Manzara noktasından sonra biraz daha çıkışın ardından, inişe başladık. Artık Gelidonya manzarasını görmeyi bekliyoruz ve sonunda Gelidonya Feneri ve adalar manzarası karşımızda. 16:30 gibi Gelidonya Fenerine geldik. Burada yarım saat kadar dinlenip, manzarasının tadını çıkartıp, fotoğraflarımızı çekilmemizin ardından yolumuza devam ettik. Gelidonya Fenerinin oldukça popüler bir yer olmasından dolayı bölge oldukça kalabalıktı. Günübirlikçiler, yürüyüşçüler, kampçılar her yerdelerdi. Buradan sonra Karaöz’e 9km kadar bir yol daha bulunmaktadır. Fener’den sonra patika inişi 2km kadar sürmekte, sonrasında toprak yola, inilmektedir. Toprak yoldan itibaren ufak ufak inişli, çıkışlı şekilde devam eden yoldan ilerleyerek yolumuza devam ettik. Toprak yoldan ilerlerken solumuzda batan güneşi izlemeyi ihmal etmedik. Gelidonya Feneri’nden 3-4 km kadar sonra yolun sol tarafında su kaynağı olarak hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Bu çeşme bize çok iyi geldi. Çünkü, taşıdığımız sular(3lt) bitme noktasına gelmişti. Burada yeterli suyumuzu doldurup, tüketmemizin ardından yolumuza devam ettik. Su kaynağından sonra güneşinde batmasının ardından 4km kadar yolu karanlıkta inmeye devam ettik. 19:15 gibi Karaöz sahilde bulunan aracımızın yanına geldik. Buraya geldikten sonra hızlı bir şekilde akşam yemeğimizi yapmaya başladık. Sahilde 2 tane market bulunmaktadır. Buralardan su ve diğer ihtiyaçlarımızı karşıladık. Yemeğimizi yememizin ardından keyifli bir şekilde oturmaya ve dinlenmeye başladık, sonrasında çadırlarımızı aracımızın yanına kurarak dinlenmeye çekildik.
2 gün olarak planladığımız, çok güzel bir yürüyüş faaliyetinin sonuna geldik. Kış mevsiminde olan Göynük – Geyikbayırı parkurunda görüşmek üzere.

Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Sahilde açık market olmadığı için su ihtiyacınızı lavabolardaki çeşmelerden veya 400-500m kadar geride bulunan hayrat çeşmesinden temin edebilirsiniz.
- Parkura başladıktan sonra sahilden içeriye girip yürümeye başladıktan sonra sol tarafta bir hayrat çeşmesi ile birlikte 2km kadar ileride toprak yolun bitip, patikanın başladığı ve arı kovanlarının da olduğu alanda akan su kaynağı bulunmaktadır. Bu mevsimde çeşme akıyordu.
- Bu su kaynağından sonra Gelidonya Fenerini geçip toprak yoldan devam ederek sol tarafta bulunan hayrat çeşmesine gelinceye kadar herhangi bir su kaynağı bulunmuyor. Bu mesafeyi göz önünde bulundurarak yanınıza yeterli miktarda su alınız.
- Biz 3’er lt su taşıdık. 4lt daha yeterli olabilirdi ancak kamp ve yemek yüklerimizle birlikte daha fazla ağırlık olacağı için 3 lt suyu idareli kullandık ve yetti.
- Yol üzerinden herhangi bir yerleşim alanı bulunmamaktadır.
- Parkur üzerinde çeşitli manzara noktaları bulunmaktadır. Buralarda manzaraların tadını çıkartabilirsiniz.
- Karaöz Sahil’de 2 tane market bulunmaktadır. Su vb. temel ihtiyaçlarınızı buralardan karşılayabilirsiniz. Bu mevsimde açıklardı.
- Biz çadırlarımızı sahil kenarında bulunan toprak otopark alana kurduk. Sezon dışı olması nedeniyle bir sıkıntı oluşmadı. Sezonda muhtemelen buralarda çadır kuramazsınız.
- Karaöz Sahilde yolun karşısında bulunan tuvaletleri kullanabilirsiniz. Bölgede çok fazla çöp kutusu da bulunmaktadır. Lütfen çöpünüzü çöpe atınız ve çevreye atmayınız.
- Karaöz’de kamping, bungalov ve pansiyonlar bulunmaktadır. Buralarda da konaklama yapabilirsiniz.
- Karaöz sahilde kalmak istemezseniz Korsan Koyu bölgesinde de birçok pansiyon ve kampingler mevcuttur. Buraları da değerlendirebilirsiniz.
- Parkur sürekli iniş, çıkış içermektedir ve biraz uzundur. Tüm bunları göz önünde bulundurarak zamanınızı iyi planlayınız.
- Parkurun oldukça popüler olmasından dolayı parkurda sayıca fazla kişi yürümektedir ve patikalarda çok net şekildedir. Yine de siz yanınızda GPS veya telefonda Wikiloc uygulamasını bulundurun derim.
- Parkur; patika, toprak yol ve asfalt içermektedir.