Likya Yolu - Lycian Way - 30 - Geyikbayırı-Doyran-Neapolis-Aşağı Karaman

August 3, 2020
May 2020

near Geyikbayırı, Antalya (Türkiye)

ÖNEMLİ UYARI (lütfen okuyunuz)
Yapmam gereken en önemli ve öncelikli uyarı, rota Neapolis sonrası işaretlememiş. Bunun sebeplerinden biri kültür ve orman müdürlüklerinden onayların henüz alınmamış olması. Neapolis sonrasındaki parkuru yürüyeceklerin işaretlemelerin ve patika temizliklerinin tamamlanmasını beklemesini önemle tavsiye ederim.

IMPORTANT NOTICE (please read carefully)
The most important and priority warning I need to make is that the route did not waymarked after Neapolis. One of the reasons for this is that approvals have not yet been completed from the Culture and Forestry Directorates. I strongly recommend that those who are planning to walk after Neapolis wait for the completion of the waymarks and cleaning of paths

Neapolis – Aşağıkaraman Bölümü için ÖNEMLİ UYARI (lütfen okuyunuz)
Bu bölümde mutlaka GPS kullanılması gerekiyor. İşaretler ve belirgin bir patika bulunmuyor!!!!!!
Bakanlıklardan gerekli izinlerin alınması ile açılacak parkurda çok dikkatli olmanız, kesinlikle alternatif bir rota aramamanız, şartları zorlamamanız gerekiyor.
Çam ormanından kuru bir dere yatağına ineceksiniz ve sağa dönerek dere yatağı boyunca yürüyeceksiniz. Yaklaşık 750 metre sonra dere yatağı sona eriyor ve yol da bitiyor. Ortamın büyüsüne, sessizliğine kendinizi kaptırıp dere yatağını takip ettiğiniz takdirde inmenizin mümkün olmadığı bir uçurum kenarına ulaşırsınız.
Burada inmek için bir gedik bulunuyor. Burayı sadece bölgeyi bilenler yürümüş. Bölgenin 2020 itibariyle Kültür Rotaları Derneği tarafından henüz işaretlemesinin yapılmadığını belirtmem gerekiyor. 2020 itibariyle sadece GPS yardımı ile gedik geçişi yapılabiliyor. Yeterli tecrübeniz yoksa Neapolis'ten sonrasını yürümenizi tavsiye etmiyorum.

IMPORTANT NOTICE for the Neapolis – Aşağı Karaman Section (please read carefully)
GPS must be used in this section. There are no waymarks and no obvious footpaths after Neapolis!!!!!!
You need to be very careful on the route and should not look for an alternative route due to the cliff edge that you cannot descend easily.
As of 2020, the region has not yet been waymarked. It can only be done with the help of GPS. I don't recommend walking after Neapolis if you don't have enough experience.

Likya Yolu'nun su, önemli yol ayrımları, yerleşim noktaları güncellenmiş dosyasıdır. Kestirme ve araç yolları kullanılmadan işaretli orjinal rotalara bağlı kalınarak adım adım yürünmüştür. Tüm rotalar Magellan GPS ile çizilmiştir.

Likya Yolu ile ilgili tüm detaylara www.likyayolu.org adresinden ulaşılabilir.

Rehberli, rehbersiz programlar için info@hikeinturkey.com adresine e-mail atabilir veya www.hikeinturkey.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

INSTAGRAM: yuruyenkisi

This is the whole waymarked (red&white) Lycian Way route, whole route hiked on foot with our veteran Magellan GPS, no shortcuts and hitchhikes were used.

Path details about Lycian Way found in www.lycianway.org

For guided and self-guided programs please contact info@hikeinturkey.com or visit www.hikeinturkey.com

INSTAGRAM: yuruyenkisi

YOLA CIKIS / Exit to road

• Photo of irina sofie
    irina sofie Nov 1, 2021

Bu rotayı yürünebildiğine inanıyorum, fakat ona özel bir uyarı eklemenizi rica ediyorum. Diğer LY'nun bölümleri kadar basit ve hazırlanmış değil. Ekim 2021de A. Karaman'dan Doyran'a doğru onu takip etmeye çalıştım, ama "orman yola iniş" noktasında devam etmekten vazgeçtim. Patika yok, işaret yok, sadece kaya ve çalılar var, bildiğim kadarıyla tam Neapolis'a kadar. Bu noktadan bir kilometre önce de 500 metre boyunca çok zorlandım, büyük çantamla neredeyse geçemedim, ellerimle kayalarda tirmanış yapmak zorunda kaldım. Bu rotanın nasıl hem Likya Yolu uygulamasında gösterildiği, hem de sizin hep çok güvenli bulduğum tracklar arasında yer aldığını anlayamadım. Şu an ağır yüklü ve çok fazla vakit yitirmek istemeyen yürüyüşçülere kesinlikle tavsiye edemem.

• Photo of altugsenel
    altugsenel Nov 1, 2021

Açıklama olarak Adım Adım Likya Yolu kitabında detaylı olarak sadece Neapolis'e kadar yürünmesi gerektiğini belirtiyorum. Buraya da bir uyarı eklerim. Maalesef benzer sıkıntıyı ben de yaşadım ve sırf Pisidia Yoluna bağlantı için buranın olmaması gerektiğini anlattım ilgililere. Neapolis'ten sonra işaretleme için ormandan izin alınamadığı için işaretleme ve temizleme yapılmamış

• Photo of irina sofie
    irina sofie Nov 1, 2021

Açıklamanız için çok teşekkürler!

• Photo of Gncbk
    Gncbk Jun 6, 2022

Doyaran Göleti ile likya yolu arasında su yok yürümemenizi önerebilirim yol aşırı kötü izler var sıkıntı yok ama görmesenizde olur derim boşuna kendinizi yorarsınız