Photo ofLikya Yolu ( Lycia Way )’nun Muğla İli, Fethiye İlçesi, Ovacık, Kayaköy, Levissi Köyü Harabeleri, Telmessos ve Fethiye Photo ofLikya Yolu ( Lycia Way )’nun Muğla İli, Fethiye İlçesi, Ovacık, Kayaköy, Levissi Köyü Harabeleri, Telmessos ve Fethiye Photo ofLikya Yolu ( Lycia Way )’nun Muğla İli, Fethiye İlçesi, Ovacık, Kayaköy, Levissi Köyü Harabeleri, Telmessos ve Fethiye

April 20, 2023
April 2023

near Ölüdeniz, Muğla (Türkiye)

Likya Yolu ( Lycia Way )’nun Muğla İli, Fethiye İlçesi, Ovacık, Kayaköy, Levissi Köyü Harabeleri, Telmessos ve Fethiye Yürüyüşü
1. Rota: Likya Yolu ( Lycia Way )’nun Muğla İli, Fethiye İlçesi, Ovacık, Kayaköy, Levissi Köyü Harabeleri, Telmessos ve Fethiye mevkileridir.
2. Yürüdüğüm tarih: 20.4.2023
3. Hava durumu: Güneşli bir bahar havası söz konusuydu.
4. Memnuniyet: Oldukça ferah, rahat ve güzel bir yürüş oldu. FETHİYE’YE BAĞLANTILI BU KADAR GÜZEL VE TARİHİ BİR YOLUN YETERİNCE BİLİNMEMESİ, TANITILMAMASI VE YÜRÜNÜLMEMESİ DÜŞÜNDÜRÜCÜDÜR.
5. Yoldaş: Telmessos Yürüyüş Grubu https://www.facebook.com/groups/telmessos
6. Manzara: 10 üzerinden 8 civarındadır. Fotoğrafları Telmessos Yürüyüş Grubu’nun web sayfasından görebilirsiniz ( https://www.facebook.com/groups/telmessos ).
7. Zorluk seviyesi: Orta bir parkurdur. Kolay bir parkur denilmesi de mümkündür. Toplam kilometre ile irtifa kazanç ve kaybı kişisel özelliklere göre mutlaka değerlendirilmelidir.
8. Zorluk nedenleri:
8.1. Başlangıçtaki 700 m’lik, Kayaköy’ün içerisinde yürünülen yaklaşık 3,5 km’lik ve Fethiye’ye girişten sonraki 1,5 km’lik kısımlar asfalttır. Keza güzelim tarihi yol, ne yazık ki birçok noktada asfalt yol ile kesilmiş ve yok edilmiştir.
9. Su: Kayaköy giriş ve çıkışında iki yerde görülmüş ve Wikiloc kaydına işlenmiştir.
10. Yiyecek: Rota üzerinde Kayaköy haricinde yerleşim yeri, bakkal veya market bulunmamaktadır. Kayaköy’ün merkezindeki üç marketten birçok ihtiyacı karşılamak, gözleme ve benzeri yiyecekleri satan yerlerden yemek ihtiyacını karşılamak ve kahvehanede içecek ihtiyaçlarını gidermek mümkündür.
11. Yolun niteliği: Tamamı Likya yolu olup, çok büyük kısmı patika, yukarıda belirtilen kısımları asfalt ve önemli bir kısmı ise çok güzel olduğunu düşündüğüm tarihi bir taş yoldur. Bu taş yoldan kastedilenin ne olduğunu Wikiloc’taki ara noktalara yüklediğim fotoğraflardan görebilirsiniz. Dilerim kısa zamanda kıymeti bilinir ve korunur.
12. Yol işaretleri: Patika kısmının tamamı kırmızı ile beyaz veya sarı renklerle işaretlidir. Taş yolda ise kendisi net bir işarettir. Kayaköy’ün merkezinde kullandığımız sokaklardan birisine mahkeme kararıyla kapatılmış olduğuna dair bir yazı asılmıştır. Buna rağmen insan geçişine açık bir alan da bırakılmıştır. Şayet bu yolu hiç bir şekilde kullanmak istemezseniz fotoğraflar içerisine eklediğim krokideki (birinci fotoğraf), kırmızı renkli rotayı takip edebilirsiniz.
13. Gruplara uygunluğu: Uygundur. Özellikle tavsiye ederim.
14. Rotanın Wikiloc adresi: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/likya-yolu-lycia-way-nun-mugla-ili-fethiye-ilcesi-ovacik-kayakoy-levissi-koyu-harabeleri-telmessos-132228295
15. Alternatif rota kaydım: hhttps://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/likya-yolu-1-kisim-fethiye-telmessos-kayakoy-ovacik-63158668
16. Detaylar için krokiye tıklamalısınız.

PictographInformation point Altitude 1,014 ft

Başlangıç: Ölüdeniz dolmuşlarının, Orka Sunlife Hotel isimli durağıdır.