Likya yolu (Lycian Way) - Kalkan - Sarıbelen/Demirayaklar-15.10.2020

Photo ofLikya yolu (Lycian Way) - Kalkan - Sarıbelen/Demirayaklar-15.10.2020 Photo ofLikya yolu (Lycian Way) - Kalkan - Sarıbelen/Demirayaklar-15.10.2020 Photo ofLikya yolu (Lycian Way) - Kalkan - Sarıbelen/Demirayaklar-15.10.2020

5 hours one minute
October 19, 2020
October 2020

near Kalkan, Antalya (Türkiye)

Sarnıçbaşına kadar asfalt yol olduğu için araç ile geldik, devamında mezarların yanından başlıyorsunuz güsel bir manzara eşliğinde tırmanmaya. Bezirganda market var, marketin karşısında koca çınarın altındaki çardakta dinlenebilirsiniz. Bezirgandan sonra 2. Asfalta çıkınca sağdan ve soldan 2 farklı şekilde sarıbelene iniş var. Biz sağdan olanı seçtik. İnişte makiler ciddi hırpalıyor. Sarıbelende caminin yanında aşevinde çadırınızı kurabilirsiniz. Su, wc ve elektrik var. Köylğler çok misafirperver.

***2 kişilik ekimizle birlikte İzmir’den otobüs yolculuğuna başlayıp, oldukça erken sayılabilecek bir saatte 06.30 gibi Kalkan otogarına geldik. Saat erken olduğu için havanın biraz olsun aydınlanmasını ve kahvaltı yapılabileceğimiz çay ocağının açılmasını bekledik. 07.00 gibi otogarda bulunan çay ocağı açıldı, çayımızı içip, tostumuzu yedikten sonra Sarnıçbaşı mevkiine gitmek için beklemeye başladık. Biz yayla dolmuş saatlerini bilmediğimiz için, beklerken dolmuşu kaçırmışız. Dolmuş 07.45’teymiş. Bir sonraki dolmuşunda 09.50’de olması ve neredeyse 2 saat bekleyecek olmamızdan dolayı Sarnıçbaşı mevkiine taksi ile gittik. Taksi 30-35 TL civarında tutuyor. 08.30’da Sarnıçbaşı’nda son kontrollerimizi yapmamızın ardından çantalarımızı sırtlanarak mezarın yanından devam eden yarı beton, yarı toprak yoldan ilerlemeye başladık. Yol üzerindeki son villaya gelmeden sağdan patikaya girerek Kalkan ve Akdeniz manzaralı şekilde yükselmeye devam ettik. Güzel manzaralı noktalarda fotoğraflarımızı çekilmemizin ardından yolumuza devam ettik. 10.20 civarında Bezirgan’da tahıl ambarlarının bulunduğu bölgeye geldik. Burada biraz soluklanıp, dinlenmemizin ardından köyün merkezine doğru devam ettik. Bezirgan’da marketin karşısında bulunan koca çınarın altındaki çardakta oturup biraz dinlendik. Ardından yolumuza devam ettik. Bezirgan’dan sonra 2 asfalt yol keserek yükseliyorsunuz. 2. Asfalttan sonra Sarıbelen’e sağ ve sol alternatifli olacak şekilde 2 farklı bölüm bulunmaktadır. Biz sağdan gitmeyi tercih ettik. Bu rota bol makili, çizikli ve yer yer işaretsiz bölümler içermekteymiş. Patikadan çıkıp asfalt yola indiğimizde Sarıbelen’e 3 km tabelasını göreceksiniz. Tabelanın yakınındaki bir ağacın altında biraz mola vererek enerjimizi topladık ve yeniden yola çıktık. Bundan sonraki 3 km de işaretler oldukça yetersiz ve kötüydü. Kuru bir dere veya su kanalından geçip, tarla içinden, kenarından karışık patikalardan Gps yardımıyla çıkıp, köyün içine doğru ilerledik. Kamp atmak için Sarıbelen köyünde yukarıda bulunan caminin yanındaki aşevine geldik. Bu köy aşevinin üstü çatılı, altı karobeton kaplı, su, tuvalet ve elektrik prizi bulunan bir yer. Burada çadır atmamıza köylüler bir şey demiyor hatta yardımcı oluyorlar. 13.30 civarında Sarıbelen’e gelmemiz nedeniyle oldukça uzun bir zaman bize kaldı ve bizde bol bol dinlendik. Akşam da yemeğimizi yapıp yememizin ardından çadırlarımıza geçerek dinlenmeye başladık.
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkurun başlangıç kısmı oldukça sert. Burayı yavaş çıkmanızda fayda var.
- Bezirgan’da su kaynakları, dinlenme için çınar altı çardaklar, market ve Sağlık evi bulunmaktadır.
- Çadır konaklamayı tercih ederseniz, caminin yanında bulunan aşevinde çadırlarınızı kurabilirsiniz. Aşevinin üstü çatılı, tuvalet, bank, piknik masası, elektrik prizi ve su bulunmaktadır. Tuvaletler oldukça temizdi. Lütfen sizde gerekli temizliğe dikkat ederek kullanınız.
- Çadır tercih etmezseniz Sarıbelen’de pansiyon bulunmaktadır. Pansiyonlarla iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
- Sarıbelen’de market vb. bir şey bulunmamaktadır. Bu parkur için tek market Bezirgan’da bulunmaktadır.
- Aşevinde çadır kurmanın bir avantajı da Gökçeören parkuruna çok yakın olmasıdır.
- Bezirgan sonrası Sarıbelen’e iniş alternatiflerini iyi inceleyin. Biz sağdakini tercih ettik makilerle ve işaretlerle ciddi bir mücadele verdik. Siz soldan gidene de bir göz atın.
- Sarıbelen’e sağdan inen parkurdan giderseniz 3km tabelasından sonra tarla ve devamındaki patikalarda dikkatli olun işaretler az ve kafa karıştırıcı.
- 3 litre civarında bir su ile yürürseniz yeterli olacaktır. Bezirgan’da su takviyesi yaparak Sarıbelen’e hiçbir su sıkıntısı yaşamadan ulaşabilirsiniz.
- Çöplerinizi aşevinin hemen karşısındaki çöp kutusuna atabilirsiniz. Lütfen kamp kurduğunuz aşevini sizden sonrakilerinde rahatlıkla kullanabilmesi için temiz bırakınız.
- Sarnıçbaşına dolmuşla gidecekseniz, yayla dolmuşu 07.45 var. Bir sonraki ise 09.50’de. 07.45’tekini kaçırmamaya çalışın, eğer kaçırırsanız taksi ile de gidebilirsiniz. Taksi ücreti 30-35 TL civarındadır.
- Sarıbelen köyünde Turkcel ve Türk Telekom hatları ve internet çekmektedir.
- Parkur; toprak yol, asfalt yol, kilitli taş ve patikaları içinde barındırmaktadır.

• Photo of Mehmet Yergenli
    Mehmet Yergenli Mar 30, 2023

Detaylı anlatım için teşekkürler.

• Photo of bilirserhat
    bilirserhat Jun 14, 2023

3 hafta sonra rotanın bir kısmını yürüyeceğiz, tamamiyle serkan hocanın izinden yürüyüşü yapmayı planlıyoruz. şimdiden teşekkürler

• Photo of Serkan Özdemir | Demirayaklar
    Serkan Özdemir | Demirayaklar Jun 14, 2023

Serhat Hocam, keyifli eğlenceli yürüyüşler diliyorum.