Likya Yolu (Lycian Way) - Kaleköy - Çayağzı / Demirayaklar - 11.10.2021

Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Kaleköy - Çayağzı / Demirayaklar - 11.10.2021 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Kaleköy - Çayağzı / Demirayaklar - 11.10.2021 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Kaleköy - Çayağzı / Demirayaklar - 11.10.2021

October 13, 2021
October 2021

near Kaleüçağız, Antalya (Türkiye)

Mezarlık bölgesinden yola çıkarak çayağzına geldik. ilk ahşap köprüyü geçmemizin ardından çayağzı mevkiindeki marketlere giderek oradan ihtiyaçlarımızı tamamlayıp yeniden ahşap köprünün bulunduğu mevkiiye gelerek kampımızı burada kurduk. ilk başta çam ağaçlarının altına çadırlarımızı kurmayı düşünsek de sonrasında yoğun sivrisinek problemi nedeniyle kumsalda açık alanda çadırlarımızı kurduk. bu bölgede aşırı sivri sinek problemi bulunduğu için sinkov vb ilaç krem sprey kesinlikle yanınızda bulundurun. yoksa çadırlarınızdan dışarıya çıkmak biraz güçleşiyor.
**Saat 07.00’de uyanarak kahvaltımızı yapmamızın ardından toparlanıp 08.30’da mezarlıktan yürümeye başladık. Parkur mezarlıktan hemen sonra evlere kadar asfalt olarak devam edip, evleri geçtikten sonra patikaya dönmektedir ve bu şekilde devam etmektedir. Mezarlıktan sonra 4km kadar düz bir parkurda ilerledikten sonra 3 tane çıkış ve iniş bulunmaktadır. Çıkışlar fazla olmasa da sıcakla birlikte yorucu oldu. Bir iniş sonrası çakıl plajına indik. Büyük beyaz çakıl taşlarından oluşan plaj güzel bir görsel sunmaktadır. Plaj sonrası yine patikayı takip eden parkur, 14.30 da Çayağzı’nın girişindeki ahşap köprünün oraya gelmemizle sonlandı. Şansımıza ahşap köprüden geçerken bir caretta caretta çaydan içeriye doğru yüzüyordu ve çok net şekilde onu gördük. Kamp kurmak için çam ağaçlarını gözümüze kestirdikten sonra Çayağzı’na doğru plajdan yürümeye devam ettik. Çayağzı’na gitme sebebimiz orada market olması ve kamp ve yarın yol için kullanmamız gerekecek su ihtiyacımızı karşılamak. Plajdan karşıya geçmekte kullanılan köprünün yıkılmış olmasından dolayı tekne ile karşı geçtik. Karşıya geçtikten sonra hemen yakında bulunan marketin kapalı olduğunu görünce biraz daha ileride solda bulunan markete giderek ihtiyacımız olan suyu alarak geriye dönüşe başladık. Karşıya yine tekne ile geçerek plajdan yürüyerek ahşap köprünün orada bulunan çam ağaçlarının altına geçtik. Çam ağaçlarının bazılarının altında kamp atanlar olduğu için çok fazla seçenek kalmamıştı. Ancak şöyle de bir durum vardı. Çam ağaçlarının hemen arkası sazlık bölge olduğundan dolayı inanılmaz derece sivrisinek vardı ve 2-3 dakika içerisinde bizlere karşı saldırıya geçip, bizleri sokarak inanılmaz rahatsız ettiler. Bu nedenle bu bölgeden uzaklaşmak istedik. Bu nedenle çadırlarımızı biraz daha fazla rüzgâr alan kumsalda kurmaya karar verdik. Çadırımızı kurduktan sonra sahile akan buz gibi dereye ayaklarımızı sokarak rahatladık. Yemeğimizi yapıp yememizin ardından güneş batmaya başladı. Batan güneşin ardından yine sivrisinek istilasına maruz kaldık. Yanımızda sin kov vb. bir şey bulunmadığı için erkenden çadırlarımıza girmek durumunda kaldık. Biraz çadırlarımızda zaman geçirdikten sonra uyumaya geçtik.
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkurda herhangi bir su kaynağı bulunmamaktadır.
- Kampınızı ahşap köprüyü geçince sağ tarafta kumsalda veya sivrisineklerden rahatsız olmuyorsanız çam ağaçlarının altına atabilirsiniz. Biz kumsala çadırlarımızı kurduk.
- Çayağzı’nda market bulunmaktadır. Ahşap köprünün bulunduğu alandan 1km kadar yürüyerek markete gidebilir ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.
- Bu bölgede kamp atıyorsanız veya yürüyorsanız yanınızda kesinlikle Sinkov vs. bir ürün bulundurmalısınız. Yoksa çadırlarınızın içine mahkûm kalabilirsiniz.
- Çayağzı’nda kamping bulunmaktadır. Burada da kalabilirsiniz.
- Sahilin ortasında bir tane çöp kutusu bulunmaktadır. Çöplerinizi buraya atabilirsiniz. Lütfen kumsala ve doğaya çöp atmayınız.
- İşaretlemeler genel olarak iyi olsa da bazı yerlerde sıkıntı yaşanabilmektedir.
- Parkur; patika ve en son kumsal içermektedir.