Likya Yolu | Olimpos - Alacasu

April 16, 2022
April 2022

near Çıralı, Antalya (Türkiye)

Özet: Görsellik olarak muhteşem bir rota. Yürüyüş çoğunlukla araç yolu gibi geniş patikalardan yapılıyor. 3 koyda çeşme var, mevsimden ötürü her zaman aktif değiller. Yolun baş ve sonunda internet çekiyor, ortasında çekmiyor. Denize girilebilecek ve kamp yapılabilecek koylar mevcut. Detaylar aşağıda.

Rotanın en başında Olimpos’tan ayrılış sonrası dik yokuşlar ve zorlu bir periyotla başlıyoruz. Burada rota dağ patikaları şeklinde genelde uçurum kenarından ilerliyor. Fotoğraf çekilebilecek çok fazla güzel nokta var. Sonrasında bir koya iniyoruz, burada denize de girilebilir. Dağlı yollardan tırmanış ve iniş sonrası bir başka koya geliyoruz. Buradan sonra yol artık araç yolu genişliğinde patikalara dönüyor ve Tekirova’ya kadar durum böyle. Neredeyse her koyda çeşme var, biz gittiğimizde 3 tanesinden su akıyordu. Son olarak Tekirova öncesindeki son koy olan Alacasu Koyu’nda kamp attık. Çok güzel, sakin, denize girilebilen bir koy.