Likya Yolu | Gelidonya - Adrasan

April 14, 2022
April 2022

near Çerdin, Antalya (Türkiye)

Özet: Görsel olarak Likya Yolu’nun en şahane rotalarından birisi. Ancak hem uzunluğu hem tırmanış/inişlerden ötürü oldukça zorlayıcı. Yolda su ve çöp hiç yoktu. Telefon genel olarak çekmiyor. Detaylar aşağıda.

Görsel olarak muhteşem bir rota. Çok fazla yerde fotoğraf çekebilir, yürürken durup doğanın keyfini çıkarabilirsiniz. Detay bölümlü anlatım şöyle:
- İlk başta dik yokuşlarla başlıyoruz, yerler taşlık. Gelidonya Feneri arkada kalırken çok keyifli manzaralar oluşuyor.
- Daha sonra düzlüklerle dağın içinden ilerliyoruz.
- İniş kısmında yeniden muhteşem manzarlar bizi bekliyor. Burada zemin biraz küçük taşlı ve kayabiliyor.
- İkinci tırmanış da ilki gibi zorlu, üsteik bu sefer yaklaşık 5 dakika boyunca uçurum kenarından ilerliyoruz.
- Tırmanışın inişi epey dik, dikkatli olmak gerekiyor.
- Son tepede ise tırmanış ve iniş bu sefer çok daha uzun sürecek. Çıkış her zaman aşırı dik değil ama zorluyor. Yer yer büyük taş parçaları içinden geçiliyor. Bazı noktalarda ormanın içinde yıkılan ağaçlardan ötürü yön bulmak zor olabiliyor.
- İnişin son 2 km’si orman gibi yer yer tahta ev ve arıcıların olduğu bir yerden geçiyor.
- Adrasan’da çok fazla camping yeri ve restaurant var. Biz sahilde kamp atmayı da düşündük ancak Nisan ayı biraz rüzgarlıydı.