Likya Yolu / Göynük Kanyonu - Hisarçandır

Photo ofLikya Yolu / Göynük Kanyonu - Hisarçandır Photo ofLikya Yolu / Göynük Kanyonu - Hisarçandır Photo ofLikya Yolu / Göynük Kanyonu - Hisarçandır

October 8, 2020
October 2020

near Göynük, Antalya (Türkiye)

Viewed 1930 times, downloaded 85 times

Göynük Kanyonu milli park girişinde su mevcut, ihtiyaç olursa buradan takviye edilebilir. Likya Yolu tabelasından sağa doğru yönelen patika ile rota başı yapılıyor. Sağ tarafta Çam Dağı, sol tarafta Sarı Çınar Dağı'nın (Kopuk ve Delik Tepe) yer aldığı vadi boyunca yükselerek irtifa alınan bir parkur.

Parkur başlangıcından yaklaşık 2 km kadar sonra Karapınar mevkiinde su kaynağı mevcut. Parkurun yaklaşık 5. km de Sarı Çınar Düzlüğü yer almakta ve gerektiğinde kamp atılabilir. Bu düzlükten orman patikası ile yükselmeye başlanarak önce Hacı Ahmetler Mezarlığı mevkiine ulaşılıyor, devamında Dayısı Geçidinden Elmayanı Yaylasına çıkılıyor. Dayısı Geçidine ulaşmak için kısa ama hayli efor gerektiren bir tırmanış sizi bekliyor! Geçidi aştıktan sonra Elmayanı Yaylasına devam eden patika üzerinde çeşme bulunmasına rağmen benim yürüdüğüm sonbahar döneminde kurumuş vaziyette idi. Elmayanı Yaylasında çeşme mevcut, buradan takviye yapabilirsiniz

Elmayanı Yaylasında küçük bir işletme bulunmakta. Yürüyüş öncesi bana ulaşan duyumlar nedeniyle mesafeli davrandığım için yorum yapmak doğru olmayacak. Likya Yolu Elmayanı yaylasından Üçsöğüt yaylasına doğru devam ederek Hisançandır içerisine ulaşıyor. Ben bu noktada şiddetli yağış olasılığı nedeniyle Üçsöğüt yaylasına devam etmeyerek stabilize yolu kullanarak Hisarçandıra ulaştım.

Hisarçandır Pansiyon: 05057579904

Kısaca;
Parkur işaretleri yeterli
3 lt su bulundurulması tavsiye edilir.
Özellikle 'yıldırım ormanı' dediğimiz bölgede sorun yaşamamak için hava durum ve tahmini bu parkur için ayrıca dikkat edilmesi gereken bir husus

PictographReligious site Altitude 3,509 ft

• Elannes SEN Feb 2, 2022

Rota harika. İrtifa kazanmak yerine yukarıdan başlayıp aşağıya doğru yürümek çok daha kolay olabilir. Denenesi parkur...