LİKYA YOLU (Geyikbayırı - Çitdibi)

October 5, 2016
October 2016

•   4.8 8 Reviews

near Geyikbayırı, Antalya (Türkiye)

Yürüyüş, bisiklet, dağcılık, kamp, offroad, karavan gezileri ve tur planlarınıza rehberlik yada danışmanlık için iletişime geçebilirsiniz...

0507 704 00 13

Ad: Likya Yolu (Geyikbayırı-çitdibi)
Başlangıç ​​zamanı: 10/05/2016 07:38
İrtifa kaybı: -748 m
Yükselme süresi: 04:13
Alçalma süresi: 03:45

LİKYA YOLU : Büyük çoğunluğu Cate CLOW tarafından çalışılarak hazırlanan Likya Yolu projesi, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı desteği ile, Alternatif Turizmin geliştirilmesine yönelik, işaretlenerek haritalandırılmıştır. Bir ucu Fethiye'den başlayarak, Antalya'nın Geyikbayırı köyünde son bulmaktadır. Tamamı 530 km civarındadır.
Bisiklet Rotaları olarak bu yolu yürümekte ki amaç ve gayemiz, bisikletle gidilebilecek bölümlerin mümkün olup olmayacağı yönünde keşif gezisidir.

GEYİKBAYIRI KÖYÜNE ULAŞIM

Geyikbayırı Köyüne ulaşım, Antalya Otogar bölgesinden hareket eden toplu taşıma araçları ile mümkün olabilmektedir. Antalya Toplu Ulaşım sitesinden de görüleceği üzere, 516 sefer sayılı araç, sabah saat 06:00 sularında hareket ederek, Otogar Depolama-öğretmenevi-Hürriyet Caddesi-Gülveren-Uncalı Mezarlığı-Bahtılı-Akdamlar-Geyikbayırı-Çağlarca Köyü güzergahını takip etmektedir. İl dışından bu rotayı yapmak üzere otogara gelen kişiler, bu hattı kullanabilirler. Ancak o saatin bizim için çok erken olması ve rotanın Çitdibi'nde bitecek olması ile özel aracımızla gitmeye karar veriyoruz.

Sabah 07:00 de Antalya'dan hareket ederek, 07:30 sularında Geyikbayırı Köyü tırmanış bölgesi olan Josito Kanping yol ayrımına ulaşıyoruz. Aracımızı uygun bir yere park ederek 07:40 sularında ilk adımlarımızı atmaya başlıyoruz. Karşımızda yükselen Geyiksivrisi Dağı ve sırtımızı verdiğimiz Geyikbayırı Tırmanış Sektörleri eşliğinde Josito ve Kezban House Kamp alanlarını geçiyoruz. Hemen sonrasında ulaştığımız dere geçişini yaparak orman yoluna çıkıyoruz. Akabinde hemen sağ tarafa taş babalarla işaretlenmiş olan ağaçların arasında ilerleyen patikaya giriş yapıyoruz. Çoğunlukla Meşe ağaçları arasında, belirgin olan patika üzerinde ilerleyişimiz devam ediyor. Yukarıda ki orman yoluna ulaşana kadar zaman zaman Geyik Sivrisi Dağı manzarası görünse de, fazla bir görsel manzara karşımıza çıkmıyor. Orman yoluna ulaşarak sağa yöneliyor ve ilerleyişimize devam ediyoruz. Yaklaşık olarak 300-350 metre sonra yine taş baba ve çizgilerle işaretlenmiş olan sol tarafa yönelerek yeniden patikaya giriş yapıyoruz. Bu bölgede bir kaç noktadan giriş yapıldığı görülmektedir. Ancak GPS izine doğru hareket edildiğinde hepsi de orman içerisinde birleşmektedir. Zaman Zaman oldukça dik bir parkurda ilerleyişimiz devam ederek, 450-500 metre sonralarında, düzeltilmiş olan, Çakırlar meydanından Çağlarca Köyüne ulaşılan (Ant - 072 rotasında incelenebilir) orman yoluna çıkıyoruz. Trabenna Antik kentine kadar orman yolundan devam ediyoruz.

TRABENNA ANTİK KENTİ

Antik kentin yakınlarında, sağlı sollu yolun kenarında duvar kalıntıları kendini göstermeye başlıyor. Antik kalıntıların büyük çoğunluğu yolun sağ tarafında yükselen küçük tepecikte bulunmaktadır. Kalıntıların arasına doğru ilerledikçe büyük odaları bulunan yerleşim yerleri ve sutunları görülebilmektedir. En tepe de ise muhteşem bir manzara vardır. Geyikbayırı, Çağlarca, Çakırlar ve Doyran Havzasını gören eşsiz bir manzara. Ufukta ise, Suluandız, Avlağı, Katran ve Kızlar Dağı manzaraları görülebilmektedir. Şehrin Güneyini ise tamamen Geyiksivrisi ve Sarpkatran Dağları duvar gibi örtmektedir. Bu manzara kesinlikle görülmeye değer niteliktedir. Tepecikten zirve manzarasına ulaşmak için doğuya doğru giden patikadan yürümüş sonra kuzeye yönelerek, küçük tırmanışlar ve duvar geçişleri ile tepeye ulaştık. Batı yönünden bazı noktalarda kayalara tutunarak sarkmış ve inişi gerçekleştirmiştik. Kamp yüklü bir çanta ile bu tepeye tırmanmak oldukça riskli olabilir. Aşağıda güvenli bir yere bırakarak gezmek daha güvenli olacaktır.

ELMİN

Trabenna Antik Kentini geride bırakarak orman yolunda ilerlemeye devam ediyoruz. Yaklaşık 450 metre sonra sola patikaya girerek ilerlemeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz birkaç noktada ve özellikle bundan sonra ki 150-200 metrelik bölümde meşe ağaçlarının sık ve alçak yapısından dolayı, sırt çantası ile ilerlemek zorlaşabiliyor. Sonrasında bakımsız bir nar bahçesine ulaşıyoruz. Narların görüntüsü iştahımızı kabartsa da, küçük tanecikli çok ekşi ve oldukça kalitesizler. Bahçesi geçer geçmez Elmin Mahallesine ulaşıyoruz. Doğu yönüne devam ederek Mahalleyi çıkma noktasına yaklaştığımızda, sağ tarafta ki geniş alanda yerleşmiş olan ağıl ve çitlerin hemen yanından sağa yönelerek tekrar orman içerisine devam ediyoruz. Keyifli bir yürüyüşten sonra yangın havuzunun yanından tekrar Orman yoluna çıkıyoruz. Batıya Kozağacı(Karabalçık) Mahallesine doğru sonbaharın kırmızı ve kahverengi renkleri arasında büyüleyici bir yolda ilerleyişimiz devam ediyor. Bir süre sonra tekrar Sola patikaya giriş yaparak devam ediyoruz. Bu bölüm Kozağacı'na kadar oldukça dik ve kaygan zemine sahip. Özellikle Kamp yüklü çanta ile yürünüyorsa dikkatli olmakta fayda vardır. Kozağacına ulaştığımızda evlerden bir tanesinden su ihtiyacımızı karşılayarak devam ediyoruz. Yılın her mevsiminde burada oturan kişileri bulmak mümkündür.

GÜZELÇAM YAYLASI

Köyü sağımızda bırakarak Ceviz bahçesi arasından güneye doğru ilerleyişimiz devam ediyor. Bundan sonra eğim biraz azalıyor ve oldukça keyifli bir patikadan devam ediyoruz. Ancak dere yatağına girdiğimizde kabaran yaprakların altlarında geniş yarıklar ve çukurlar olabilmekte. Dere yatağında taşların üzerinde ilerlemek oldukça keyifli olsa da, kenarlarda ki setlerden ilerlemek daha güvenli olmaktadır. Kızılçam Ağaçları ile çevrili geniş ve düz bir alanda ortasında, çeşme bulunan Güzelçam Yaylasına ulaşıyoruz. Sarp Katran Dağı tırmanışında karşılaştığım Selahattin amca artık terk etmiş burayı. Hiç kimseler bulunmuyor. Önü açık güzel manzarası olan bir yayla. Karabel Gediği geçidine doğru ilerlemeye devam ediyoruz.

Kamp (josito-kezban house)

Kamp alanı

Patika

Orman Yolu

Trabenna

Tel geçit

Çitdibi

• rotaci Nov 23, 2016

Oldukça keyifli ve görsel güzellikleri olan bir rotaydı.

• Photo of rotabu
    rotabu Nov 23, 2016

Tekrar tekrar gidilebilecek olan keyifli bir rota...

• likya Nov 23, 2016

İlkbaharda daha keyifli olacaktır..

• cycleroute3 Nov 23, 2016

Trabenna Antik Kenti tepesinde ki manzara muhteşemdi.

Trabenna Antik Kenti tepesinde ki manzara muhteşemdi...

• bisikletrotalari2 Mar 8, 2017

Tek kelimeyle harika.

• Photo of Selçuk Selçuk
    Selçuk Selçuk Apr 27, 2018

Tebrikler

• Kate Clow Nov 24, 2019

Merhabalar, Kozağaç (karabalçık) fotoğrafinizi çok ilginç - ama nokta yalnış yerde olabilirmi?
    4 ay önce yürüdüm ve orada bi şey görmedim; yoksa oradaki evleri yaparken kayıp olabilirmi?
    Fazla bilginizi varsa, lütfen bizi bildirin.

selamlar Kate

• Photo of Hakan Limoncu
    Hakan Limoncu May 1, 2021

Çok güzel

• Photo of Zeynep Bulut Bulut
    Zeynep Bulut Bulut Feb 3, 2023

Rota zormu cocuklarla gidilebilir mi

• Adil Gök Sep 16, 2023

Kolayca icin bazı yerlerde destek şart...Harika orman ve dağ manzaraları Antik kentte güzel.