Likya Yolu / Çitdibi - Geyikbayırı

October 9, 2020
October 2020

near Çitdibi, Antalya (Türkiye)

(Çitdibi asfalt çıkışı - Typallia Antik Kenti - Asarlık - Dut Ağacı Mevkii - Karabel Gediği - Karabalçık Mevkii - Gölkenan Mevkii - Hacısekiler Köyü - Elmin Köy - Trebenna Antik Kenti - Geyikbayırı)

Çitdibi asfalt çıkışından Geyikbayırı'na devam etmek için patikada ilerlemeye başlıyoruz. İşaret ve babaları gözleyerek yükselmeye devam edeceğiz. Patika bizi stabilize bir yola çıkaracak, sola dönerek yolu takip edeceğiz. Yol bitiminde sağa ayrılan patikaya giriş yapacağız. Bu patika bizi Karabel mevkiinde bulunan Typalia Antik Kenti içerisinden Karabel Gediğine götürecek. Patika üzerinde bulunan işaretler kaybolmaya yüz tutmuş ama patika belirgin şekilde devam ettiği için rotadan ayrılma şansınız oldukça düşük. Bununla beraber kimi yerde yamaç geçişi şeklinde devam eden patikada azami dikkat göstermeniz oldukça önemli

Yamaç geçişi sonrası, patika bizi bir dere yatağına oradan da hafif bir çıkışla yükseltmeye başlayacak. Bir süre ilerledikten sonra bir bahçenin alt tarafından orta hattına doğru yönlendirecek. Bahçe sahibinin (Halil Bey) ifadesiyle bazı yürüyüşçüler bahçenin içinden gelişi güzel geçerek oldukça fazla zarara sebep oluyormuş. Bu durumu dikkate alarak işaretlere özellikle dikkat etmeli ve azami özen göstermeliyiz. Bahçe sahibin oldukça misafirperver olduğunu belirtmeliyim; bana ikram ettiği ada çayı ve ceviz içi bütün yorgunluğumu aldı götürdü!

Mola sonrası kısa bir stabilize yol yürüyüşünün peşi sıra yeniden patikaya giriş yapacaksınız. Babalar ve işaretler sizi yönlendirecek. İlerleyen patika boyunca bazı noktalarda işaret sorunu olsa da yürüyüşçülerin yaptığı babalar size yardımcı olacak. (Bir iki noktada rotadan çıktığımı fark etmeden oldukça gereksiz efor sarf ettim, sonrasında yürüyüşçülerin yaptığı babalar sayesinde rotaya döndüm)

Patika bir noktada geniş bir otluk araziden geçmekte; burada işaretten çok babalar sizi yönlendirecek. Hafif bir çıkış sonrası ulaşacağınız nokta Karabel Gediği olarak adlandırılan bir geçiş noktası. Bu alanda ayrıca yayla yerleşiminin mezarlığı bulunmakta. Mezarlığın bulunduğu alandaki toprak yoldan devam edeceğiz. İşaret ve babalara dikkat ederek hafif bir inişle bu yoldan devam edeceğiz. Yol üzerinde bir çeşme mevcut. Rota bu çeşmenin karşısındaki eğimli araziden devam ediyor. Patika belirgin olsa da bariz bir işaret sorunu bulunmakta. GPS ya da telefon uygulaması kullanmak sağlıklı olacaktır. Patika ileride orman içi patikası şekline devam ederek bir yerleşim yerinin yakınlarından geçmekte. Rotanın bu kesimlerinde işaret konusunda sorun yaşamanız oldukça olası. Telefon uygulamasından destek alabilirsiniz Patika toprak bir yola kadar bağlanacak. Yol kenarında yangın söndürme havuzunu gördükten sonra havuza gelmeden bir patika girişi ile Elmin köyüne devam edeceksiniz. Elmin köyü çıkışında işaretler sağa bir orman patikasına yönlendirecek.

Bu orman patikası ilerleyen noktada stabilize bir yola bu yol da Trabenna Antik Kenti'ne bağlanacak. Antik kenti geçtikten sonra ileride bir orman patikasına giriş yaparak hafif bir eğimle yürümeye devam edeceğiz. İlerleyen noktada yine bir patika girişi mevcut ve bu giriş noktasından bitişe yaklaşık 1,5 km mesafe kaldı. Biraz daha devam edince suyun sesini duymaya başlayacaksınız. Patika sizi yola ve suya indirecek. Bu yoldan devam ederek Likya Yolu tabelasına ulaşmış, dolayısıyla hem parkur hem de Likya Yolu'nu bitirmiş olacaksınız.

Kısaca;
Parkurda 3 lt su yeterli
Bu parkurda GPS ya da telefon uygulaması kullanmak tercih edilebilir
Özellikle bir iki noktada zeminin yapısından dolayı tehlikeli olabilecek yamaç geçişi gerektiğinden bu alanlarda daha dikkatli olmak son derece önemli

PictographRisk Altitude 3,060 ft

PictographReligious site Altitude 4,659 ft

• Yunus.Topuz Apr 26, 2024

Karabelden çitdibine 4x4 yüksek araçla gidilebilir bir yol var mı

• Photo of Cengiz İspir
    Cengiz İspir Apr 26, 2024

Uzun zaman önce yürüdüğüm ve önceliğim sırt çantalı yürüyüş olduğu için tam olarak hatırlamıyorum. Yürüyüş rotası bazen orman ve stabilize yoldan devam etse de genel durum hakkında konuşmam zor. Organic Maps vb (OpenStreetMap tabanlı) çeşitli bilgisayar yazılımlarını kullanarak oldukça sağlıklı veriye ulaşmanız mümkün. (Bazı uygulamaların genel rota arama yanında OffRoad seçenekleri de mevcut)