Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Çıralı - Ulupınar - Yukarı Beycik / Demirayaklar - 30.4.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Çıralı - Ulupınar - Yukarı Beycik / Demirayaklar - 30.4.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Çıralı - Ulupınar - Yukarı Beycik / Demirayaklar - 30.4.2022

May 4, 2022
April 2022

near Çıralı, Antalya (Türkiye)

5 kişilik ekibimizle birlikte İzmir’den aracımızla Cuma akşamı yola çıkarak, Cumartesi gece yarısı Çıralıya ulaştık. Sahilde biraz dinlendikten sonra sabah Çıralı sahilde arkadaşımızın kuzeninin işlettiği Beach Campinge gittik. Aracımızı oraya park edip, kahvaltı yapmamızın ardından 09:30’da buradan yürümeye başladık. 4 günlük yolda yol üzerinden bakkallar ve yeterince su kaynağı olmasına rağmen biz ne olur ne olmaz diye kişi başı 3 litrelik su ve 4 günlük yiyeceğimizi yanımıza aldık. Çıralı sahilden sonra 3km kadar asfalt yoldan devam ederek ardından birazda toprak yoldan giderek Milli parka ulaştık. Girişinin ücretli olduğu milli parkın ücretini biraz pazarlıklar ve lisansı sporcu olmamız gibi nedenlerle biraz indirimli olarak ödedik. Milli parkta su kaynağı bulunmaktadır. Milli parka girdikten sonra Yanartaş’a merdiven basamakları gibi yapılan patikadan yükselişe geçiyorsunuz. Yükseliş 2. Yanartaş’a devam ediyor. 2. Yanartaş’ın hemen üst tarafında bulunan düzlük alanda ilk uzun molamızı verdik. buradan sonra biraz iniş şeklinde devam eden parkur Ulupınar çayından 2-3 kez geçiliyor. Çaydan geçerken geçiş yapılabilecek müsait yerler olmakla birlikte dilerseniz botlarınızı çıkarıp buz gibi sudan geçerek ayaklarınızı da rahatlatabilirsiniz. Parkur Çay geçişinden sonra tekrar yükselişe geçiyor ve Ulupınar’a yaklaşırken de patikadan çıkıp asfalt yola geçiş yapılıyor. Ulupınar’da market bulunmaktadır. Bu markette 2. Uzun molamızı verip, bir şeyler yiyip içtik. Güzelce dinlenmemizin ardından tekrar yürüyüşümüze devam ettik. Parkur Ulupınar sonrası Antalya-Kemer anayolunun altındaki geçitten karşıya geçerek kısa bir süre patikadan devam ediyor. Parkur sonrasında Yukarı Beycik’e kadar stabilize toprak yol ve yer yer patikalar olarak devam ediyor. Yukarı Beycik’e yaklaşırken hava biraz çiselemeye başladı. Hızlıca yağmurluklarımızı çıkartıp bir süre o şekilde devam etmemizin ardından yağmur durunca yağmurluklarımızı çıkararak yolumuza o şekilde devam ettik. Yukarı Beycik’te ilk evi gördüğünüz zaman sağdan değil soldan patikaya devam ederseniz, direkt köyün üst kısmında bulunan asfalt yola bağlanıyorsunuz. Biz soldan değil sağdaki patikayı seçtiğimiz için köy meydanına ulaşmak için baya bir dolaşmak zorunda kaldık. Sebebi ise her tarafın tellerle kapatılmış olması. 18.50’de Yukarı Beycik’e ulaşmamızın ardından kamp kurabileceğimiz yer bakınırken meydanda bulunan markete sorduk. Markettekiler çınar ağaçlarının bulunduğu meydanlık alanın belediyeye ait olduğunu ve buraya çadır kurabileceğimizi söyledi. Bizde bu alana çadırlarımızı kurduk. Devamında hızlıca yemek için bir şeyler hazırlamaya başladık. Yemeğimizi yememizin ardından, çadırlarımıza dinlenmeye çekildik.
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Yol üzerinde Milli Park bulunması sebebiyle giriş ücreti ödemek durumunda kalıyorsunuz.
- Yanartaş bölgesinde ateş konusunda dikkatli olmakta fayda var.
- Başta milli park olmak üzere yol üzerinde birden fazla noktada su kaynakları bulunmaktadır. (Mevsimsel olarak farklılıklar gösterebilir. Ancak Nisan-Mayıs ayı için oldukça sulu diyebilirim.)
- Ulupınar öncesinde Ulupınar çayından geçiyorsunuz, bu geçişlerde dikkatli olmanızda fayda var.
- Yol üzerinde Ulupınar’da ve parkurun sonu olan Yukarı Beycik’te market bulunmaktadır.
- Yukarı Beycik’te meydanda çınar ağaçlarının altına kampınızı atabilirsiniz. Meydanda devamlı olarak akan su bulunmaktadır.
- Tuvalet ihtiyacı için hemen üstte bulunan caminin tuvaletlerini kullanabilirsiniz. Ancak tuvaletler oldukça pis ve kötü durumda. Biz hemen karşıda bulunan pansiyondan rica ederek onların tuvaletlerini kullandık.
- Çadır konaklama istemeyenler için burada pansiyonda bulunmaktadır. Açık olup olmadığı vb. durumlar için öncesinden mutlaka iletişime geçmenizde fayda var.
- Biz yanımıza 3 litre su aldık. Parkurun su durumu göz önüne alınarak daha azda taşınabilir.
- Parkurun işaretlemeleri Ulupınar civarında ve sonrasında Yukarı Beycik’e yaklaşırken kötü durumda. Bu bölümlerde dikkatli olmanızda fayda var. Genel olarak ise sıkıntı bulunmamakta.
- Ancak yine de yanınızda GPS ve telefonda Wikiloc uygulamasının olmasını tavsiye ederim.
- Milli parkta, Ulupınar’da ve Yukarı Beycik’te yeterince çöp kutuları bulunmaktadır. Çöplerinizi buralara atabilirsiniz. Lütfen doğaya, çevreye hiçbir çöpünüzü atmayınız.
- Parkur; patika, su geçişleri, toprak yol ve asfalt içermektedir.