Likya Yolu Çıralı - Ulupınar (09.05.2019)

Photo ofLikya Yolu Çıralı - Ulupınar (09.05.2019) Photo ofLikya Yolu Çıralı - Ulupınar (09.05.2019) Photo ofLikya Yolu Çıralı - Ulupınar (09.05.2019)

1903
May 9, 2019
May 2019

near Olympos, Antalya (Türkiye)

Likya Yolu Yürüyüşçüleri İletişim Grubu:

Bu rotayı, Altuğ Şenel (altugsenel)'in kitabından faydalanarak ve kaydettiği rotayı takip ederek yürüdük. Hiç sorun yaşamadık.

Bir tavsiye:
Haritada Yanartaş girişi olarak işaretlediğim yerden geçişte bilet kesiyorlar. Likya yolu güzergahı buradan geçiyor fakat buradan geçiş için para ödemek zorunda bırakılıyorsunuz. Biz önceden bu durumu bilmediğimiz için ödemek zorunda kaldık. Eğer para ödemek istemiyorsanız bu bilet noktasına uğramayacak şekilde farklı bir patika bulabilirseniz bu noktanın uzağından geçin.

Örnek:

PictographDoor Altitude 42 ft

Millipark Girişi

8 TL bilet parası ödemeye hazır olun.

Yanartaş Girişi

8 TL ödeyin ve merdivenleri çıkmaya başlayın. Bir tavsiye; Buradan geçişte bilet kesiyorlar. Likya yolu güzergahı buradan geçiyor fakat buradan geçiş için para ödemek zorunda bırakılıyorsunuz. Biz önceden bu durumu bilmediğimiz için ödemek zorunda kaldık. Eğer para ödemek istemiyorsanız bu bilet noktasına uğramayacak şekilde farklı bir patika bulabilirseniz bu noktanın uzağından geçin. Örnek: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/yanartas-46119333

OLİMPOS’UN SÖNMEYEN ATEŞİ Ephyra Kralı Glaukos’un oğlu Hipponoes, bir av partisinde kardeşi Belleros'u öldürür ve “Belleros'u yiyen” anlamına gelen Bellerophomes adını alır. Ephyra’dan sürülen Bellerophontes, Argos Kralına sığınır. Kendisine sığınan bu genci öldürmeyi kendine yakıştıramayan Argos Kralı onu Likya Kralına gönderir. Likya Kralı acınacak haldeki bu genci öldürmek istemez ve onu Olimpos dağında yaşayan aslan başlı, keçi gövdeli yılan Kuyruklu ve ağızdan alevler saçan canavar Chimera ıle dövüşmeye gönderir. Bellerophgntes, Pegassos adlı kanatlı atına binerek Chimera ile dövüşmeye gider. Chimera saldırdığında Pegassos havalanır ve Bellerobhontes yere inerken mızrağı ile canavarı yerin yedi kat dibine gömer fakat Chimera yerin altından alevler saçmaya devam eder. Anadolu'da binlerce yıldan beri anlatıla gelen ve Homeros’un bize bu şekilde aktardığı efsaneye göre bugün hala yanan alevler Chimera'nın yerin yedi kat dibinden fışkıran alevleridir. Bellerophontes zaferini kutlamak amacıyla Olimpos'da bir yarış düzenlenir. Atletler Chimera kutsal ateşiyle meşalelerini tutarak Olimpos kentine koşar. Böylece daha sonraları değişik spor dallarının eklendiği ve birkaç gün süren Olimpiyat Oyunlarının Anadolu'daki ilk örneği gerçekleşmiş olur. Günümüzde yakılan “Olimpiyat Meşalesi Chimera’nın sönmeyen ateşinin sembolik bir ifadesidir. Bu alanda Hephaistos Tapınağı’nın ve Genç Roma Dönemine ait bir şapelin kalıntıları bulunmaktadır. Bu da bize bu alanın uzun süredir kutsal alan olarak kullanıldığını göstermektedir. ÇIRALI YANARTAŞ GAZ SIZINTISININ JEOKİMYASAL DEĞERLENDİRMESİ Çıralı gaz sızıntısından alınan gaz analiz sonuçları tabloda gösterilmiştir. Oldukça yüksek oranda oksijen ve azotun olması, gaza hava karışmış olduğunu göstermektedir. C1-C5 gaz analiz sonuçlarını, hava karışımından ötürü değerlendirme imkanı olmamıştır. Çıralı gaz sızıntısından elde edilen 13 Ch4 = -11 64% bu gazın muhtemel kökeninin metamorfik olduğunu göstermektedir. Çünkü, organik kökene sahip olan gazların karbonizotop değerleri genellikle -20% ile -90% arasında değişmektedir. Volkanik kökenin gazlann içerdiği metanın karbonizotop değeri ise -25% civarında olup, bu gazlar bir miktar da C02 içerirler. Metamorfik kökenli gazların karbon izotop değer aralığı +4% ile -20% arasında olup Çıralı gazının karbonizotop değeri bu aralığın içinde yer almaktadır. O halde Çıralı gazı büyük olasılıkla metamorfik kökenlidir.

PictographRuins Altitude 444 ft

Tahta Köprü

PictographPicnic Altitude 714 ft

Balık Lokantası

Kiremitte Alabalık'ı tavsiye ederim. 25 TL.

PictographBus stop Altitude 1,014 ft

Durak

Bu duraktan Antalya otobüslerine binebilirsiniz.