Likya Yolu Çayköy-Gelemiş (08.10.2021)

Photo ofLikya Yolu Çayköy-Gelemiş (08.10.2021) Photo ofLikya Yolu Çayköy-Gelemiş (08.10.2021) Photo ofLikya Yolu Çayköy-Gelemiş (08.10.2021)

October 8, 2021
October 2021

near Çayköy, Antalya (Türkiye)

Likya Yolu Yürüyüşçüleri İletişim Grubu:

Maalesef her yerde olduğu gibi bu eşsiz güzellikteki yerlerde de plastik, cam ve metal kutular, şişeler ve izmaritler her yere atılmış. Bu gibi atıklarınızı medeni bir insan olarak yanınızda götürün ve en yakın çöp kutusuna atın. Bu güzelim yerleri kirleten cahillerden olmayın.

Yol kaydını beğendiyseniz, yorum yazarsanız veya alkış tuşuna basarsanız sevinirim. Sağlıklı, mutlu ve medeni yürüyüşler dilerim.

Likya Yolu Yürüyüşçüleri İletişim Grubu

PictographRuins Altitude 539 ft

Delikkemer-Antik Su Kanalı

http://sutema.org/resources/okuyun/WiloKitapWeb.pdf Anıtsal bir ters sifon harikası: Delikkemer Yüksek tepelerin üzerinden hafif bir bükülmeyle gelen Delikkemer, üzerindeki delikli kübik taşların fiziksel mekanik özelliği sayesinde taşıdığı suyu bu tepelerden kolayca aşırabiliyor. Patara antik kentine, dağları taşları delerek su taşıyan suyolunu hiç kuşkusuz bütünüyle bir su mühendislik anıtı saymak gerekiyor. Ama bu büyük sistem içinde, bir özel bölüm var ki su mühendislik harikası olmasının ötesinde her yönüyle adeta akıllara durgunluk veriyor; Delikkemer. Roma döneminin en önemli su mühendislik anıtlarından birisi de Patara Antik Kenti’ne su getiren görkemli suyoludur. Bu suyolunun bir bölümünde yer alan ve başlı başına bir mühendislik harikası olan anıtsal Delikkemer, özellikle ters sifonuyla anılmaya değer. Tamamı yaklaşık 20-22 km olan bu suyolu, Kalkan’ın kuzeyindeki dağlık bölgelerde bulunan İslamlar Köyü yakınlarından başlıyor. Son derece dağlık ve engebeli olan bu suyolunu, belli yerlerde güç de olsa izlemek mümkün.