Photo ofLİkya Yolu (Lycian Way) - Çayağzı - Gürses - Myra - Demre / Demirayaklar - 12.10.2021 Photo ofLİkya Yolu (Lycian Way) - Çayağzı - Gürses - Myra - Demre / Demirayaklar - 12.10.2021 Photo ofLİkya Yolu (Lycian Way) - Çayağzı - Gürses - Myra - Demre / Demirayaklar - 12.10.2021

October 13, 2021
October 2021

near Gürses, Antalya (Türkiye)

çayağzı ahşap köprünün oradan yola çıkarak vadi içerisinden ciddi bir çıkışla gürsese ulaştık. sümeli mevkiine kadar yol patika vb yerlerden gidiyorsunuz. patikaların çoğu seralar nedeniyle kaybolmuş değişmiş. yoldan gitmekte fayda var. gürseste asfalta çıktıktan 500m kadar ilerde solda market bulunmaktadır. buradan ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. sümeliden sonra biraz daha asfalttan devam ettikten sonra patika başlıyor. 1.5km kadar olan patika ızdırap dolu diyebilirim. bu bölümden çok fazla kişi geçmediği için patika diken ve makilerle neredeyse kapanma noktası gelmiş. myra kalesinden evlere inişe kadar sağlam şekilde maki ve dikenlerle mücadele veriyorsunuz. çiziklere karşı dikkatli olunuz.
***Yürüyüşteki son günümüz. Sabah yine 07.00’de kalkıp kahvaltımızı yapmamızın ardından çadırlarımızı toplayıp 08.30’da yürümeye başladık. Ahşap köprüyü geçtikten sonra 6km civarında ciddi bir çıkışımız bulunmaktadır. Ahşap köprü sonrası patikaya girerek yükselmeye başladık. Çok fazla efor harcamadan normal bir tempo ile yürümeye özen gösterdik. İlk asfalt yola çıkmamızın ardından 500m kadar asfalttan yürüdükten sonra vadi içerisine gireceğimiz patikanın girişine geldik. Vadi içerisinde 2.5km gibi bir mesafede 300m üzerinde bir irtifa alacağız. Burada hafif bir tempoyla az mola vererek yükselmeye başladık. Patikanın bazı bölümleri tehlike oluşturabilecek riskler barındırmaktadır. Bu bölümlerde dikkatli olmakta fayda var. Vadi içerisindeki işaretlemelerde sorunlar bulunmaktadır. Bu durum gps olmasa bizlere sıkıntı yaşatabilirdi. Gürses’e çıkmaya yaklaştıkça yapılan seralar nedeniyle işaretlemelerin çoğu kaybolmuş durumdadır. Gps yardımıyla kendimizi ana yola çıkarttık. Asfalta çıktıktan sonra karşıda cami bulunmaktadır. Burada elinizi yüzünüzü yıkayıp dinlenebilirsiniz. 500m ilerde sola market bulunmaktadır. Buradan su ihtiyacınızı karşılayıp, dinlendikten sonra yolumuza devam ettik. Ana yola çıktıktan sonra Sümeli’ye kadar neredeyse hiçbir işaretleme yok. Rota ana yolun solundan içeriden giriyor, bazı bölgelerde yine ana yola çıkıyor. Bu bölümde baya sıkıntı yaşadık. En iyisi asfalt yoldan devam ederek hiç riske girmemek. Çünkü içeriler yeni yapılan ve yapılacak seralar nedeniyle bir hayli bozmuş durumda. Sümeli’ye geldikten sonra yolun girişinde bulunan caminin bahçesinde bir mola daha verdik. Burada güzelce dinlendikten sonra bir süre daha asfalttan devam ettikten sonra patikaya giriş yaptık. Bu patika 1.5km kadar sürmektedir. Bu patikadan son zamanlarda anladığımız kadarıyla çok az kişi geçmiş. Makiler ve dikenli bitkiler o kadar çok büyümüşler ki yer yer patikayı kapatma noktasına gelmişler. Bizde dikenlerin içerisinden geçekten ciddi bir eziyet çektik. Dikenleri bizleri güzel şekilde çizdi. Myra kalesine ulaşınca biraz olsun dikenlerden kurtularak kadim taş basamaklardan geçmeye başladık. Myra kalesinden sonra inişe geçtik. İniş biraz dik sayılabilecek seviyede ve yan tarafı uçurum olsa da patika net ve dikenli bölüme göre gayet güzel durumda. İnişe devam etikçe Myra antik tiyatrosunun görüntüsü ortaya çıktı. Seraların arasında sıkışıp kalmış bir antik tiyatro. Manzara yukarıdan bir hayli düşündürücü ve üzücü. İniş patikasının sonuna doğru evlerin bahçelerinden geçerek Myra antik kent bölgesine indik. Antik kenti gezme gibi bir düşüncemiz olmadığı için buradan otogara doğru yürümeye devam ettik. 1.5 km asfalttan yürüdükten sonra 15.00’te Demre otogarına ulaştık ve 4 günlük yürüyüşümüzü sorunsuz, sıkıntısız tamamlamış olduk. Buradan kaş otobüsüne binerek Kaş’a döneceğiz ve 23.45’te olan İzmir otobüsümüzü bekleyeceğiz.
4 gün olarak planladığımız, çok güzel bir yürüyüş faaliyetinin sonuna geldik. Baharda devam parkurunda görüşmek üzere..

Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkurda Gürses’e kadar su kaynağı bulunmamaktadır. Gürses’e çıkınca cami ve asfalttan 500m ilerledikten sonra sol tarafta market bulunmaktadır. Buralardan ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.
- Parkur Gürses’e kadar yükselme, Gürses’ten Demre’ye kadar ise iniş şeklindedir.
- Vadi içerisindeki çıkışta, Gürses - Sümeli arasındaki bölümde ve Sümeli sonrası patikada ciddi işaretleme eksiklikleri bulunmaktadır. Gps veya telefonunuzda Wilikoc uygulamanızın olup rotayı takip etmenizde fayda vardır.
- Yine vadi içerisinde yer yer sivrisineklerin bulunduğu bölgeler var. Yanınızda sinek kovucu ürün bulundurmanızda fayda var.
- Gürses’e yaklaşırken ve Gürses sonrası seralardan dolayı patikalarda yok olmalar ve değişmeler var. Bu bölgelerde dikkatli olmanızda fayda var.
- Çayağzı sonrası Gürses’e kadar ciddi bir çıkış söz konusu suyunuzu idareli kullanmanızda fayda var.
- Vadi içerisine girip yükselmeye başladığınız 2. bölümde yer yer tehlike oluşturabilecek yerlerden geçiyorsunuz. Bu bölümlerden geçerken dikkatli olmanızda fayda var.
- Dilerseniz Myra antik kentini gezebilirsiniz. Biz direkt olarak otogara geçerek Kaş’a dönmek istedik.
- Kaş’a sürekli olarak minibüsler bulunmaktadır. 14lira bir ücreti bulunmaktadır.

• eyanar26 Jul 11, 2023

ne tarz bir tehlike acaba uçurum gibi mi?

• Photo of Serkan Özdemir | Demirayaklar
    Serkan Özdemir | Demirayaklar Jul 12, 2023

kanyon içinden yükselen patika doluğundan dolayı yer yer kenarların boşluk olduğu yerler var, taş düşmesi olabilecek yerlerde var.