Photo ofLikya Yolu Aşağı Karaman-Doyran-Geyikbayırı-Karabel-Çitdibi-Hisarçandır-Göynük (2021-10-28) Photo ofLikya Yolu Aşağı Karaman-Doyran-Geyikbayırı-Karabel-Çitdibi-Hisarçandır-Göynük (2021-10-28) Photo ofLikya Yolu Aşağı Karaman-Doyran-Geyikbayırı-Karabel-Çitdibi-Hisarçandır-Göynük (2021-10-28)

2 days 5 hours 56 minutes
November 4, 2021
October 2021

near Aşağıkaraman, Antalya (Türkiye)

İlk Likya yolunun etabım Ocak 2017de yürüdüm, ve şimdi 30 Ekim 2021de bütün rotayı bitirdim. Demek ki, geçen yaz yaptığım Pisidia Yolunun bati koluyla, Fethiye’den Isparta’ya kadar bütün yol boyunca (Finike-Mavikent hariç) adımlarımı atmış oluyorum… ülke haritasında sadece çok ufak bir çizgi, belleğimde ise bir deneyim ve hatiralar hazinesi. Ne kadar çeşitli manzaralar (hem doğa hem de insan ve keçi manzaraları), antik kentler, bitkiler (nasil olabilir ki hala farklı çam ağaçlarını birbirlerinden ayırt etmeyi başaramadım!), önce gidenlerin yazılı izleri (eski Yunanca’da bize hitap eden lahit ölümlerinden bugünkü Rusça’da yazılan pansiyon mansiyon pankartlarına kadar)…
Ama sadede gelelim. Bu etabının en önemli uyarısı: benim gibi Aşağı Karaman’dan hareket etmeyin, karşı yönden Aşağı Karaman’a kadar gitmeye çalışmayın. Aşağı Karaman ulaşılamaz. Neapolis antik kentten sonraki 2 kilometre (doğuya doğru) sadece teorik olarak mevcuttur: patika yok, işaret yok, sadece kaya, çalı ve uçurum var (keçi bile yok!). Doyran’da başlamak / bitirmek zorunda kalırsınız. Sonunda çok fark etmez, ancak bunu yola çıkmadan önce bilmeniz güzel bir şey olur. Keçisiz çalılı kayalıklarda Ekim 2021 sonunda çok küfür duyulmesi mümkündü (ama bunları duymak için kimse yoktu). “Imkansız” olarak işaretlenen noktada yoldan saptım, orman yollardan (derin bir uçurumdan geçerken) Doyran’a ulaşabildim, sonra tekrar Neapolis’e çıktım. Kısacası, Neapolis-Aşağı Karaman kısmı resmi LY uygulamasında bile gözüktüğü halde gerçekte yürünmez (bu konuda surada yazdığım yorumuma da göz atabilirsiniz – ben yazmadan önce hiçbir “önemli uyarı” yoktu: https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/likya-yolu-lycian-way-30-geyikbayiri-doyran-neapolis-asagi-karaman-53939908).
Baska bir uyarı: bu etapta hatta Likya Yolunun standartlarına göre sizi oldukça çok tirmanış ve iniş bekliyor. Keçiler vazgeçiyormuş bile. Sadece domuzun gölgesini görebildim erken bir saatte.
Ve bir daha uyarı: ilk gün çalılı kayalıklarda yitirdiğim vakti telafi etmek için Hisarçandır-Elmayanı etabını “eski” rotaya göre yürüdüm. Daha yenisi Üçsöğüt Yaylasindan geçiyormuş. Eski rota 8 kilometre orman yolu, ama hiç fena değil. Tam tersine, yol tamamen ıssız, manzaralar mükemmel, tirmanış çok kolay ve hızlı.
Son uyarı: Doyran-Karabel geçidi arasında sadece Josito’s Camping’in musluğunda su bulabildim. Bundan önce Doyran’da da bir teyzeden iki litre su talep etmek zorunda kaldım, çok sağolsun. Hisarçandır’dan sonra su sıkıntısı yok.
Neapolis antik kent epey çalılı, maalesef çok fazla dolaşamadım. Trebenna’da birkaç müthiş yazılar var, ve nefes kesen bir manzara. Typalia’da sadece lahitler bulabildim. Üçü de aslında Pisidia’ya aitti, Likya toprakları değil.
Ulaşım dipnotu: otogardan 503 numaralı otobüs düzenli olarak Aşağı Karaman’a gidiyor. Maden Aşağı Karaman’a mutlaka gitmezsiniz bu bilgi çok faydalı değil. Doyran’a da otobüsler var. En pratik iletebildiğim haber: Antalyakartı almak zorunda değilsiniz, kredikart ile otobüsün ücretini de ödeyebilirsiniz! (Kredikartınızı heskodulaştırmanız şartıyla, elbette.) KA07 her 15 dakika Antalya-Göynük-Kemer güzergahını yapıyor.
Hayırlı yürüyüşler dilerim!

Heure de départ: 10:04 28 oct. 2021
Heure d'arrivée: 16:01 30 oct. 2021
Distance: 76,8 km (26:22)
Temps déplacement: 20:05
Temps de descente: 12:15

yol kapalı

kapi

burdan orman yolunda kadar patika bulmayip çok zorlandim

imkansız :/

dayısı geçidi/ mola

• Photo of dantelk
    dantelk Nov 4, 2021

39 yıldır Türkiye'de yaşıyorum Likya'nın anca yarısını yürüdüm. Çok kıskanıyorum seni. :)