Likya Yolu (Lycian Way) - Alınca - Sidyma - Bel (Demirayaklar)

Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Alınca - Sidyma - Bel (Demirayaklar) Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Alınca - Sidyma - Bel (Demirayaklar) Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Alınca - Sidyma - Bel (Demirayaklar)

October 12, 2019
October 2019

1 comment

near Alınca, Muğla (Türkiye)

Maalesef hava umduğumuz gibi olmayıp tahminler doğru çıktı ve bütün gece gök gürültüsü ve şimşekler eşliğinde uyuyup, sabah 08.00 gibi de yağmur başladı. Yağmurun dinmesini bekleyip o şekilde yola çıkalım, kararını aldıktan sonra çadırda kahvaltı yapmaya başladık. Kahvaltımızın bitmesinin ardından yağmurun devam etmesi üzerine çadırımızdaki bekleyiş devam etti. Yağmurun ara ara şiddetli bir şekilde yağmasından dolayı toprak suyu çekemeyecek noktaya geldi, çadırlarımızın kenarında su birikmeye ve çadırları tehdit etmeye başlayınca biz de kendimizce birkaç önlem almaya çalıştık. Bu geçici bir önlem olmakla birlikte yağmurun azalmasını veya durmasını beklemeye başladık. Yağmur biraz etkisini azaltınca hemen eşyalarımızı ve çadırlarımızı toplayarak köyün içine doğru yürümeye başladık. Yağmur ince ince çiseliyordu. Burada bir karar vermemiz gerekiyor. Ya yola devam edeceğiz ya da köyde yağmurun iyice dinlemesini bekleyeceğiz. Yola devam etme kararı verdik. Yolda yağmur ara ara çiseleyip ara ara da durdu. Biz bu şekilde yola devam etmiş olduk. Asfalt yoldan biraz ilerledikten sonra yol patikaya dönüşmektedir. Patikanın 1 km kadarlık bu bölümü kayalıklı ve uçurumlu olması nedeniyle, oldukça dikkatli bir şekilde bu bölümü geçtik. Bu bölümün tehlikeli olmasıyla birlikte manzarası da enfes diyebilirim. Kapalı ve yağmurlu havanın gri tonları da manzarayı mükemmel bir hale getirdi diyebilirim. Bu kayalıklı ve tehlikeli patika bittikten sonra yol kısa bir süre orman yolunu döndü. Sancaklı bölümünden itibaren de yol asfalta döndü ve yol Boğaziçi köyüne kadar asfalt olarak devam etmektedir. Boğaziçi köyüne gelmeden 1 km kadar önce yol üstünde sol tarafta bulunan caminin önünde bir mola verdik. Burada tuvalet ve su kaynağı bulunmaktadır. Burada ihtiyaçlarımızı giderdikten sonra yola devam edip Boğaziçi köyü üzerinden Dodurga köyüne ilerledik. Havanın hafif hafif çiselemesi nedeniyle Dodurga köyünün camisinin şadırvanında mola verdik. Yağmurun kesilmesiyle birlikte antik kentin kalıntıları içerisinden devam ederek Bel’e giden asfalt yola çıktık. Buradan 1,5 km kadar asfalt yoldan ilerledik. Asfalt yolun eğiminin yüksek olması bizleri baya zorladı diyebilirim. Asfalt yoldan çıkıp patikaya girdiğimiz zaman oldukça rahatladık. Patikadan devam ederek orman yolu üzerinden köye ulaştık. Kamp kurmak için ekip arkadaşlarımızın daha önce de kamp kurmuş oldukları Ramazan Amca’nın bakkal ve evinin bulunduğu yere gittik. Ramazan Amca 6 ay önce olmayan bir şey yapmış 2 odasını pansiyona çevirmiş ve terası da kamp alanı olarak ayarlamış. Sadece çadır kuracağımız için siz ne veriyorsanız diye bize dönüş yaptığından dolayı cüzi bir miktar vererek çadırlarımızı Ramazan Amca’nın evinin terasına kurduk. Ramazan Amca’nın bakkalında her türlü ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz malzeme mevcut. Ancak sigara her zaman bulunmamakta. Ramazan Amca bizlere semaverde odun ateşiyle çay demleyip, dinlenirken bu mis gibi çayı içtik. Ramazan Amca standart bir işletmeci olmadığı ve ‘’1 suya 4 lira alınır mı?’’ gibi bir düşüncesi de olduğu için ücretleri neredeyse market fiyatlarıyla eş değer diyebilirim. Likya Yolu gibi oldukça ticari bir yol haline gelen ve bu yolu yürüyen insanları yolunacak kaz gibi görenlerin çokluğu nedeniyle böyle güzel insanları görmek bizleri çok mutlu ediyor. Ramazan Amca’nın evi ve marketi camiden aşağıya doğru yürürken yol üzerinde hemen sağda kalmaktadır. Evi de orası olduğu için gece bile yoldan geçiyorsanız kapısını çalın marketi sizin için açacaktır.

• Photo of Yann Kalkan
    Yann Kalkan Oct 13, 2023

I have followed this trail  verified  View more

Asfalt kısmı biraz sıkıcı, onun dışında yine mükemmel. Çok teşekkürler!