Likya yolu 9. Gün Çukurbağ Kaş limanağzı çobankoyu fakdere Sısla mevkii

Photo ofLikya yolu 9. Gün Çukurbağ Kaş limanağzı çobankoyu fakdere Sısla mevkii Photo ofLikya yolu 9. Gün Çukurbağ Kaş limanağzı çobankoyu fakdere Sısla mevkii Photo ofLikya yolu 9. Gün Çukurbağ Kaş limanağzı çobankoyu fakdere Sısla mevkii

November 15, 2022
November 2022

near Pınarbaşı, Antalya (Türkiye)

Likya yolu 9. Gün Çukurbağ Uyuyandev (girdavlı ) Kaş Limanağzı Çoban koyu Fakdere koyu Üzümlü Limanı Sısla Mevkii
Kasım 2022 4. Gün
Fakdere'den sonra 21. kilometrede Likya yolundan ayrılıp kuzeye yöneldik. Önce toprak sonra biraz asfalttan hızla ilerledik. Sebebi güneş batmaya yaklaştığı için kıyı kesinimin riskli yerlerinde yürümemek ve zaten önceden planladığımız gibi Sısla mevkiinde pansiyonun çadır alanında konaklayıp duş ve tuvaletinden faydalanmaktı.
İyi ki öyle yapmışız, huzurlu, güvenli temiz bir uyku ile sonraki yürüyüşümüze keyifle başladık. Sısla mevkiinden kısa bir yürüyüşle Likya yoluna bağlandık.

Nisan 2022 de 5 gün de 1. etap olarak Ovacık - Kınık (Xantos) arası yürünmüştü.
Kasım 2022 de 5 günde 2. etap olarak Patara - Üçağız arası yüründü.

12 Kasım 2022 Likya yolu 6. Gün Patara Gelemiş Delikkemer Kalkan Bezirgân 27.04 km
13 Kasım 2022 Likya yolu 7. Gün Bezirgân Sarıbelen Gökçeören 15.77 km
14 Kasım 2022 Likya yolu 8. Gün Gökçeören Phellos Pınarbaşı Çukurbağ 22.67 km
15 Kasım 2022 Likya yolu 9. Gün Çukurbağ Uyuyandev Kaş Limanağzı Çoban koyu Fakdere koyu Üzümlü Limanı (körmen adası) Sısla Mevkii 24.06 km
16 Kasım 2022 Likya yolu 10. gün Üzümlü Limanı (körmen adası) Sısla mevkii Boğazcık Apollonia Aperlai Üçağız 22.41 km

6. günde Üçağız Kale Çayağzı Demre 21 km yi yürümek planımızda idi. Ancak arkadaşımın Üçağız'da yürüyüşü sonlandırma ve Üçağız'dan Demre'ye taksi ile dönmek isteği nedeniyle yürüyüşümüzü Üçağız'da sonlandırdık.

Güneş 7:30 civarı doğdu, 18:00 civarı battı. Nisan ayına göre yaklaşık olarak günlük 2,5 saatlik güneş ışığı kaybımız vardı.
Nisan günlük ortalama yürüyüş mesafesi 15 km, kasım ortalama yürüyüş mesafe 22,4 km oldu. kasım ayı yürüyüşü mesafe ve gün ışığı süresi bakımından zorlayıcı ters orantı oluşturdu.

Mevsim şartlarının uygunluğu nedeniyle her etapta 2,5 litre su yeterli geldi
Kamp yüklü çanta su ve yiyecek dahil ağırlığı yürüyüş boyunca 14.5 - 16 kg arası oldu
Bezirgan , Gökçeören, Çukurbağ da sıcaklık gündüzleri 15-17, geceleri 9-11 derece oldu.
Diğer yerlerde deniz kenarı ılımanlığı vardı.
Geceleri yorgunluk nedeniyle 0 derece kuştüyü uyku tulumu memnun etti.
geceleri ince polar üstüne 3. katman olarak ince kuş tüyü mont kullanıldı.
patikaların dar ve çalılık olduğu yerler azımsanmayacak kadar çok. vücudu kapatacak kıyafetler giymemiz zarar görmemizi engelledi.
çantaların dışına mümkünse eşya takılmamalı.

Bezirganda cami yanındaki çınar ağacının altına yapılmış ahşap alanda geceledik. Bağımsız olarak meydanda açık ve temiz tuvalet var. Cami şadırvanında su akmakta.
Gökçeören de pansiyonun çadır alanında geceledim. sıcak su, duş ve temiz tuvaleti var.
Çukurbağ da market arka bahçesinde kalabileceğimizi söyledi. Kendisine teşekkür ederiz. Yakınındaki caminin tuvaletini kullandık
Üzümlü limanı Sısla mevkiinde pansiyonun çadır alanında geceledik. sıcak su, duş ve temiz tuvaleti vardı.

Likya veya Lisiya, Anadolu'nun Teke Yarımadası'nı kapsayan antik bir bölgedir. Likya, aynı zamanda bu bölgedeki antik kentlerin oluşturduğu bir federasyon ve daha sonra da Roma İmparatorluğu’nun bir eyaletidir. Likya "Işık Ülkesi" anlamına gelmektedir.

PictographInformation point Altitude 1,585 ft

PictographInformation point Altitude 1,572 ft

Sarnıç

Panorama

Uyuyan dev seyir alanı (girdavlı tepe)

Kaş

PictographInformation point Altitude 1,552 ft

Bilgi noktası

İniş başı

Kaş belediyesinin baton hizmeti

Mola

Bilgi noktası

Kaş merkez

Buraya ulaşabilenlerin şükür namazını kıldığı cami

Kaşlı bir genç merkezde caddede sırtımızda çanta ile ilerlerken sizi şehir içinden çıkarayım limanağzı rota başlangıcına arabamla bırakayım dedi. Kendisine çok teşekkür ederiz. yaklaşık 3,5 km bizi taşıdı. Kaş çıkışı güzergah karışıklığı onun şoförlüğünden kaynaklı.