Likya yolu 5. Gün Karadere letoon XANTOS kınık

Photo ofLikya yolu 5. Gün Karadere letoon XANTOS kınık Photo ofLikya yolu 5. Gün Karadere letoon XANTOS kınık Photo ofLikya yolu 5. Gün Karadere letoon XANTOS kınık

57 minutes
1932
April 13, 2022
April 2022

near Bağlıca, Antalya (Türkiye)

Likya yolu 5. Gün
Özlen Çayı Karadere letoon Xantos Kınık

Nisan ayı başı olması nedeniyle, tüm faaliyet boyunca yürüyüş için çok uygun, serin ve parçalı bulutlu bir havada yürüdük.
yürüyüşlere sabah 08:00 ile 08.30 arası başladık. Kamp yapacağımız yerlere 15:30-16:00 arası vardık. Kampımızı kurduktan sonra Faralya, Alınca, Bel ve Karadere içi farklı yönlere çevreyi tanıma yürüyüşleri yapma imkanımız oldu.
Her etaba önden su içerek başladığımız için etap boyunca 1,5 lt su fazlasıyla yeterli geldi.
Ayrıca bahar mevsiminin avantajı ile belli noktalarda işaretlediğim çeşmelerden su ihtiyacı rahatlıkla karşılamakta. Bel Gavurağızı arası etapta su bulunmamakta ama gene de baharın avantajı ile 1,5 litre rahat yetti. (tedbiren her etaba 2,5 lt su ile başladık)

Akşamları ince ikinci katman olan polarımızın üstüne hafif bir 3. katman monta ihtiyaç duyduk.

Kamp yükü ile (başlangıçta 17 kg sonunda 14 kg ) yürüdük.
(Daha sonraki Likya etaplarımda, tecrübe ve malzeme seçimi nedeniyle, yürüyüş başlangıçlarında, kamp yüklü çanta ağırlığım önce 14-15 kilograma ve son etap olan 15.-18. Gün yürüyüşlerinde 12-13 kilogramlara kadar düştü.)

Çadırda geceledik.
yemeğimizi kendimiz yaptık. Ancak duş ve hijyen konforundan kendimizi mahrum etmemek için pansiyonların çadır alanlarından (Faralya'da, Alınca'da, ve Bel'de) ücret karşılığı faydalandık. Pansiyon tercih etme şansınız var, ayrıca her geçtiğiniz mahallede zaruri ihtiyaçlarınızı karşılayacak marketler var.
4. gün sonu, 5. gün karadere etabı öncesi deniz kıyısında Özlen çayının denize karıştığı doğa içinde kamp kurmayı tercih ettik.
Karadere'den letoon ve Xantos ören yerlerini gezi için yürümek yerine aracı tercih ettik. (yol boyu toz kaldıran araçlar ve etrafımızı saran naylon seralar bizi buna yöneltti)

Likya veya Lisiya, Anadolu'nun Teke Yarımadası'nı kapsayan antik bir bölgedir. Likya, aynı zamanda bu bölgedeki antik kentlerin oluşturduğu bir federasyon ve daha sonra da Roma İmparatorluğu’nun bir eyaletidir. Likya "Işık Ülkesi" anlamına gelmektedir.