Likya Yolu 3. Gün Alınca-Gey-Bel

May 6, 2022
May 2022

near Alınca, Muğla (Türkiye)

Likya Yolu 3 Gün Alınca-Gey-Bel

Alinca da kamp yapmak için yer ararsanız kampingler mevcut. Ama bizim gibi açıkalan kampçısıysanız pek kamp yeri yok bilginiz olsun. Alıncadan sabah yürümeye başladığımızda denize doğru patikalardan zig zaklar çizerek alçalıyorsunuz. 750 metre irtifadan başlayaraktan 450 metreye kadar iniyorsunuz. Bu iniş hem kayalık hemde dar alanlardan geçerek oluyor. Her iniş gibi çıkışlarınız da ara ara sert bi şekilde devam ediyor. Orta zorlukta bir yürüyüş ile geçiyorsunuz. (BU ARADA ÇOK ÖNEMLİ OLAN BÖLGENİN TAMAMINDA SU ALINABİLECEK VEYA DOLDURULACAK BİR YER ÇEŞME YOK) O meşhur su sarnıcına hemen yolunuzun üzerinde bu arada 3,35km de rast geliyorsunuz. Buradan devam ile dağ geçitlerine geliyorsunuz ki buradan sonrada yani 4 km den sonra irtifa almaya başlıyoruz ki bu iniş ve çıkışlarla devam ediyor. Yükselmeye devam ederken toprak yoldan da devam ederim derseniz 8.80km de Gey köyüne varıyorsunuz. Burada Hatice ablanın yerini tavsiye ederim. Gayet temiz ve kısa mola için uygun bir yer. Önemli olan eğer Bel köyüne devam edecekseniz burada ki molanızı uzun tutmamanızı öneririm. Çünkü Bel köyüne giden yol gerçekten uzun ve çok zor bir parkur. Kalan gününüz oraya varmanız için yetmeyebilir. Ayrıca gey köyünden mutlaka su takviyesi yapmalısınız çünkü bele kadar su yok.
GEY-BEL Köy Arası;
Düz başlıyor ama denize paralel uzanan tepelerden vadilere tekrar tepelere ve tekrar vadilere girerek devam ediyor. bu patikalar hem kayalık hemde dar batonsuz çok zor yerler denebilir. Dikkat etmekte fayda var ve tekrar ediyorum yanınızda su fazladan olsun. Manzara ve geçişler şahane koylar şahane. Hızlanmak ve yürüyüşü tamamlamak için bizim gibi Alıncadan başladıysanız durmadan yürümeniz gerekiyor. Yoksa havanın karardığında yürümek ızdırap verici olabilir. 12,41 km de dağ geçitlerini geçerken ağaçların atası ile karşılaşacaksınız ihtişamına hayran kalacağınız zeytin ağacı resim çekmeden geçmeyin derim. Bundan sonrası ise Bel Köyüne kadar tam 4.70 km ve orman içinden ve yükselerek, 450 mt irtifadan, 680mt irtifalara yükselerek bitiriyorsunuz. Köye vardığınızda sizi girişte karşılayan ücretli kamp alanları var. Biz caminin karşısında ki boş düz alanda kamp kurduk. Köyde caminin yanında bakkal var ama çok şey beklemeyin.
Toplam Mesafe 17,22
Sonuç;
1. Bu parkurun tamamında çeşmelerde su yok
2. Uzun parkur geceye kalmamak için iyi hesaplama yapılmalı
3. Gey köy Haticenin yeri tavsiye edebiirim
4. Baton olmadan yürümeyin
5. Bel köy Fatmanın yeri var övüyorlar ama abartılmış ve şişirilmiş beklentinizi yüksek tutmayın.