← Part of Likya Yolu

Likya Yolu - 20 Kapaklı'dan Davazlar ve Gürses'e ( 2021 04 )

Photo ofLikya Yolu - 20 Kapaklı'dan Davazlar ve Gürses'e ( 2021 04 ) Photo ofLikya Yolu - 20 Kapaklı'dan Davazlar ve Gürses'e ( 2021 04 ) Photo ofLikya Yolu - 20 Kapaklı'dan Davazlar ve Gürses'e ( 2021 04 )

January 25, 2023
April 2021

near Kapaklı, Antalya (Türkiye)

Bu sabah da erkenciyiz. Kapaklı’dan, yolun kenarında, seraların arasından patikaya girdiğimizde saat daha 07:20 yi gösteriyor. Önümüzde oldukça dik bir bölüm var ama muhtemelen antik dönemde de kullanılmış olan patika uzun zigzaglar yaparak yamacı aşıyor ve bizi korktuğumuz kadar yormuyor. Arkamızda günün ilk ışıklarının yıkadığı Üçağız denizi gören manzara da ayrıca etkileyici.

Yamacın sonunda, küçük birkaç yapı ve muhtemelen bir ağılın olduğu noktadan toprak yola giriyoruz. Küçük yeşil bir düzlüğün kenarından geçen yol bizi Hoyran’ın ilk evlerine ulaştırıyor. Bahar çiçekleri yol boyu rengarenk.

Hoyaran’ı geride bırakıp, birkaç evin kurulu olduğu bir tepe/boğazı aşarak diz boyu ekinlerin sardığı tarlaların arasından geçen patikayı takip ediyoruz. Çeşit çeşit orkide ve Yılan yastıkları yolları süslüyor.

Ama bizi en çok kayalık, sarp büyük bir çukura benzeyen bir obruğun duvarlarına oyulu kaya mezarlarına rastlamamız şaşırtıyor. Etkilenmemek mümkün değil.

Davazlar Köyü’ne gelmeden hemen önce Kaş-Demre karayolunu diklemesine geçiyoruz. İzlediğimiz işaretler köyün içinden geçerek doğuya, Gürses’e doğru dönüyor. Köyün dışında, geniş, taşlık birkaç düzlüğün içinde kalan terkedilmiş birkaç eski zaman evini hikayeleriyle geride bırakıyoruz.

Güzergah bundan sonra karayolunun hemen kenarından kuzeye doğru dik, dolambaçlı bir toprak yolu takip ederek Trysa Antik kentine ulaşacak ve etkileyici bir Türk Meşesi korusundan geçerek Gürses’de tekrar karayoluna inerek bugünkü bölümü tamamlayacak.

Trysa Antik Kenti’ne zaman ayrılmalı ve buradaki Heroon’dan kalanlar mutlaka ziyaret edilmeli, onun hazin öyküsü bilinmeli .