Likya yolu 14. Gün ADRASAN Musa dağı OLYMPOS Çıralı Yanartaş Ulupınar BEYCİK

Photo ofLikya yolu 14. Gün ADRASAN Musa dağı OLYMPOS Çıralı Yanartaş Ulupınar BEYCİK Photo ofLikya yolu 14. Gün ADRASAN Musa dağı OLYMPOS Çıralı Yanartaş Ulupınar BEYCİK Photo ofLikya yolu 14. Gün ADRASAN Musa dağı OLYMPOS Çıralı Yanartaş Ulupınar BEYCİK

April 30, 2023
April 2023

•   5 11 Reviews

near Çavuşköy, Antalya (Türkiye)

Likya yolu 14. Gün Adrasan Musa dağı Olympos Çıralı Yanartaş Ulupınar Beycik 37,3 km

Nisan 2022 de 5 günde 1. etap olarak Ovacık - Kınık (Xantos) arası yüründü. 74,76 km
Kasım 2022 de 5 günde 2. etap olarak Patara - Üçağız arası yüründü. 111,95km
Nisan 2023 de 2 günde 3. etap 1. bölüm olarak Üçağız - Finike arası yüründü 52,2 km
Nisan 2023 de 2 günde 3. etap 2. bölüm olarak Karaöz- Beycik arası yüründü 59,7 km

Karaöz-Gelidonya-Adrasan yürüyüşünü eşimle birlikte yapmıştık. Eşim bugün Adrasan’da kampta dinlenmeyi tercih etti. Bugün tek başıma yürüyeceğim için rotayı uzun tuttum.

Bugünkü hedefim olan Beycik'te yürüyüşümü tamamladıktan sonra aracımın bulunduğu kamp alanım Adrasan'a ulaşım imkanlarını kullanarak döneceğim için, kamp yüksüz, başlangıçta 3 lt su, 1 öğün yemek, meyve, atıştırmalık, mat, yağmurluk, ilkyardım seti ile yürüdüm. Yüküm yok gibiydi, yürüyüş performansımı ve konforumu arttırdı.

Adrasan Olympos arasında çeşme görmedim. Olympos giriş gişesinden sonra büfeler var.
Çıralı sahilde büfeler var. Çıralı iç yolda marketler var.
Çıralı Ulupınar arasında çeşme görmedim.
Ulupınar'a ulaştığımda restoranlar var ama girmedim. Menülerini ve fiyatlarını inceledim.
Ulupınar da 27,8 km de market var, içeriği zengin. Tam karşısında suyu bol akan çeşmede sularımı tazeledim.
Ulupınar Beycik arasında 31,9 km de ve 32,2 km de hortumlardan su akıyordu. ikisinden de içtim. suları güzeldi. Aynı suyun hattı olabilir.
Beycik te cami yakınında Ecomini Market var.

Güneş 06:05 te doğdu 19:46 da battı.

Yürüyüşüm Sabah 06:00'da Adrasan sahilinden başladı.
720 mt deki Musa dağı geçidinden sağa gir çık yaparak 770 mt de ki Phoinikos harabesini gezdim.

10:40 da Olympos kentine bilet alarak giriş yaptım. Antik kent içinde yoğun kazı ve onarım çalışmaları vardı. Önceki yıllarda gördüğüme kıyasla onarım ve görsellik bakımından büyük gelişme vardı.
Düz hat halinde antik şehri gezip dere boyunca ilerledim ve Çıralı sahiline ulaştım.
Çıralı Sahili de düz bir hatta geçtim.
Çıralının içindense denizin maviliğini görmeyi tercih ettim.
Yanartaş Milli parkı için kuzeye yöneldim, bilet alarak Milli parka girdim. Yanartaş alanına ulaşmak için 1 km 'lik kısmen taş basamaklı patikada yükseldim. 160 mt rakımlı Yanartaş ve 330 mt rakımlı Üst Yanartaş alanına ulaşıp, 370 mt deki geçidi aşarak Ulupınar yönünde inişe geçtim.

((Likya yolu yürüyüp gece çıralı otel ve kamp alanında konaklayanlar alevlerin dansını güzelliğini seyretmek için, Çıralı'ya bence çok kısa mesafede ki burayı, güneş battıktan sonra kafa fenerleri ile yürüyerek gezmeli. Güvenli kamp ortamlarında ateş yakmayı renklerin dansını seyretmeyi sevdiğim için eminim ki burasıda akşam görsel keyif sunuyordur. Başka zaman değerlendireceğim.))

Dağın kuzeyinin serinliği, yeşili ve su sesi bir başka güzeldi. Özellikle Ulupınar Çayı görülmeye değerdi. Coşkun akmakta, ses ve görsellik muhteşemdi. Çayı geçmek için yer aramak zorunda kaldım.

Ulupınar Dağın içinde vadi. Su ve yeşil cenneti. Birde ormanın müsaade ettiği ara boşluklardan gördüğünüz muhteşem Tahtalı Dağı manzarası.
Ulupınar çıkışında sularımı tazeledim. Dinlendim, meyvelerimi yedim.

Ulupınar'dan çıkıp D400 yolunu geçmek için yaya tünelini kullandım. Tünel içinde GPS sinyali kopunca, tünelden çıktığımda sanki tünele girmeden önce sağa Ulupınar kavşağına doğru git gel yapmışım gibi kayıt oluşmuş.

Tünelden sonra yaklaşık 3,5 km asfalttan yürüyorsunuz, yol asfalt olduğu için biraz zevksizdi ama manzara güzeldi.

Ulupınar dan Beycik için yaklaşık 600 mt yükseliyorsunuz.

Akşam 18:10 da güneşin batmasına 1,5 saat kala Beycik Camii'ne ulaşarak Nisan 2023 Likya yürüyüş planımın 2. bölümünü tamamlamış oldum.

Beycik'te o sırada Ecomini markette alışveriş yapan bir arkadaş beni D400 yoluna indirdi. Kemer yönünden 20 dakikada bir gelen Otobüse bindim ve Adrasan kavşağında indim. Adrasan'da Kamp alanını kullandığım Kadir Bey benim aracımla buraya gelerek beni aldı. 15 km sonra kamp alanına ulaştığımda saat 19:20 idi.

Kasım 2023 te
4 gün BEYCİK -YKuzdere-Gedelme-G.Yayla- Göynük-H.Çandır- Çitdibi-GEYİKBAYRI rotası 100 KM
veya
4 gün ÇIRALI - Maden Koyu - Tekirova - Phaselis - Aşağı Kuzdere - GÖYNÜK rotası 77 KM

PictographBeach Altitude 30 ft

adrasan plaj

Dere geçişi, küçük araba geçişine uygun olmayabilir. Derede azda olsa su akıyor. Zemin gevşek olabilir. Bilgi maksatlı fotoğrafını çektim. Ben biraz ileriden likya güzergahından karşıya geçtim. Buradan da yürüyerek geçsem olurmuş.

PictographMountain pass Altitude 177 ft

Üst chimera

PictographRiver Altitude 573 ft

PictographRiver Altitude 463 ft

Karşıya geçmek için yer aradım Çoşkun akıyor

Karşıya geçtim

PictographCampsite Altitude 676 ft

14:30

PictographTunnel Altitude 1,046 ft

Tünel

15:00 Tünel içinde gps sinyali kopunca çıktığımda kayıt küçük bir sapma yaptı Tünel öncesi sağa git gel çizgisi gps hatası Ben doğrudan tünele girdim ve çıktım

Buraya kadar araç gelir

Çeşme

PictographInformation point Altitude 2,308 ft
Photo ofBeydağları yürüyüş bilgi noktası likya yolu ile birleştiği yerlerden. Photo ofBeydağları yürüyüş bilgi noktası likya yolu ile birleştiği yerlerden.

Beydağları yürüyüş bilgi noktası likya yolu ile birleştiği yerlerden.