Likya yolu 11. Gün Üçağız Çayağzı Demre MUSKAR Belören ALAKİLİSE

Photo ofLikya yolu 11. Gün Üçağız Çayağzı Demre MUSKAR Belören ALAKİLİSE Photo ofLikya yolu 11. Gün Üçağız Çayağzı Demre MUSKAR Belören ALAKİLİSE Photo ofLikya yolu 11. Gün Üçağız Çayağzı Demre MUSKAR Belören ALAKİLİSE

April 16, 2023
April 2023

near Uchagyz, Hatay (Türkiye)

Üçağız-Çakıl plajı-Çayağzı (Andreake) 14,6 km yüründü
Demre içi ARAÇ ile gezi 20,4 km
(çayağzı gavuryolu arası gezilmeden doğrudan araçla veya yürünerek gidilirse 10 km)
Demre (Gavuryolu) - Belören - MUSKAR - Alakilise 10 km yüründü

Nisan 2022 de 5 günde 1. etap olarak Ovacık - Kınık (Xantos) arası yüründü. 74,76 km
Kasım 2022 de 5 günde 2. etap olarak Patara - Üçağız arası yüründü. 111,95km
Nisan 2023 de 2 günde 3. etap 1. Bölüm olarak Üçağız - Finike arası yüründü 52,2 km

Kamp yükümüz yiyecek ve su dahil 14-15 kg kadardı. (İlk Likya gezilerime göre tecrübe nedeniyle 2-2,5 kg taşıdığım yük azaldı. Yürüyüş konforum arttı.) etap sonlarına doğru tüketim nedeniyle 12-13 kg oldu.

Çadırda konakladık. Yorgunluk nedeniyle 0 derece kaz tüyü uyku tulumu memnun etti. (polar veya kuştüyü mont giyilirse +10 derce uyku tulumu da rahat ettirir.)
Sabah serinliğinde 2. katman olarak ince polar kullandık. Gece 3. katman ince kuştüyü mont kullandık.
Günlük en az 6 lt su tükettik. Her etaba 3'er litre su taşıyarak başladık.
1.gün için Demre ve Belören, 2. gün için Yatıkardıç biten sularımızı tamamlama noktalarımız oldu.

Likya yolu 11. gün (Nisan 2023 likya yolu 1. gün)
Güneş 06:25'te doğdu.

Üçağız'dan 05:45 te etraf görünür olunca ve tan ağarırken, kuş sesleri ve özellikle bülbül sesi ile kuşluk vakti hareket ettik. Serin ve açık bir hava vardı.

06:50'de Gökkaya koyuna ulaştık. Güneşin ve denizin buluşması çok güzeldi.
08:15'de Kapaklı altına ulaştık.
08:55 te Çakıl plajına ulaştık. Çakıl plajında denize girdik, güneşlendik.

10:40 da Çayağzı’da aracımıza bindik.

Şehir içini araç ile geçerken zamanımız olduğu için, Yat limanını, Likya açık hava müzesini, Demre Sülüklü Plajını, Demre içini, MYRA ÖREN YERİNİ gezdik.

11:50 de Demre Gavuryolu başlangıcında tekrar yürüyüşe başladık. Kısa süre sonra
12:05 de yemek ve dinlenme molası verdik. 12:50 yürüyüşümüze devam ettik.

Belören yolunda 30,25. km de kısa süre asfalttan ilerleyip likya yolu işaretini takip edip araziye girdik. patika tam belli değildi ancak işaretleri görerek 14:25 te MUSKAR harabelerine ulaştık. Görülmeye değerdi.

14:40 ta Belören meydanına ve çeşmesine ulaştık. Burada 25 dakika kahve, atıştırma ve dinlenme molası verdik. ( Burada suyumu 5 litreye tamamladım, 2 litresi Alakilise ye kadar ki mesafe ve kampı için, 3 lt si Alakilise'den Yatıkardıç'a kadar olan mesafe için.)

Belören - Alakilise arası özellikle bazı kısımlarındaki kapalı vadileri, çiçekleri, kuş sesleri ile bizi çok etkiledi.

17:30’da Alakilise de kampımızı kurduk.
Güneş 19:30 da battı.

PictographBridge Altitude 10 ft

PictographCar park Altitude 10 ft

Andriake

10:45 aracımıza bindik. Sahil yolundan gezerek gavuryolu/ Likya yolu başlangıcına geçtik.

dalgakıran ve yat limanı

PictographBeach Altitude 10 ft

Sülüklü plajı

Myra

myra

PictographMetro Altitude 121 ft
Photo ofÜçağız / Andreake - Gavuryolu arasını araçla geçtik.  Şehir içi trafiğinden kurtulduk. Limanı, müzeyi, Myrayı aynı gün gezdik Photo ofÜçağız / Andreake - Gavuryolu arasını araçla geçtik.  Şehir içi trafiğinden kurtulduk. Limanı, müzeyi, Myrayı aynı gün gezdik Photo ofÜçağız / Andreake - Gavuryolu arasını araçla geçtik.  Şehir içi trafiğinden kurtulduk. Limanı, müzeyi, Myrayı aynı gün gezdik

Üçağız / Andreake - Gavuryolu arasını araçla geçtik. Şehir içi trafiğinden kurtulduk. Limanı, müzeyi, Myrayı aynı gün gezdik

Mola 12:10 12:50 hreket

Sarnıç

PictographInformation point Altitude 1,969 ft
Photo ofAsfalta çıkar çıkmaz karşıda likya yolu işareti var. Photo ofAsfalta çıkar çıkmaz karşıda likya yolu işareti var. Photo ofAsfalta çıkar çıkmaz karşıda likya yolu işareti var.

Asfalta çıkar çıkmaz karşıda likya yolu işareti var.

Asfalta çıkar çıkmaz karşıda likya yolu işareti var. Asfalttanda gidilebilir. Biz işaretleri takip ettik ve MUSKAR'a ulaştık.