← Part of Likya Yolu 1.Tur

Likya Yolu - 01/23 Yatarardıç'tan Finike'ye ( 2022 10 )

Photo ofLikya Yolu - 01/23 Yatarardıç'tan Finike'ye ( 2022 10 ) Photo ofLikya Yolu - 01/23 Yatarardıç'tan Finike'ye ( 2022 10 ) Photo ofLikya Yolu - 01/23 Yatarardıç'tan Finike'ye ( 2022 10 )

April 10, 2023
October 2022

near Yukarıbeymelek, Antalya (Türkiye)

Geçtiğimiz hafta Likya Yolu’nun en zorlu etaplarından biri olan Demre-Finike bölümünü yürüdük. İçinde olduğumuz ekip böylece Fethiye / Ovacık dan başlayıp Antalya / Geyikbayırı’na ulaşan yaklaşık 535 km uzunluğundaki bu yolun yarısından fazlasını tamamlamış oldu. Dört yıldır her sonbahar ve ilkbaharda üçer günlük ziyaretlerle, kaldığımız yerden devam ettiğimiz bu yürüyüşe önümüzdeki yıllarda da devam edeceğiz.

İlk gün patikalardan eksik olmayan çalı formundaki sakız ağaçları, dağı taşı kaplayan keçiboynuzu, menengiç ve sandallar, onların aralarında şarkısını söyleyen ve hiç susmayan Kızılgerdanlar ve patikaları süsleyen küçük, pembe sıklamenler arasında Alakilise’ye vardık.

İkinci gün Erenbaşı denen zorlu bir yamacı tırmanıp sıcacık sonbahar renklerine bürünmüş Akçaağaçlar ve zirveleri süsleyen sedirlerin arasından Yatarardıç Yaylası’na ulaştık.

Üçüncü gün ise hızla alçalan parkur bizi antik yollar ve kurumuş dere yataklarından geçirip, uzaktan da olsa Gelidonya Feneri’ne selam verdiğimiz keyifli bir yürüyüşle Finike’ye ulaştırdı.

Üç gün boyunca adımladığımız tüm bu yollar ise beraber yürüdüğümüz dostlarla güzelleşti…