Levada das 25 Fontes i Levada do Risco

Photo ofLevada das 25 Fontes i Levada do Risco Photo ofLevada das 25 Fontes i Levada do Risco Photo ofLevada das 25 Fontes i Levada do Risco

November 8, 2023
November 2023

near Ribeira do Raposo, Madeira (Portugal)

Sortida per a veure la Cascata das 25 Fontes i la Cascata do Risco anant per les dues levades respectives.

Les levades son sèquies per transportar l’aigua que tenen molt poca inclinació i que normalment tenen un camí pla al costat amb baranes amb cable metàl·lic als llocs on hi ha un cert perill de caiguda.

Sortim de l’aparcament i anem baixant per una pista asfaltada per la que només passen microbusos que fan que la tornada a l’aparcament sigui menys feixuga si s'està molt cansat.

La pista asfaltada s’acaba molt a prop del Refugi del Rabaçal a on es pot dinar i prendre alguna cosa.

Sortim del refugi i anem per la Levada do Risco per apropar-nos fins a la Cascata del mateix nom.

Desfem el camí fins que un corriol ens porta davallant fins a la Levada das 25 Fontes que també ens porta fins a la Cascata homònima.

Tornem per la levada fins que la deixem per arribar al refugi per un altre corriol.

A partir del refugi i per tornar a l’aparcament, comencem a pujar per la pista asfaltada fins que trobem a ma dreta l’àrea de lleure i al fons trobem un camí empedrat amb esglaons que ve del refugi ens porta a la
pista retallant una mica el recorregut.

Com passem algunes vegades al costat de cingleres tant cap amunt com cap avall, las posicions del GPS en aquest llocs no es prou fina per manca de visió dels satèl·lits i no son molt exactes. Però els camins son
fàcils i evidents i estan força ben senyalitzats. Wikiloc diu mes de 1000 m de desnivell, però son nomès uns 340 m.

Els camins son molt ombrívols i estàven molt concorreguts quan vam fer aquesta sortida, fins i tot una part del camí es fa l’anada per un camí i la tornada per un altre. I de vegades hem d’esperar que les persones que van en sentit contrari passin per un lloc estret per a poder passar nosaltres.