Levada das 25 Fontes

58 minutes
May 19, 2017
August 2016

near Ribeira do Raposo, Madeira (Portugal)

Les Levadas son camins que es van construir al costat de les sèquies, que transportaven l'aigua per tota la illa, pel seu manteniment, per aquest motiu sovint presenten un desnivell suau i travessen paratges molt esectaculars. A Madeira la xarxa de Levadas va tenir més de 2000 km de longitud. La Levada das 25 Fontes és una Derivació del sender que porta a la Levada del Risco.
Hem d'anar fins a l'aparcament de Ravasal, i baixar a peu uns 2 km per una carretera asfaltada, que codueix a un sender convenientment senyalitzat que ens porta a la Levada del Risco. A pocs metres trobem una desviació senyalitzada que ens condueix a la Levada das 25 Fontes, Punt a on començaren l'excusió, El sender decendeix inicialment uns 200 m. A partir d'aquí el camí discorre durant uns 40 minuts, paral·lel a la Levada, per zones de vegetació frandosa i abundants cascades. L'excursió termina en una poua a la que vessen les cascades que donen nom a la Levada.