Letenka-UgljarskiPotok-Andrevlje-Letenka

Photo ofLetenka-UgljarskiPotok-Andrevlje-Letenka Photo ofLetenka-UgljarskiPotok-Andrevlje-Letenka Photo ofLetenka-UgljarskiPotok-Andrevlje-Letenka

May 24, 2021
May 2021

near Bešenovački Prnjavor, Vojvodina (Serbia)

Polazak je bio od izletišta Letenka. Odatle kreće markirana staza koja se posle par stotina metara se odvaja udesno, a mi smo nastavili levim putem koji nije markiran (pratili smo gps stazu planinara koji su ranije isli ugljarskim potokom, ali smo nekako bili izmedju potoka i markirane staze). Nemarkirana staza je u jednom momentu skretala naglo desno što nam nije odgovaralo jer bi time stigli do markirane staze, pa smo produzili nekih 30 metara pravo odatle iako nije bilo staze. Nakon toga se čuo potok sa leve strane , pa je sledio teži deo, tj. spuštanje strminom nekih 50ak metara (dakle ovde nije bilo staze). S obzirom da je 2 dana pre padala kiša, ovde je veoma klizavo bilo. Kada smo se spustili do potoka, nadalje smo se kretali sve vreme uz njega i to je najlepši deo šetnje (od spuštanja do potoka se prema Andrevlju ide nadesno). Sve vreme se prelazi potok nekoliko puta, pa treba imati nepromočive patike i postavljati kamenje da se ne bi iskvasili. Posle nekog vremena ostavljate potok iza sebe i pratite staza koja je voog puta obrasla travom i paprati, ali je bila vidljiva.Pre samog Andrevlja izbija se na jedno poljanče posle kojeg se Andrvlje vidi sa leve strane (zavrce put nagore, levo). To je otrpilike tačka gde stiže i ona markirana staza. Na Andrevlju je baš lepo i može se popiti kafa, piće ili ručati. To je ujedno najniža tačka ove šetnje. Posle Andrevlja (iznad odbojkaskog terena) kreće staza koja je prakrično sa druge strane potoka koja je sve vreme kroz šumu iprilično je široka. U jednom trenutku zemljani put postaje put sa sitnim soderom koji na kraju završava na asfaltnom putu i tu se skrece levo i spusta do Letenka oko 1 km. Možda je moglo negde da se skrene levo pre asfaltnog puta, pa kroz šumu i potok, ali nama je ovkao bilo potaman. Se u svemu jedna lagana šetnja, sem onog spuštanja do potoka. 13 km smo prešli 5.5 sati sve sa pauzom na Andrevlju i usputnim stajanjima za odmor i slikanje.