L'Esquirol-Cantonigròs-La Foradada-L'Esquirol

Photo ofL'Esquirol-Cantonigròs-La Foradada-L'Esquirol Photo ofL'Esquirol-Cantonigròs-La Foradada-L'Esquirol Photo ofL'Esquirol-Cantonigròs-La Foradada-L'Esquirol

February 28, 2021
February 2021

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Sortida matinal per escapar-nos de la boira de la Plana de Vic.
Sortim del cap d'amunt del carrer del pont, quan ariba a la carretera d'anar a Tavertet, creunt aquesta carretera i seguint uns indicadors que hi ha al costat de les darreres cases de L'Esquirol.
Primer passaem pel costat d'un dolmen, ben indicat i després només hem de seguir les indicacions d'un circuit de BTT, el número 4.
En el meu track, un cop passat el dipòsit de les aigües de Tavertet, vam seguir per on anaven uns biciclistes i no la vam encertar, ja que vam haver d'arribar a Cantonigròs vorejant uns camps de pastures, quan si haguéssim continuat per la pista era molt més fàcil. Càgum els biciclistes.
Un cop a Cantonigròs anem a buscar el camí de la Foradada, que es veu que a l'estiu fan pagar per passar, però ara a l'hivern, no hi ha ningú a la caseta al costat de la zona esportiva.
Aquest camí és el que va de tornada cap a l'Esquirol, però al cap d'uns 500m, hi ha un trencant a la dreta que va a la Foradada.
A la Foradada, s'hi arriba per un corriol, que cal tenir cura de no relliscar quan el terra és humid. Aquest corriol només s'utilitza per anar a veure aquest racó màgic d'aigua i roques. És un camí d'anada i tornada.
Quan sortim d'aquest lloc tant bonic, reprenem el camí cap a l'Esquirol. Es total, quasi 8km, fets a un ritme de passeig.
Hi vam anar amb la Pilar, en Pep, l'Anna, en Marcel i la Carme, el matí del dia 27 de febrer de 2021.