Photo ofL'Escala - Cala de Salpaig - Illa Mateua - Torre i Platja de Montgó - Roca la Cadira - Cova de la Sal - Punta Ventosa. Photo ofL'Escala - Cala de Salpaig - Illa Mateua - Torre i Platja de Montgó - Roca la Cadira - Cova de la Sal - Punta Ventosa. Photo ofL'Escala - Cala de Salpaig - Illa Mateua - Torre i Platja de Montgó - Roca la Cadira - Cova de la Sal - Punta Ventosa.

May 24, 2022
May 2022

near els Riells, Catalunya (España)

Recorregut:
Port de L'Escala, Búnquers de la l'Escala, Roca de Salpaig, Cala de Salpaig, Cala Illa Mateua, Illa Mateua, Cova Punta del Romaní, Torre de Montgó, Platja de Montgó, Roca la Cadira, Platja La Caleta, Cova de la Sal, Punta Ventosa, Cova de Baix de Cols.

Iniciem la caminada al Port Nou de l'Escala, de seguida trobem els vells búnquers militars de l'Escala, el trajecte que fem no ens porta cap problema, si bé haurem de vigilar no acostar-nos massa als penya-segats ja que en cas de relliscada pot comportar una caiguda vertical i no tenim problemes amb això atès que hi ha multitud de senders a diferents cotes.
Tot el recorregut és prou interessant però en destaquem la Illa Mateua, la Torre Montgo i la Platja Montgo a mes de la Roca La Cadira, la Cova de la Sal que per fer veure-la ens haurem d'acostar al penya-segat i les boniques vistes que ens ofereix la costa en tot el recorregut. vora el mar.
A partir de la Punta Ventosa ja agafem camí per l'interior del Parc de tornada cap al punt d'origen.
Cal tenir en compte que hi han trams molts pedregosos que alenteixen la marxa.

Salut i bons camins.

Cova de la Sal

PictographRuins Altitude 64 ft

PictographPanorama Altitude 292 ft
Photo ofPanoràmica - i infraestructura militar post guerra civil Photo ofPanoràmica - i infraestructura militar post guerra civil Photo ofPanoràmica - i infraestructura militar post guerra civil

Panoràmica - i infraestructura militar post guerra civil

PictographCave Altitude 299 ft

Cova de Baix de Cols

PictographIntersection Altitude 325 ft

Intersecció

• Photo of toniet1
    toniet1 Dec 6, 2023

Gràcies per compartir aquesta sortida. Hi ha molts de corriols i caminets des del port fins poc arribar a Illa Mateua, encara que moltes vegades tornen a coincidir.