L'Escala a L'Estartit (Guais-189)

March 10, 2024
March 2024

near els Riells, Catalunya (España)

Bonica ruta a peu per la Costa Brava central.
Sortim de l'Illa Mateua i voregem cap a la Torre del Motgó. (aquí hi ha un tram discontinu i hem passat pe la urbanització).
Agafem direcció Cala Montgó, aquí trobem el GR-92. Passada ens enfilem direcció Punta del Milà i les antigues bateries d'artilleria de la costa.
Seguim el GR-92 que s'endinsa i deixa el mar de banda per una estona. Travessem el Pla de Milà.
Arribat un punt ens desviem cap a mar, direcció Cala Ferriola. (sender local SL-C 20), on dinem.
Prosseguim el nostre camí cap a Cala Pedrosa, des d'on hi han unes espectaculars vistes de "La Foradada". seguim fins a trobar la cova de l'Avi Company. (en aquesta zona hi han molts corriols que ens porten als penya-segats per tenir unes bones vistes d'aquest indret)
Continuant el camí s'arriba a un aparcament, passem a prop de la base "Loran" i d'aquí ja baixem cap a l'Estartit.

ESP-
Bonita ruta a pie por la Costa Brava central.
Salimos de la Isla Mateua (L'Escala) y bordeamos hacia la Torre del Motgó. (aquí hay un tramo discontinuo y hemos pasado por la urbanización).
Cogemos dirección Cala Montgó, aquí encontramos el GR-92. Pasado nos enfilamos dirección Punta del Milán y las antiguas baterías de artillería de la costa.
Seguimos el GR-92 que se adentra y deja el mar de lado por un rato. Atravesamos el Pla de Milà.
Llegado un punto nos desviamos hacia mar, dirección Cala Ferriola. (sendero local SL-C 20), donde comemos
Proseguimos nuestro camino hacia Cala Pedrosa, desde donde hay unas espectaculares vistas de "La Foradada". seguimos hasta encontrar la cueva de l'Avi Company. (en esta zona hay muchos senderos que nos llevan a los acantilados para tener unas buenas vistas de este lugar)
Continuando el camino se llega a un aparcamiento, pasamos cerca de la base "Loran" y de ahí ya bajamos hacia L'Estartit..