Photo ofLes Preses-Volcà del Racó-Sant Miquel i Sant Martí del Corb-Roca Lladre (907 m.)-Puig Rodó-Xenacs-Les Preses Photo ofLes Preses-Volcà del Racó-Sant Miquel i Sant Martí del Corb-Roca Lladre (907 m.)-Puig Rodó-Xenacs-Les Preses Photo ofLes Preses-Volcà del Racó-Sant Miquel i Sant Martí del Corb-Roca Lladre (907 m.)-Puig Rodó-Xenacs-Les Preses

June 8, 2015
June 2015

•   4.8 30 Reviews

near les Preses, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament que hi ha al davant de les piscines Municipals de Les Preses.
Seguim el camí al costat esquerra de les piscines i de seguida trobem uns rètols que ens indiquen la direcció del volcà del Racó, els seguim. Abans d’arribar a una masia, trobem un corriol a mà dreta que cal agafar i seguir. Es un camí fresat i sense pèrdua que transcorre en bona part per una roureda amb boixos fins a arribar al cràter del volcà Racó.
El rètol ens indica que cal agafar el corriol que puja a la dreta i que cal seguir passant pel darrera de la masia del Racó i seguint passem per la malmesa font del Racó. El camí segueix pel mig d’unes magnifiques fagedes fins a arribar a Sant Miquel del Corb, ermita situada dalt d'un petit turonet, l'edifici correspon al romànic del segle XII.
Baixem a la pista que passa per la masia i la font l’Antiga, al cap d’un centenar de metres, en mig d'una frondosa fageda trobem la senzilla però encantadora ermita de Sant Martí del Corb, a la que s'hi accedeix per un curt tram d'amples escales a una porxada sostinguda per pilastres.
A partir d’aquí el camí comença a enfilar-se en forta i costeruda pujada fins el collet del Pujant d’En Camps. Al arribar al coll, a mà esquerra, hi ha dos camins; nosaltres agafem el camí menys fressat que ens portarà al cim de Roca Lladre de 907 metres, ens ofereix molt bones vistes.
Baixem per l’altre costat fins el coll de les Falgueres, on hi ha un pal indicatiu, prenem la direcció al coll del Pujant d’En Camps i ens desviem al cap de poc per anar a visitar la cova de Rocalladre. Després d’entrar i sentir la frescor de l’ interior, pugem fins el camí principal i prenem la direcció a l’àrea Recreativa de Xenacs , abans d’arribar pugem el Puig Rodó amb 905 metres d'altitud, és un mirador que permet descobrir un dels indrets amb una panoràmica més extensa de territori i de la comarca molt impressionants: zona volcànica, Alta Garrotxa i Pirineu.
Al arribar a Xenacs ens arribem al mirador que ens ofereix una vista panoràmica de la vall.
Tornem a l’ Àrea recreativa i comencem a baixar per un corriol molt fressat en direcció a Les Preses, el corriol, que va perdent altura molt ràpidament. Arribem a la carretera de ciment que va passant pel costat d’alguns masos fins arribar al poble que és on tenim el cotxe, donant pe acabada la ruta.
Salut i bona caminada!!!

Font de Martinell.

Font de Racó.

Font del cingle.

Inici i fi en el aparcament de les picines de les Preses.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Àrea recreativa de Xenacs

• Photo of joboix
    joboix Jun 9, 2015

Magnífica ruta i millor companya. Gràcies per la caminada i al Barça pel segon triplet !!!

• Photo of lluishc
    lluishc Aug 23, 2015

Fantàstica ruta, travessa arbredes que semblen de conte de fades... Absolutament racomanda!

JEP BOIX Aug 23, 2015

Gràcies pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut.

• Photo of gmorales1969
    gmorales1969 Nov 3, 2015

Aquest cap de setmana em fet la ruta, molt entretinguda, només ens em despistat una mica perque no hi han moltes indicacions fins al cim de la Roca, molt recomenable!!!!

• Photo of Krme Oo
    Krme Oo Jan 9, 2016

Mooooooolt xula. Gràcies per compartir-la

JEP BOIX Jan 10, 2016

Comparteixo aquesta opinió i agraeixo la teva valoració. Salut.

• Photo of Aldarion
    Aldarion Apr 20, 2016

Molt bona ruta Jep, tant l'entorn com els corriols per on passa son magnífics així com les vistes des de Rocalladre i el Turó Rodó.

Gràcies per compartir-la.

JEP BOIX Apr 20, 2016

Gràcies Aldarion, pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut.

• Photo of gmorales1969
    gmorales1969 Apr 20, 2016

molt recomenable!!!!

JEP BOIX Apr 20, 2016

Moltes gràcies per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta sortida. Salut!

• Photo of Kender99
    Kender99 Jun 12, 2016

Ruta molt completa , m'ha agradat molt . Gràcies per compartir-la!

JEP BOIX Jun 12, 2016

Comparteixo aquesta opinió i agraeixo la teva valoració. Així dóna gust compartir. Salut!

• Photo of Montserratgf
    Montserratgf Jul 31, 2016

Hola Jep!!! Hemos hecho hoy esta ruta y nos ha encantado, ideal para un día caluroso como hoy ya que discurre casi todo por bosque cerrado, el trak perfecto. Me encantan las rutas que compartes muy bien descritas . Muchas gracias!!!

La catalogó como moderada por el desnivel que se vence y en pocos metros pero no hay dificultad técnica

JEP BOIX Jul 31, 2016

Gràcies Montserratgf, pels teus comentaris i també per la teva valoració. Així dóna gust compartir les rutes. Salut!!!

• Photo of Jordi Juvanteny
    Jordi Juvanteny Sep 19, 2016

Avui l'hem feta. Collunuda!!
    I molt fàcil de seguir, com totes les teves Rutes Jep!!
    Es una garantia seguir-les.
    Avui erem 4 cinquentons i no hem pas anat poc a poc, fent 4.45h.
    Si vols baixar de les 5h no ets pots encantar gaire ni a la cova ni als cims.
    Salut i gràcies Jep!!

JEP BOIX Sep 20, 2016

M'alegra molt que gent com tu pugui gaudir de les rutes que faig. És un plaer compartir-les!

• Photo of Savik
    Savik Nov 24, 2016

Una ruta estupenda de un paraje maravilloso en esta epoca otoñal. La lastima que no pudimos ver la hermita abierta para ver su interior.
    Os felicito ello y por todos los detalles. Buen camino. ¡¡

JEP BOIX Nov 25, 2016

Celebro Savik que t'hagi agradat tant! Realment tenim un entorn privilegiat i cal aprofitar-lo. Gràcies per la teva valoració!

• Photo of SeCR4
    SeCR4 Dec 12, 2016

Realitzada el desembre de 2016.

El track se segueix sense cap problema i els camins no tenen pèrdua. Cims, coves, ermites... Bona ruta!

JEP BOIX Dec 13, 2016

Gràcies SeCR4, pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut!

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Jan 10, 2017

Ruta molt recomanable per els diferents punt singular de que disposa: Volcà del Racó; ermites de Sant Miquel i Sant Martí del Corb, vistes espectacular des de Roca LLadre, Puig Rodó i Mirador de Xenacs.

JEP BOIX Jan 10, 2017

Es genial Manel, que l'hagis fet i pogut gaudir de les vistes sense boires. Gràcies per haver-la valorat. Salut.

• Photo of lasarastark
    lasarastark Apr 4, 2017

Realizada el mes pasado con dos perros, nos hizo un dia increíble. Una ruta fantástica y sencilla aunque con su puntillo de exigencia. La primera etapa hasta las ermitas es muy fácil, disfrutando del bosque húmedo lleno de helechos, riachuelos y las primeras flores del hayedo. A partir de las ermitas comienza la subida por el hayedo, muy empinada y divertida, hay que estar al tanto de donde pisamos porque con las hojas secas podemos dar algún resbalón o desviarnos, pero no tiene perdida. Una vez superado el fuerte desnivel queda disfrutar de las vistas si el dia lo permite, tanto desde Roca Lladre como desde el Puig Rodó, donde encontramos un mirador precioso con una rosa de los vientos y todas las cumbres indicadas.. ¡nos encantó! La bajada es más larga de lo que parece, pero el sendero es muy majo, de nuevo por el bosque. Bastante bien indicada (además de muchas otras posibilidades que explorar), hay que estar al tanto de coger la subida fuerte después de la ermita de Sant Marti (seguir el PR) pero todos los demás cruces están señalizados. Recomendable coger agua en las fuentes de Sant Miquel (en la masia pasada la ermita) o en la propia ermita de Sant Martí ya que después hay fuentes naturales pero apenas tienen agua, y en Xenacs tampoco hay.
    Una ruta muy equilibrada, para disfrutarla con tranquilidad. Gràcies Jep Boix

• Photo of Natxu80
    Natxu80 Jun 18, 2017

Molt bona ruta amb uns indrets molts bonics. Hem fet aquesta ruta amb molta calor, però donat que pràcticament passa per boscos frondosos i fagedes hem pogut fer-la sense problemes. El track perfecte i l'entorn molt i molt bonic. Gràcies per compartir la ruta!!

• duck37 Jul 22, 2017

fantastica ruta

• Photo of Medley
    Medley Nov 4, 2017

Molt bona ruta, esplèndida per gaudir de l'entorn de La Fageda sense les aglomeracions típiques. A més, la zona està plena de faigs, així que a la tardor també tenim un paisatge roig preciós.

• Photo of tutankhamon
    tutankhamon Mar 28, 2018

Avui hem fet aquesta ruta amb una colla de jubilats. A falta d'obres tenim que anar a caminar per aquets meravellosos paratges a mes una ruta molt detallada en les explicacions d'en jep Boix i molt correctament senyalitzada. A tenir en compte després de sant marti del corb que es puja per una pista i ha un moment que s'ha de deixar i enfilarte muntanya amunt. (Correctament senyalizat pero aquets jubilats que no mirem res perquè només xarrem ens varem pasar uns mts). A mes vàrem trovar a sant marti del corb en Xevi Verdaguer que li feien un reportatje (PsicoNeuroInmunólgo)

• Photo of xatu14
    xatu14 Jul 28, 2018

Ruta excel·lent.
    La pujada a Roca Lladre des del coll està una mica tapadota pels brucs. La resta perfectament senyalitzada i repleta de llocs bonics i vistes immillorables.

• rakelmikierik Sep 11, 2018

Increible ruta, nos ha encantado!! Íbamos con niño de 12 años y la ha podido hacer, muy bien señalizada!!

• Photo of BARÓ FLAMICELL
    BARÓ FLAMICELL Nov 3, 2018

Gràcies per penjar rutes tant interessants...avui l'hem fet aquesta, molt bon dia i bona companyia.

• Photo of Gilius
    Gilius Dec 28, 2018

Gràcies Jep! Una ruta fantàstica i fàcil de seguir (está molt ben senyalitzat tot el recorregut). Les vistes de la zona volcànica, alta garrotxa i pirineu oriental són absolutament impressionants. El tram que passava per darrere la masia del Racó ara s'ha de fer per davant, només cal seguir les marques del GR. Daltre banda el tram més dur és la pujada des de Sant Martí del Corb fins el coll, cal tenir paciència per què el tram se us pot fer llarg, però no te cap dificultat tècnica. Finalment vigileu en el punt just abans de la font del cingle, el pal indicador us fa anar per la pista més fressada i més ample (marques grogues i blanques/vermelles), tot i que anireu a parar al mateix lloc, això us desviarà de la ruta original (nosaltres vam haver de fer marxa enrere). Això és tot! Un altre cop Jep, moltes gràcies per compartir tantes bones rutes! Bones Festes i Bon Any Nou!

• vila9 Sep 1, 2019

Ens ha encantat la ruta que és molt agradable de fer a l'estiu. Observar que han tancat amb portes metàl·liques el corriol que passava per sobre de la masia El Racó. Ara, el camí passa per sota de la Masia quedant aquesta a la teva dreta. Pel corriol antic, la masia et quedava a l'esquerra. Han modificat oportunament els senyals de color groc. Ruta molt recomanable de fer en el sentit indicat doncs, si es fa en sentit contrari, baixar del coll del Pujant d’en Camps pot ser complicat. Gràcies per compartir rutes tan interessants.

JEP BOIX Sep 2, 2019

Gràcies vila9, per actualitzar la ruta amb els teus comentaris. Salut!

• Photo of NúriaRV
    NúriaRV Nov 9, 2019

Una ruta molt maca, ens ha agradat molt! Salut i cames.

JEP BOIX Nov 9, 2019

M'alegra molt que gent com tu pugui gaudir de les rutes que faig. Salut Núria.

• Photo of Moni kost
    Moni kost Aug 15, 2020

Ruta molt bonica, gràcies per compartir!

JEP BOIX Aug 17, 2020

Gràcies a tu Moni kost, pels teu comentari i també per la valoració. Salut!

• gise85 Aug 24, 2020

Ruta xulissima! L hem fet al estiu i es fa molt bé ja que tot és per fagedes! Millor fer-la en el sentit que indica el Jep! Gracies!

JEP BOIX Aug 24, 2020

Gràcies a tu de veritat, per valorar-la i comentar-la. Salut gise85!

• Lourdes Segura Suarez Sep 5, 2020

Molt hombrivola i agradable per fagedes ,rouredes i alzinars. Molt ben senyalitzada i recomanable cent per cent. Certa dificultat pel desnivell de pujada i baixada al volcà.

JEP BOIX Sep 6, 2020

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Lourdes!

• Photo of EloyGarcia
    EloyGarcia Sep 19, 2020

Avui hem tingut el plaer de disfrutar dels miradors d'aquesta ruta apta per la majoria de públic.
    Recordar que el primer tram quan ens trobem la casa ara s'ha de fer per darrera, está tot senyalitzat.
    També mencionar que si voleu anar a la cova de rocalladre baixeu i pujeu pel mateix lloc on està el cartell informatiu, ja que la baixada que marca el track hi passa poca gent i no està gaire bé.
    Gràcies jep, salut i cames!

JEP BOIX Sep 20, 2020

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la, comentar-la i actualitzar-la . Salut EloyGarcia !

• Photo of Rob_Cole
    Rob_Cole Mar 26, 2021

Ruta assequible, val la pena pel paisatge.
    Molt ben explicada i mapejada.
    Gràcies per compartir-la!

JEP BOIX Mar 26, 2021

Gràcies pels teu comentari i també per la valoració. Salut Rob_Cole!

• Photo of Lídia C Sauleda
    Lídia C Sauleda Mar 27, 2021

Molt bona excursió! Hi ha hagut moments amb un desnivell feixuc però ha valgut molt la pena! Gràcies per compartir-la 😋

JEP BOIX Mar 28, 2021

Gràcies de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Salut Lídia!

• Photo of josebarna
    josebarna Jun 20, 2021

Buena ruta y variada. Gracias por compartir.

JEP BOIX Jun 20, 2021

Gracias a ti Jose, por comentarla i valorla. Saludos!

• Jlazbcn Jun 26, 2021

Ens ha encantat. Molt recomanable sobretot ara a l'estiu que fa calor i la ruta és pràcticament tota amb ombra.
    Només indicar algun petit error coms' indica en algun comentari.

JEP BOIX Jun 27, 2021

Celebro Jlazbcn, que hàgiu gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Gràcies per la valoració. Salut!

• Photo of jordiben
    jordiben Dec 5, 2021

Ahir vàrem fer aquesta ruta.... coincidir amb la majoria de comentaris.... es una ruta preciosa, però remarcaria que fer-la per sota de 5 hores s'ha d'anar molt a l'idea, així que en poc més de 4, devien volar 😂.
    També crec que el sentit horari és el millor, al revés pot haver-hi problemes al baixar forts pendents, per això per baixar a la Cova de roca lladre cal seguir recte enlloc de devallar segons el track i baixar per on hi ha el rètol indicatiu de la cova, que es el retorn segons el track .. o sigui un puja i baixa molt més fresat.

• Photo of jordiben
    jordiben Dec 5, 2021

Merci per compartir rutes fantastiques

JEP BOIX Dec 5, 2021

Gràcies a tu jordiben, per valorar-la, comentar-la i actualitzar-la. Celebro que hàgiu gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• Photo of Joana_MP
    Joana_MP Jul 9, 2022

Molt maca, ideal x un dia de calor!

JEP BOIX Jul 9, 2022

Comparteixo la teva opinió Joanapep! Salut.

• Photo of pepma
    pepma Nov 9, 2023

Hem intentat seguir aquesta ruta, cal dir que després del volcà del Racó el camí està tallat amb una tanca de ferro. Una possibilitat és rodejar el perímetre del volcà del Racó i anar a buscar el track, com han fet alguns; o seguir el camí que segueix abans del volcà senyalat amb marques grogues, i agafar un caminet que porta a Sant Miquel del Corb, es poden buscar tracks recents. L'entorn i els camins, preciosos.

• Photo of ramsarc
    ramsarc Jan 14, 2024

A Gener del 24 tal com diuen alguns companys, el recorregut del track queda tallat per una tanca de propietat privada al volcà Racó. Uns metres abans d'arribar-hi, està molt ben senyalitzat un camí alternatiu direcció a les ermites del Corb que voreja la propietat privada. És molt poc tros i no té pèrdua. Nosaltres hem fet la ruta en 3,40 h. sense comptar les parades a un ritme normal de gent acostumada a caminar. Per cert, gràcies per penjar la ruta tant ben explicada. Salut

• Photo of barretons
    barretons Feb 14, 2024

Gràcies per la ruta!
    - Cal fer la volta al Volcà del Racó per evitar el mas. Està tot senyalitzat amb marques grogues de https://www.itinerannia.net/ca/ i amb vermell/blanc del GR 2 (Etapa 5 Santa Pau - La Coromina).
    - Per arribar-se a la Cova de Rocalladre s'ha de fer anada/tornada des de l'indicador que hi ha en el sender (del Pas d'en Vidal al Coll del Pujant d'en Camps). L'anada per la banda est està absolutament perduda i hem hagut de recular. Ull al baixar cap a la cova (des del cartell) perquè de la trobes de cop.
    - Recorregut preciós i amb alguns trams de pendent exigent.
    - L'Àrea Recreativa de Xenacs és un altre possible punt d'inici/final ja que és permès arribar-hi en cotxe.