Photo ofLes Planes d’Hostoles, Gorg dels Murris, Cogolls, Castell d’Hostoles i les Planes Photo ofLes Planes d’Hostoles, Gorg dels Murris, Cogolls, Castell d’Hostoles i les Planes Photo ofLes Planes d’Hostoles, Gorg dels Murris, Cogolls, Castell d’Hostoles i les Planes

March 12, 2024
March 2024

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Caminada amb el Grup de Caminades de l’Eixample sortint de l’Aparcament del trencant del Camí de Cogolls prop del Cementiri de les Planes d’Hostoles, Cementiri de les Planes, camí, Via Verda d’Olot, Camí de Cogolls, Mas Vistalegre, trencant del Gorg dels Murris, Gorg dels Murris, Molí dels Murris, corriols prop la riera, Gorg del Sant Pelegrí, pas riera per una resclosa, corriol, vorejar un camp, Camí de Cogolls, Ermita de Sant Pelegrí, Mas Ferriol, Cogolls, Sant Cristòfol de Cogolls, Camí de les Comes, les Comes, corriol. Camí de Puig-alder, Camí del Serrat del Castell, Camí del Castell per la grimpada, Castell d’Hostoles, camí al castell per la Cisterna, Cisterna del Castell, Creuar Carretera d’Olot, camí, Pont de la Torre, Camí de la Torre, Carretera d’Olot, Cementiri i aparcament.

Fins el Gorg dels Murris sense problema, el Camí de Cogolls es asfaltat, a partir d’aquí trobes tanques arreu, Hem pogut arribar seguint la riera fins el Gorg del Sant Pelegrí però ja no hem pogut seguir, després de retrocedir hem creuat la riera per una petita resclosa, podent arribar al camí de Cogolls vorejant un camp. Una vegada vist el gorg millor retrocedir.

Al Camí de Cogolls passem per l’ermita del Sant Pelegrí, d’època moderna i una mica més amunt al Mas Ferriol, podem veure una petita ermita adossada al mas, finalment arribem a Sant Cristòfol de Cogolls, parròquia de la contrada. El poble es un disseminat.

Passat Cogolls, la pista del Sitjar i després a les Comes, sense problema. Una vegada arribats a aquest punt el camí a seguir es força perdedor, hi ha que anar a darrera la casa i mirar la traça d’un corriol que puja a tocar la mateixa, la tanca que veiem es pot vorejar, el corriol no es ample ni massa fresat però es veu, també hi ha alguna fita. Un trosset passa per dins una canal i poc després de passar-la arribem al camí que unia els castells d’Hostoles i Puig-alder.

La pujada al Castell d’Hostoles la fem pel camí de la grimpada que surt del Collet de Fontplana, està indicat. Passa per la carena vorejant el Castellot i puja al castell per una petita grimpada, hi ha un cable i alguns estreps que ajuden, al tram final hi ha una barana. La baixada la fem pel camí de la cisterna. De la part alta del castell a la baixa es fa per una escala de cargol suspesa sobre el buit.

Efectuada el 20240312

--------------------------------------------------------------------------------------
Ruta circular des de les Planes d'Hostoles passant per:
- Gorg del Molí dels Murris (2.3 km)
- Ermita de Sant Pelegrí (3.4 km)
- Església de Cogolls (4.8 km)
- Collet de Fontplana (8.2 km)
- Castell d'Hostoles (8.8 km)
- Pont de la Torre (9.6 km)

PictographCar park Altitude 0 ft

les Comes

camí erroni

Camí erroni

surt a tocar el mas, voltar una tanca - poc fresat