Les Pélerins - Cascade du Dard

2076
August 5, 2021
August 2021

near Les Bossons, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

[Ruta amb gossos]

Ruta circular 🔄 que vam començar des de l'apartament de Sun Valley de Les Pélerins fins a la Cascade du Dard i tornar.

Vam sortir de l'apartament direcció ➡️ la carretera principal, perquè estavem buscant l'inici de la ruta del track que voliem seguir.

Abans d'arribar a la carretera principal veiem que hi ha un pont subterrani per els peatons🚶🏽‍♀️🚶🏽, el creuem i pugem per la rampa que hi ha. Vam veure que hi ha unes escales que també et porten allà mateix.

Un cop tornem a ser en un altre carrer, ja comencem a veure indicadions de la Cascade du Dard 💦. Les comencem a seguir, aquestes ens diuen que hem de girar a l'esquerra i anar direcció el camí de sorra que es troba al final del carrer.

Seguim el camí de sorra on hi ha algun pal indicador, que ens acaba portant a creuar la carretera principal que puja cap al túnel del Montblanc 🏔️. Haurem de creuar la carretera, anant alerta amb els cotxes que pugin passar.

Un cop creuada la carretera seguirem el camí pel costat del Torrent des Favrands 🏞️, un lloc molt bonic i molr fresc. Aquest tros presenta una mica de pujada sense complicacions.

Acabada la pujada arribem al costat del pàrquing de la cascada, ❗ important destacar que es pot pujar amb cotxe fins més a prop.

Després del pàrquing 🅿️ fem una lleu baixada i creuem un pont de fusta que travessa el torrent de Favrands. I en pocs minuts som al bar la Buvette de la Cascada du Dard que hi ha just abans de la cascada.

Baixem unes escales 🪜 que hi ha després del bar i ja veiem la cascada al final. Creuem un pont i ens podem desviar a la dreta del camí per apropar-nos als peus de la Cascada du Dard.

Ens relaxem uns minuts amb el soroll de l'aigua, fem quatre fotos 📸 i seguim el nostre camí. Aquesta vegada desfarem una mica de camí fins al pont i girarem a la dreta per buscar les indicacions que ens portaran fins a Chamonix.

Fem una baixada força pronunciada que ens apropa altre cop cap al torrent de Favrands 🏞️ i anem baixant seguint el seu transcurs.

En pocs minuts tornarem a passar a prop de la carretera que puja cap al túnel del Montblanc 🏔️ i seguirem les indicacions cap a Chamonix.

El track que seguiem anava per un altre camí que el portava més al centre de Chamonix, però com nosaltres teniem l'apartament a Les Pelérins vam decidir seguir els indicadors ⬅️ d'aquest districte de Chamonix.

Per tant, en la intersecció en comptes d'anar cap a la dreta direcció Chamonix, nosaltres anem cap a l'esquerra ⬅️ per no anar tant direcció al centre.

Tornem a creuar el torrent per un pont de fusta 🌉 i caminem uns metres pel costat de la carretera principal de Chamonix. Després la creuem per unes escales i un túnel subterrani que hi ha.

En pocs minuts ens trobem envoltats de cases i amb l'Hospital de Chamonix 🏥 al costat. Passagem una mica pels carrers d'aquest districte fins a arribar a l'apartament Sun Valley.

🐶 En aquesta ocasió nosaltres no portàvem el gos, però per fer aquesta ruta no hi ha cap inconvenient per portar-lo.
Durant tot el trajecte hi ha aigua perquè és pugui hidratar i es pugui refrescar una miqueta.