Les Pedritxes Punta dels Caus Cremats Roca del Corb

Photo ofLes Pedritxes Punta dels Caus Cremats Roca del Corb Photo ofLes Pedritxes Punta dels Caus Cremats Roca del Corb Photo ofLes Pedritxes Punta dels Caus Cremats Roca del Corb

December 11, 2022
December 2022

near Matadepera, Catalunya (España)

Matinal per la Serra de l'Obac
Aparquem al carrer de l'Alba, vora l'inici de la pista "Camí de Rellinars a Matadepera", vella coneguda dels qui fan els 3 Monestirs o la Matagalls Montserrat.
Passem la tanca i encarem amunt. Al cap d'una estona fem una marrada a la dreta (error). El sender que hem d'agafar es més amunt, a prop del Coll de la Riba, també a la dreta.
Baixem al fons del torrent i el travessem, seguim amunt per l'altra banda. El sender es clar i ben fressat. Es la pujada més forta fins que som sota la Punta dels Caus Cremats.
Fem una petita grimpada i pugem dalt. Molt bona vista cap el Sud i cap a la Mola. Seguim direcció nord i passem pel Puig Codina sense saber-ho, davallem al collet de l'Arca i queda una mica de pujada per arribar lateralment a la Roca del Corb.
La Roca del Corb es un turó que queda avançat sobre la riera de les Arenes i te vistes des la Mata fins la Mola, passant pel Montcau. També es veuen les masies de la zona, Can Robert, Can Garrigosa, Can Pèlags. Destaca a sota la Torre Salvans i una mica més amunt La Barata.
Ara anem direcció ponent fins assolir el Turó de la Carlina (931metres), dins el bosc . Quan en baixem ja som a la cara de ponent de la serra de l'Obac, destaca Montserrat al fons, paller de Tot l'Any, castell de Bocs, etc.
Anem a buscar el camí principal que ve des el Castellsapera i en pocs metres ja som al Pou de Glaç de l'Estepar, molt ben conservat. Seguim direcció casa Nova de l'Obac, fins trobar un corriol a la nostra esquerra que ens porta a la Torrota de l'Obac, el darrer objectiu de la matinal. Vistes cap al Baix Llobregat i l'Alt Penedès.
Baixem a la pista i aviat tanquem la llaçada per tornar al auto.
Una bonica matinal en molt bona companyia.

021 Dreta camí

Deixem la pista per baixar al torrent

Assolit desprès d'una petita grimpada. Mirador

Extrem a llevant de la serra de l'Obac. Justa a sobre de la masia Salvans

PictographMonument Altitude 2,767 ft

Tipic lloc d'encontre de la carena de l'Obac. Cruïlla de camins

025 Trencall cap a la Torrota

Agafem un corriol, a la nostra esquerra; doncs anem de baixada

PictographMonument Altitude 2,623 ft

026 Torrota de l'Obac

Torrota de guaita, d'origen desconegut.