Photo ofLes Forges d'Orlu-Estany d'en Beys-Pic de l'Estany Faury-Estanys de Madides-Mérens les Vals Photo ofLes Forges d'Orlu-Estany d'en Beys-Pic de l'Estany Faury-Estanys de Madides-Mérens les Vals Photo ofLes Forges d'Orlu-Estany d'en Beys-Pic de l'Estany Faury-Estanys de Madides-Mérens les Vals

July 29, 2010
July 2010

•   4.3 1 review

near Orlu, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.

Sortida, final de la carretera de les Forges d'Orlu (prop d'Ax les Termes (França)), arribada Mérens les Vals (Valls- França) està a la carretera que va a Ax les Thermes , poc desprès del túnel de Puymorens. Caldran dos cotxes, a l'anada deixar-ne un al passar per Mérens .

Agafarem el camí que surt de l'aparcament conegut amb el nom de Le Fanguil-Chalets, el seguirem sempre (està senyalitzat amb pintura blanca i vermella, és el GR 7), el principi és una pista forestal que després es converteix en un camí ben fressat i que ens pujarà a l'Estany d'en Beys (al seu costat tenim el refugi d'en Beys). A la sortida del llac, cal seguir el GR que segueix el rec (nord-est), pal indicador de la Gran Portella d'Orlu, (al nord-oest, marxa el que puja a la Collada d'en Beys (pintura vermella i groga)).
Al camí ens anirà pujant tot seguint sempre el rec, tot passant per el costats de petits llacs (la marxa serà força lenta ja que es passa per forces trossos de blocs de pedres). En arribar quasi a dalt el GR gira al nord-est, nosaltres el deixarem i anirem a pujar la Portella de Madides, que ja veiem a l'oest i més al nord-oest el Pic de l'Estany Faury.
Passarem per el costat nord de l'Estany Faury i enfilarem recta a la portella. Un cop a dalt seguirem sempre la carena (direcció nord) fins arribar a sota del morro, aquí el camí puja amb diagonal pel mig de la pendent herbada a guanyar la carena. Un cop a dalt davant nostre, a l'est tenim el Pic del Estany Faury.
És un magnífic mirador de 360 graus de tot el Pirineu (Dent d'Orlu, Roc Blanc, Peric, Portella Gran d'Espanya, Pic de la Graba, Carlit, Puig Peric de Lanus, Pic d'Alba, Rulhe,Pica d'Estats, etc. Retornarem en rera per anar a la Portella de Madides, en arribar al Monument de Ferro de la reserva d'Orlu baixarem per la canal herbada que tenim al davant i que baixa directament a l'estany superior de Madides (també podeu baixar per la Portella).
Un cop a baix el camí passa pel mig d'un gran pedregam, i ens portarà al costat sud del que voldria ser el rec que baixa al proper llac, el passarem per el costat sud i seguirem baixant pel mig del pedregam a trobar el proper estany, el voltarem per la cara nord i enfilarem un petit repetxó que tenim al davant. Seguirem baixant fins a trobar la presa que té al riu.
Baixarem i creuarem el pla que tenim davant nostre (direcció oest), un cop l'hem creuat trobem el camí del GR 10 que puja a la Portella d'en Besines (direcció sud), el seguirem (direcció oest) i ens baixarà tot seguint el riu per tota la Vall de Nabre fins a Mérens les Vals.
Cartografia IGN, mapes 2249 OT Bourg-Madame i 2249 ET Font-Romeu Capcir.

• Photo of carmemartinezgriera
    carmemartinezgriera Aug 1, 2017

Quina maravella d'excurció,com sempre ben explicat i l'entorn incomparable,com tot Airege.Gràcies