les fonts - santa llúcia - ebrí - serradal

Photo ofles fonts - santa llúcia - ebrí - serradal Photo ofles fonts - santa llúcia - ebrí - serradal Photo ofles fonts - santa llúcia - ebrí - serradal

-266 ft
October 2, 2016
August 2016

near Alcocéber, Valencia (España)

Senzilla ruta que discorre quasi en la seua totalitat per senders abalisats del parc natural de la Serra d'Irta.
Des de les Fonts d'Alcossebre puja pel passeig de les Illes Columbretes cap al Garrofero des d'on fa una volta per les coves que hi ha abans d'eixir a la urbanització del Pinar i per continuar per camí asfaltat fins a l'ermita de Sant Benet i Santa Llúcia, enclavada en un magnífic mirador de les terres situades al sud.
Des de l'ermita continua primer per una senda que munta pel llom de la serra i després per pista fins a la Torre d'Ebrí, antiga torre de guarda i custòdia de la costa des d'on es divisa una bona porció de mar, illes Columbretes incloses.
Continuant pel Pla d'Ebrí retorna a la vora de la mar per l'assegador del Clot del Diumenge que baixa cap al pla de Roda, a l'altura de la casa dels anglesos.
El sender abalisat busca el camí de l'Atall i per ell retorna cap a les Fonts, el darrer tros ja pel passeig marítim.
Més informació a l'enllaç.

PictographBeach Altitude 26 ft

les fonts

PictographCave Altitude 643 ft

coves

Photo ofermita de santa llúcia i sant benet Photo ofermita de santa llúcia i sant benet Photo ofermita de santa llúcia i sant benet

ermita de santa llúcia i sant benet

Ermita de Santa Llúcia i Sant Benet. Bastida al voltant d'una antiga torre de guaita. Al davant té les restes d'un poblat del bronze valencià/ibèric.

PictographCastle Altitude 1,614 ft

torre d'ebrí

Torre de guaita i defensa de la costa erigida al segle XVII per avisar dels atacs dels pirates berberiscos. Des d'ella s'observa la torre Badum, Campanilles, Alcossebre, el castell de Xivert, Torrenostra, Torre la Sal i la Torre del Rei d'Orpesa que formaven part de la mateixa xarxa.

pla d'ebrí

pista dreta. A l'esquerra continua el PR cap a Campanilles pel llom de la Serra. Un poc més avant baixa a l'esquerra pel barranc de la Carrera l'assegador del Clot del Diumenge a la vall d'Estopet. Per la dreta continua el PR cap a la mar.

PictographIntersection Altitude 131 ft

casa dels protestants

Camí de Ribamar dreta i després esquerra seguint l'assegador cap a la mar.

PictographIntersection Altitude 43 ft

cala blanca

• Photo of Carlosseguer
    Carlosseguer Oct 2, 2016

M'agrada Xavi. No coneixia la baixada per la casa dels Protestants. Crec que la farem

• Photo of sabipi
    sabipi Mar 19, 2019

Molt xula la ruta, les vistes son impressionants durant tot el camí, sols és una miqueta fastigosa la baixadeta pel pedregal