Les Fontanelles-Pla del Pouet-Tallat Roig- Les Fontanelles 03-JUL-19

Photo ofLes Fontanelles-Pla del Pouet-Tallat Roig- Les Fontanelles 03-JUL-19 Photo ofLes Fontanelles-Pla del Pouet-Tallat Roig- Les Fontanelles 03-JUL-19 Photo ofLes Fontanelles-Pla del Pouet-Tallat Roig- Les Fontanelles 03-JUL-19

July 9, 2019
July 2019

•   5 3 Reviews

near Corbera, Valencia (España)

Hora Inicio: 18:08 03/07/2019
Hora Fin: 20:53 03/07/2019
Distancia recorrida: 5,4 km (02:44)
Tiempo en movimiento: 01:39
Pérdida Altitud: -477 m
Tiempo Ascenso: 01:22
Tiempo Descenso: 01:21

Les Fontanelles-Barranc de l'infern-Pla del Pouet-Tallat Roig-Les Fontanelles.

Classificació: Facil
Tipus de sender: Circular
Eixida: Les Fontanelles (Corbera)
Arribada: Les Fontanelles (Corbera) )
Comarca: Ribera Alta/Baixa
Població: Corbera
Distancia: 5.4 Km
Temps: 02:44:48 h (En Moviment 01:45:8)
Desnivell Acumulat: +586/-582

Les Fontanelles, Paratge natural municipal des del maig del 2009. L'accés al parc és senzill. Un cop a Corbera heu de prendre el camí de Fontanelles, al final del qual hi ha una esplanada en la qual podeu aparcar el vostre vehicle i seguir a peu a partir d'aquí. El paratge consta de vials i senders senyalitzats a més d'un panell informatiu, situat just a la zona d'accés, que us pot ser de gran utilitat per a planificar el vostre recorregut. Aquests senders són el PR-CV-335, denominat 'Cavall Bernat', i l'itinerari municipal 'Sender a Corbera'. el paratge el forma la unió de paisatges de fortes pendents al costat dels barrancs del senill, l'Infern i Fontanelles, que dóna nom al parc. Nosaltres fem una convinacio de senders per a fer Les Fontanelles amb el Tallat Roig. Pujem per el camí de Les fontanelles fins la zona amb tauletes i un poc més amunt la font del Senill, de la que eix poca aigua. Agafem la senda de l'esquerra que ens puja fins el Pla del Pouet per el barranc de L'Infern. En el Pla girem cap a la dreta a buscar la senda que ens porta fins la antena de Les Fontanelles i continuem recte per a pasar per baix de les parets del Tallat Roig, zona molt frecuenta per escaladors, continuem fins arribar al pas per a pujar al Tallat Roig, aquest pas esta acondicionat amb cordes, encara que no presenta cap dificultat. Una vegada dalt baixem seguin les marques groges i blanques fins enllaçar amb el sender que hem pasat avans cap el Tallat, peró ara ens desviem per l'esquerre i amb una pronunciada pendent baixem fins la zona de picnic i al parquing on tenim el cotxe.

Les Fontanelles, Paraje Natural Municipal desde mayo de 2009. El acceso al parque es sencillo. Una vez en Corbera debe tomar el camino de Fontanelles, al final del cual hay una explanada en la que se puede aparcar su vehículo y seguir a pie a partir de ahí. El paraje consta de viales y senderos señalizados además de un panel informativo, situado justo en la zona de acceso, que le puede ser de gran utilidad para planificar su recorrido. Estos senderos son el PR-CV-335, denominado 'Cavall Bernat', y el itinerario municipal 'Sendero en Corbera'. el paraje lo forma la unión de paisajes de fuertes pendientes junto a los barrancos del "Senill", el Infierno y Fontanelles, que da nombre al parque. Nosotros hacemos una combinación de senderos para unir Les Fontanelles con el Tallat Roig. Subimos por el camino de Las fontanelles hasta la zona de picnic y un poco más arriba la fuente del Senill, de la que sale poca agua. Tomamos la senda de la izquierda que nos sube hasta el Pla del Pouet por el "barranc de L'Infiern". En el Pla del Pouet giramos hacia la derecha a buscar la senda que nos lleva hasta la antena de Les Fontanelles y continuamos recto para pasar por debajo de las paredes del Tallat Roig, zona muy frecuenta para escaladores, continuamos hasta llegar al paso para subir el Tallat Roig, este paso está acondicionado con cuerdas, aunque no presenta ninguna dificultad. Una vez arriba bajamos siguiendo las marcas amarillas y blancas hasta enlazar con el sendero que hemos pasado antes hacia el Cortado, pero ahora nos desviamos por el izquierdo y con una pronunciada pendiente bajamos hasta la zona de picnic y al parking donde tenemos el coche.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

01-Inici

Nombre: Segmento: 1
Hora Inicio: 18:08 03/07/2019
Hora Fin: 20:53 03/07/2019
Distancia recorrida: 5,4km (02:44)
Tiempo en movimiento: 01:39

09-Senda

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Jul 10, 2019

Fácil ruta i amb molt bona senda. El paratge es molt xulo, les vistes des de el Tallat son molt boniques. Gracies per compartir amb tots nosaltres estes rutes.

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Oct 8, 2019

Un plaer compartir. Gracies per la valoracio i comentari.

• Photo of correcaminos52
    correcaminos52 Aug 2, 2020

Una ruta muy bonita y recomendable,lo unico a tener en cuenta es el paso por las cadenas, para gente que tenga vertigo o no este acostumbrada a estos pasos.
    Gracias por compartir.-

• Photo of Juanjo Catarroja
    Juanjo Catarroja Nov 19, 2020

Me ha encantado. Fácil de seguir. Gracias por compartirla.

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Nov 20, 2020

correcaminos44 i Juanjo un plaer compartir. M'alegra molt que disfrutareu la ruta. Gracies per la valoracio i comentari.