Les fagedes del Montseny

November 20, 2021
November 2021

•   4.9 7 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Aortida amb els amics del COEIC pels voltants de Santa Fe del Montseny. Un recorregut variat amb trams combinats de pistes i corriols amb molta cobertura d' arbres. Hem pogut gaudir del darrers colors de la tardo i també gaudir dels faigs sense fulles a les parts més ventades. Hem tingut un día perfecte, ni fred ni calor, amb molt bona companyia.
A destacar el preciós torrent de Marianegra i el baix nivell del Pantà de Santa Fe.

Hem sortit del parking per autobusos. Hem començat seguint el camí adaptat de la font del Frare. Poc desprès hem agafat un corriol sense marques de senyalització que, en lleugera pujada, ens ha portat al Covent, a prop d'el Espinal. Hem seguit per pista fins l'eixuta font del Conill, on hem anat a buscar un corriol fitat de baixada. El camí és fàcil, però hi ha alguns trams poc transitats on costa orientar-se (algunes fites i el GPS ens han ajudat).

De seguida arribarem a la font de Marianegra. Des d'aquí fàrem un tram d'anada I tornada pel preciós torrent de Marianegra fins el salt del mateix nom. Seguirem per una cómoda pista fins el coll de Te. Aquí trobarem els senyals del PR-C-204 que,per pistes i corriols, ens portaràn fins a Can Lleonart, on deixarem el PR per seguir les marques vermelles d'un itinerari senyalitzat pel Parc (Turóde Morou)..

Aquest itinerari transcorre per boniques fagedes fins assolir els imponents Esqueis de Morou i el tapat Turó de Morou. Ara iniciarem un llarg descens per pedregosos corriols fina arribar a una cómoda pista que ens conduirà fins el, avui, molt buit pantà de Santa Fe. Hem optat per seguir la seva riba dreta, fins sortir devant del hotel-restaurant de Santa Fe (tancat per temporada) i, poc desprès, al parking.

PictographTree Altitude 3,957 ft

Font del Prat

Seguim el PR.

PictographRiver Altitude 3,554 ft

És una drecera de la pista.

Seguim el camí vermell del Parc.

PictographTree Altitude 4,011 ft

PictographWaterfall Altitude 3,830 ft

• Photo of garciadiaz.anamari
    garciadiaz.anamari Nov 20, 2021

Gran excursiones. Gracias por todo lo que organizas.

• Photo of Pensament alpí
    Pensament alpí Nov 21, 2021

Magnífica i original caminada per uns indrets apartats dels itineraris més freqüentats pels excursionistes com és el PN del Montseny. Gràcies a la Natura i a tu pel fantàstic dia que ens heu permetre viure i compartir amb els companys de ruta.
    Gràcies!!!

• Photo of M A R C A
    M A R C A Nov 21, 2021

Bona ruta. Excel·lents paisatges. Meravellosa companyia. Un dia en que el bon temps ha volgut afegir-se a la nostre caminada. Un petit incident amb un gos que no ha deslluït el impecable passeig. Aquest gos s’havia marxat de la companyia dels seus amos enrere d’uns altres animals de la seva espècie per trobar xerinola. Gràcies a la seva placa s’ha pogut localitzar el telèfon de les seves cuidadores, trucar l’Elena i contactar amb elles. La Montse, ajudada per la Natalia i per en Robert han aconseguit retenir-ho mentrestant arribaven les seves cuidadores les quals s’han fer càrrec del “quatre potes”. Un gos preciós, de 8 mesos, amb ganes de jugar i amb molta força, Tot va quedar en una pura anècdota i la marxa s’ha retingut, per aquest motiu, al voltant d’un quart d’hora (aproximadament). Amb els comunicadors hem pogut avisar al cap de cursa d’aquesta incidència que, moments desprès, ha parat la marxa per esperant-nos. Gaire bé, estàvem arribant a l’autocar, de tornada.
    No cal descriure la travessa que ho ha fet d’una manera erudita el mateix organitzador. Recomanable per tothom que li agradi gaudir de la natura durant tot l’any i, en especial, en temps de tardar. Molta gent passejava pels seus voltants i l’aparcament de coxes restava abarrotat.
    Una fresca cerveseta ha posat punt i final a la passejada i a una sortida que, gaire bé, s’ha semblat a moltes altres d’aquest meravellós grup al que pertanyen i, al mateix temps, totalment diferent, original i innovadora.
    Moltes gràcies companys per la vostra bona estrella.

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Nov 21, 2021

Me l'he perduda. Els dissabtes els dedico a la família. Però me l'apunto i ja miraré de trobar el moment de fer-la. Gràcies per la feina feta i per compartir-la. Salut i Cames!!!!

chus59 Nov 22, 2021

Moltes gràcies amics.
    M'en al.legro de que us hagi agradat aquesta rjta (llàstima k no hagis pogut venir, Manel).
    Per mi és un plaer compartir rutes amb tots vosaltres.
    Fins la propera.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Nov 23, 2021

El otoño es hermoso!!! esas hojas así color naranja le dan un toque precioso ni hermanoooooo que chuladaaaaaaa.

En una ruta como esta te desconectas por completooooooo que biennnnn.

chus59 Nov 23, 2021

Si!! El otoño es "especial"... todo un espectáculo ver como algunos bosques cambian de color, hasta quedarse sin hojas.
    Muchas gracias Jordi por el comentario y la valoración.

• Photo of Rosa Saura
    Rosa Saura Nov 26, 2021

Que txula la tardó al Montseny, les fotos parlen per si soles, llàstima que me l he petdut…., a la propera serà.
    Gràcies per compartir-ho.👏

chus59 Nov 27, 2021

Moltes gràcies Rosa.!!
    Llàstima k no hagas pogut venir... El Montseny estava preciós!!

• Photo of molins
    molins Dec 3, 2021

Es molt bona la descripción del track

• Photo of Victoria Ribatallada
    Victoria Ribatallada Dec 4, 2021

sensacional ruta fotografica, en el moment oportu!!!

• Photo of M A R C A
    M A R C A Dec 5, 2021

Salutacfions a Rosa. Salutacions a Victoria. Salutacions a tots

chus59 Dec 5, 2021

Moltes gràcies Molins, Victoria i Carles. Un placer caminar amb vosaltres. Fins la propera!!

• Photo of Jordi Llenas
    Jordi Llenas Nov 29, 2022

Avui l'hem seguit la colla de Wikicamins, hem trobat uns camins fantàstics i unes vistes impressionants, pel mig de les fagedes, ens ha agradat molt. Moltes gràcies per compartir

chus59 Nov 30, 2022

Moltes gràcies Jordi pel teu comentari I valoració.
    M'en al.legro de k us hagi agradat.