Photo ofEls ermitans de Montserrat: totes les ermites des de la canal del Pou del Gat, l'Elefant i la Miranda de Santa Magdalena. Photo ofEls ermitans de Montserrat: totes les ermites des de la canal del Pou del Gat, l'Elefant i la Miranda de Santa Magdalena. Photo ofEls ermitans de Montserrat: totes les ermites des de la canal del Pou del Gat, l'Elefant i la Miranda de Santa Magdalena.

2020
October 8, 2023
October 2023

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Caminada per un nombre d'ermites del massís de Montserrat, amb ascens a dues alçades: l'Elefant i la Miranda de Santa Magdalena.
El cotxe, es pot aparcar a l'àrea de descans Blanc, tot i que el nombre de places és reduït. Si aquesta zona és plena, alternativament, es pot aparcar en el pàrquing de pagament del Monestir. De totes totes, cal arribar d'hora perquè deixar el cotxe a Montserrat sempre és un problema.
Travessem la carretera i ens enfilem pel camí des Degotalls que a escassos metres es divideix. Nosaltres seguim recte per la Canal del pou del Gat. Als pocs metres del trencall, ens hem de desviar lleugerament a la dreta. Pareu atenció doncs si seguiu recte, entreu en el curs del barranc i ens trobem sense pas.
La canal del pou del Gat és dreta. Puntualment, em de passar algun pas on hem d'emprar les mans, però tots els passos són senzills i gens aeris. Al sortir de la canal, ens trobem amb el GR de la Massana al Monestir i l'agafem cap a l'esquerra. En el trencall de la Trinitat, trenquem a l'esquerra i ens arribem a veure les ermites de Sant Dimes i de la santa Creu, amb excel.lents vistes. Tornem enrere fins el GR i el reprenem fins a l'ermita de Sant Benet.
Alternativament, es pot accedir a l'ermita de la Trinitat i accedir a Sant Benet pel camí superior.
Des de Sant Benet, enfilem la canal per un corriol empinat fins a Sant Salvador i més amunt encara, fins a un collet. D'aquest punt, surt un corriol a dreta que s'enfila per la roca fins a una estreta escletxa que cal superar grimpant fins el cim de l'Elefant. L'escletxa és força estreta però gens aèria.
Desfem camí fins a Sant Benet i des d'ací, a Santa Anna, una espectacular ermita avui en dia enderrocada i en fase d'excavació arqueològica.
Arribant a Santa Anna, cal tenir present que un camí duu a Sant Jeroni i un altre a Santa Anna. Hem de prendre aquets camí a l'esquerra i passar el peu de la tanca de fusta que protegeix el jaciment.
Travessem el corrent i ens enfilem amunt fins el camí nou de Sant Jeroni, el creuem i seguim corriol amunt fins a l'ermita de Sant Jaume. Girem a la dreta per baixar a la pista i ràpidament, enfilar a la dreta les escales que duen fins a Santa Magdalena i més amunt fins a la Miranda. Aquest indret té enormes vistes sobre les agulles d'aquest sector, com la Gorra frígia i les Magdalenes; totes elles, delícies d'escaladors.
Baixem per les escales de Jacob i desfem el camí fins a la canal del Pou del Gat. Alternativament, podeu passar pel Monestir, baixant per les escales (que jo sempre he trobat molt pesades de fer!!!).
Aquesta caminada, a més d'introduir-nos en el paisatge històric del massís, amb les seves ermites, ens ofereix grans vistes de dues de les principals zones d'agulles.
Ja podeu calcular entre 5 i 6 hores, i no oblideu de portar força aigua. Les fonts del massís estaven, l'any 2023, totalment eixutes.