les Angles roc Isards (puig Pam) cabana Balmeta

Photo ofles Angles roc Isards (puig Pam) cabana Balmeta Photo ofles Angles roc Isards (puig Pam) cabana Balmeta Photo ofles Angles roc Isards (puig Pam) cabana Balmeta

December 29, 2018
December 2018

near Les Angles, Occitanie (France)

Som a finals de desembre de 2018. La nostra il•lusió era fer una excursió amb raquetes, però enguany hi ha molt poca neu. Anem cap el Capcir a veure si en trobem.
Som a les Angles, on aparquem dalt de la urbanització, on comença la pista que va al estany de Balseres o Vallserra. Carreguem motxilla, raquetes, polaines i bastons. Caminem per la rue des Sorbiers, admirant les boniques cases de fusta fins la Rue de la Piste Verte on hi ha un telecadira de la estació d’esquí. Bona vista del llac de Matemale.
Agafem la pista que s’endinsa a la vall de la Balmeta, es banda obaga i te plaques de gel, pero fa de bon caminar. Som a la cota 1800. La pista es torna camí i entra en una zona humida, al cap de poc, deixem el sender principal i prenem un trencall cap a la dreta, doncs tenim un track de raquetes que ve per aquí del Puig de Pam. Trobem un area de aiguamolls i molts arbres caiguts, que ens dificulten la marxa una bona estona. Per assolir a la carena hem de pujar sense camí per una vessant amb herba i molta pendent. Arribem fins a més amunt del roc dels Isards, a 2360 metres, sense aconseguir fer el cim. Es fa tard.
Hem trobat el camí d’estiu i el seguim direcció Oest, va carenant , per banda solana i es quasi sempre sec, només hem de fer una pendent de neu clavant les puntes. Som a la serra dels Alarbs i davant nostre s’obre un ample panorama des l’estany de les Bulloses, passant pel majestuós Carlit fins els Perics. Anem baixant fàcilment i trobem les marques grogues i vermelles del Tour de Capcir que seguim fins la cabana de la Balmeta, refugi en força mal estat. Li caldria una reforma o fer un bon manteniment.
Tornem pel camí habitual; es cara nord amb el terra ben gelat i perillós. No hi ha neu suficient per raquetes . Rellisquem sovint i tenim alguna caiguda sense conseqüències. Rodegem l’estany de la Balmeta, gelat. Es fa fosc i quan arribem a la pista hem d’encendre els frontals.
Una bona excursió, el millor son les vistes dels cims del Capcir nevats. La qualifico de difícil pels trams gelats.
MAPA Cerdagne- Capcir de RANDO éditions

Les Angles

28-DIC-18 10:24:11AM Aparcament

PictographMountain hut Altitude 6,936 ft

Cabana de la Balmeta

28-DIC-18 4:22:57PM Refugi precari en força mal estat.