Les Agudes (100cimsFEEC) i el Turó de l`Home pels Castellets (circular)

Photo ofLes Agudes (100cimsFEEC) i el Turó de l`Home pels Castellets (circular) Photo ofLes Agudes (100cimsFEEC) i el Turó de l`Home pels Castellets (circular) Photo ofLes Agudes (100cimsFEEC) i el Turó de l`Home pels Castellets (circular)

February 11, 2023
February 2023

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Interessant ruta per assolir el cim de les Agudes pels Castellets. Una sèrie de grimpades que ens portaran al cim dels Castellets, abans d`afrontar la pujada a les Agudes
Aparcats a l`àrea de Sesferreres, prenem corriol a l`altra banda de la carretera que, per dins una fageda va guanyant alçada. Tot pujant, arribem al Coll de Sa-Siureda i aquí comença la diversió. Ja desde aquí el coll tenim impressionants vistes de la dreta pujada/grimpada que ens espera.
Algun pas equipat amb cadena, vistes inmillorables, grimpades de diferent dificultat, i un pilot de metres de desnivell...això són els Castellets. Dir que es pot pujar per diferents llocs, cadascú que esculli el que li sembli més bé segons la seva experiència.
Després d`una bona estona de grimpar i empaitar fort, arribem a les Agudes.
Vistes inmillorables però la munió de gent que la fem, li restem màgia.
Des d`aquí mateix ja divisem el segon objectiu, lluny encara, el Turó de l`Home, amb les seves antiestètiques antenes.. Un fàcil corriol davalla de les Agudes i sense entrebancs ens porta al Turó de l`Home.
Molta més gent....En fi...
Baixem fins a Coll Pregon, i enganxem corriol que ens submergirà en una fageda que ja no deixarem fins al cotxe. Camí a estones un xic perdedor degut a l`alçada de fulles que reposen al terra. Abans d`arribar al Coll de Sa-siureda (on reprendrem el camí per on hem pujat) passem per la font de Briançó (seca quan la vaig fer jo). Un cop al Coll de Sa-siureda, desfem el camí de pujada fins a l`aparcament.
Interessant ruta pels que ens agrada grimpar i fer la béstia.
Dir que jo la vaig fer amb neu/gel i augmenta molt la dificultat, però sense ser cap bestiesa si s`està avessat a aquestes coses.