Leleg Yolu 1. Etap: Etrim - Kale Dağı (Theangela)

Photo ofLeleg Yolu 1. Etap: Etrim - Kale Dağı (Theangela) Photo ofLeleg Yolu 1. Etap: Etrim - Kale Dağı (Theangela) Photo ofLeleg Yolu 1. Etap: Etrim - Kale Dağı (Theangela)

3 hours one minute
June 7, 2021
June 2021

near Etrim, Muğla (Türkiye)

8 etap halinde bitirmeyi planladığımız Leleg 1. Etabını Bodosk Bodrum Doğa Sporları Kulübü Derneği'nden deneyimli yürüyüşçüler Hüseyin Aydın ve Arcan Camgöz ile "Leleg Yolu" kitabıma temel olmak üzere yürüdük.
Havaların giderek ısınması nedeniyle erken saatlerde başladığımız yürüyüşü hemen öğleden sonra bitirdik.
Etrim'den başlayan Turu, Halk arasında Kale Dağı olarak bilinen Leleglerin yerleşim alanlarından Theangela'da yani Kale Dağı'nın tepelerine tırmanarak ve 2. Etabımız olan Kaplan Dağı girişine kadar sürdürdük.
Bodosk tarafından yapılan işaretlemeleri ben önden yürüyerek test ettim. Neredeyse 10 metrede bir ve akıllıca yapılan işaretlemeler sayesinde kolaylıkla yolumu bulabildim.
Bir karayılan üzerinden atladım, arkadaşlar da farketti. Doğada bir kaplumbağa görebildik. İnişimizde en beğendiğimiz yol üzerinde kare bir kapak bulunan sarnıcın solundan patikaya girip içinden gittimiz ve sonra orman yoluna birleşen çam yapraklarıyla dolu olan patika oldu.

PictographIntersection Altitude 159 ft

PictographPhoto Altitude 159 ft

PictographIntersection Altitude 558 ft

PictographIntersection Altitude 557 ft

PictographIntersection Altitude 719 ft

Burada işaretlere dikkat etmekte yarar var. Ok gibi görünen ana Leleg Yolu işaretleri sizi yanıltmasın. < siz üst bacağın gösterdiği yola doğru devam edin veya hemen yakınındaki ikinci düz işaretleri bulup oradan yolunuza devam edin. Ben bir iki defa bu işarette yanıldım sizde yanılmayın.

Çıktığınız patikanın tam karşısında görünen patika girişinde bir taş üzerinde işaret var ve hemen ardında ağaç üzerinde yine işaret var.

Bu orman yolundan Batıya doğru yürüyüp karşımızdaki tepeye doğru yönümüzü kuzeydoğuya çevirip hafif bir tırmanışla tepeye varacağız.

PictographFauna Altitude 1,649 ft

Tek başına yaşam mücadelesini bu dağlarda sürdürüyor. Belki yavruları, eşi ve arkadaşları da buralardadır.

PictographRuins Altitude 1,930 ft

Arzu ederseniz Leleglere ait buraki surları 100 netre ileriye gidip görebilirsiniz.

PictographRuins Altitude 1,933 ft

Leleglere ait bu Antik Hamam kalıntılarını hafifçe aşağıya inerek daha güzel izleyebilirsiniz.

PictographRuins Altitude 1,873 ft

Burası yüksek bir sur duvarı, Sur Duvarının önünde geniş bir düzlük var. Korunaklı bir tepede yine koruma amaçlı ve düzgün iri kayalardan yapılmış bir sur. leleglere ait olduğu sanılıyor.

PictographRuins Altitude 1,843 ft

Etrim istikamet Etrim Bağlantı Yoludur. Ana Yol olmadığı için Sarı Kırmızı işaretlidir.

Leleg Yolu Kaplan Dağı girişine doğru devam ediyor. Bu yol sizi Çiftlik ve Çamlık köylerine gitmrnizi sağlayacak köylerarası yola da götüruyor.

Burada yaz aylarında içinde Orman Yangın ekibinin yaşadığı gözetleme kulesi var ve hemen yanında masasıyla bir kamp alanı bizi bekliyor. Zieveye çıktığınııza göre biraz dinlenebilir ve birşeyler atıştırabilirsiniz.

PictographRuins Altitude 1,977 ft

Patikadan çıktıktan sonra Batıya doğru Orman yoluna giriyoruz. Orman Yolu Yalıçitliğin su deposunun altından sola dönerek bizi varış noktamıza götürüyor.Burada Kavşak tablemız var. Sola Doğru Yol Çiftlik istikametine, Sağa doğru sabah giriş yaptığımız Etrim'e bizi götürüyor.

• Photo of Güneş Dönmez
    Güneş Dönmez Nov 13, 2021

I have followed this trail  verified  View more

Harika bir parkur...doğa ve manzara muhteşem.