Photo ofLe Tech-Mas de Villafort-Tour de Cos-Mas de Cos-Ste. Cecíle (El Tec-Vilafort-Torre del Coç-el Coç-Sta. Cecília) Photo ofLe Tech-Mas de Villafort-Tour de Cos-Mas de Cos-Ste. Cecíle (El Tec-Vilafort-Torre del Coç-el Coç-Sta. Cecília) Photo ofLe Tech-Mas de Villafort-Tour de Cos-Mas de Cos-Ste. Cecíle (El Tec-Vilafort-Torre del Coç-el Coç-Sta. Cecília)

1930
February 13, 2017
February 2017

near el Tec, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Poble de le Tech (el Tec ),comarca històrica del Vallespir, Catalunya nord- Estat Francés.

Anirem tot pujant per la carretera que va al poble de Montferrer. Després de passar una casa que ens queda per la cara sud, per la cara nord, en tenim una que té una petita galeria per la cara de Llevant i al seu costat un pas públic que dona accés al camí que puja al mas de Vilafort.
Aquest camí marxa tot pujant en direcció al nord-oest i ens porta a sota la casa del Solà, que voltem tot resseguint la tanca i el seu mur. En deixar la casa, el camí continua amb la mateixa direcció fins que més endavant puja més decididament en direcció nord a trobar l'antic camí de Vilafort.
Aquest és un camí dels de tota la vida (és fressat i té alguna senyal de pintura groga) que ens pujarà a trobar la pista del Mas de Vilafort. Anirem primer a veure el Mas (direcció sud-oest) i retornarem per continuar pujant per la pista fins arribar a la Collada (petit pla amb cruïlla de camins).
Aquí anirem pel camí que marxa al sud-est on ràpidament trobem una cruïlla de camins. Agafarem el que marxa més al nord-est per portar-nos a l'entrada del bosc on comença a pujar fins a trobar una font al costat del camí. Aquí continuarem pujant pel camí que gira a Ponent per ràpidament girar i pujar recta amunt en direcció al sud.
En arribar a dalt de la carena, el camí baixa una mica en direcció al sud, per anar tot seguit a Llevant, resseguint el caire de la muntanya, a trobar una cruïlla de camins.
Cal recordar aquesta cruïlla, anirem i tornarem aquest punt. Agafarem el camí (senyals blaves) que marxa força planejant a Llevant resseguint el caire de la muntanya fins arribar a la Torre del Coç. La Torre del Coç havia set una torra de senyals molt important.
Comunicava la costa del Rosselló amb les Torres de Cabrenç que comunicaven a la vegada amb Sant Antoni de Camprodon per continuar amb una xarxa de Torres fins a la Seu d'Urgell. Un cop gaudit d'aquest magnífic mirador de 360 graus, retornarem a la cruïlla descrita on agafarem el camí que baixa en direcció sud.
Un tros avall ens trobem amb el camí que ve de la cruïlla de la Collada. El seguirem en direcció al sud-est fins al Coll de Caussol on trobem una cruïlla (té una fita). Deixarem el camí que marxa al sud a pujar el Cim del Caussol (no té vista) i n'agafarem un que baixa recta a Llevant a trobar una plaça carbonera.
Per la cara nord-est de la plaça carbonera surt el camí que seguirem (direcció nord-est) i ens portarà a trobar una cruïlla (senyals de pintura blava). Continuarem pel camí que marxa novament a Llevant fins trobar una pista forestal.
La seguirem tot baixant, menyspreant les laterals, fins arribar a la carretera de Montferrer on trobem la casa del Coç.
Seguirem la carretera en direcció al sud per retornar al Tec. En la baixada passarem per el costat de l'església de Santa Cecília i una mica més avall pel Mas de Santa Cecília.
Aquesta excursió és millor fer-la quant els arbres no tenen fulles.

Cartografia I. G. N., mapa 2349 ET Massif du Canigou

Vilafort

Vilafort Vell (runes)

• n@th Dec 22, 2019

Bonjour, nous avons fait ce parcours samedi 21.12, le sentier qui part du tech a subi le mauvais temps quelques arbres nous obligent à faire un détour et à certains moments le chemin n'est pas fiable.
    Le carrefour après le retour de la tour de cos, il faut le deviner (sur cette partie il manque le balisage) et c'est en suivant la trace gps que nous faisons la suite ... partir sur la droite (on devine une sente) passer un arbre tombé et encore à droite on devine une sente, la prendre c'est une descente raide qui existe je pense grâce aux bêtes .... après cette descente nous retrouvons un peu de balisage bleu qui nous mène à la piste.
    Malgré tout c'est une très belle balade la tour de cos malgré son état vaut le détour.