Le Dison, La Sawe, La Statte en La Hoegne

Photo ofLe Dison, La Sawe, La Statte en La Hoegne Photo ofLe Dison, La Sawe, La Statte en La Hoegne Photo ofLe Dison, La Sawe, La Statte en La Hoegne

May 10, 2021
May 2021

near Royompré, Wallonia (Belgique)

Misschien wel de mooiste route van de Oostkantons.
Een wat pittiger, maar erg mooie wandeling, grotendeels door bos en langs 'berg'riviertjes, waarbij we vanuit Royompré een grote lus maken rondom Solwaster langs de Dison, de Sawe, de Statte en de Hoegne.

• Photo of cressato
    cressato May 16, 2021

Zéér mooie wandeling, dank u!

1 stukje was een beetje moeilijk, net na het restaurant op driekwart van de wandeling moet je effe klefferen om terug op een goed pad langs de beek te geraken. Voor de rest perfecte paden, weinig verharde wegen en vooral een prachtige natuur om van te genieten. Veel beuken met fris lentegroene blaadjes nu, van tijd fijne uitzichten en bijna constant het zachte gemurmel van waterversnellingen en beekjes over stenen.

Op het einde bij de laatste kilometers hebben we nog een flinke drash bui gehad, de paden werden nu ook beken en onze schoenen liepen uiteindelijk ook vol :-)