Le Bugue, rondwandeling, 'boucle du Clinge'

Photo ofLe Bugue, rondwandeling, 'boucle du Clinge' Photo ofLe Bugue, rondwandeling, 'boucle du Clinge' Photo ofLe Bugue, rondwandeling, 'boucle du Clinge'

April 12, 2019
April 2019

near Le Bugue, Nouvelle-Aquitaine (France)

Vanaf de camping rijden we een paar kilometer met de auto naar de parkeerplaats bij de begraafplaats anders wordt de route wel iets te lang.
Even voorbij deze ruime parkeerplek staat een oude asfaltwals waarop natuurlijk even geposeerd moet worden voor de foto.

Hierna volgen we de heuvel zijwaarts tot aan de D710 welke we oversteken en het bos in lopen. Bij de eerste kruising houden we links aan en lopen een 2 kilometer paralel aan de D710 maar dan boven door het bos.
We passeren een fraaie oude watermolen en steken uiteindelijk weer de D710 over om de route door de bossen en velden te vervolgen.

Onderweg is er weer een diversiteit aan fraaie uitzichten, oude vervallen gebouwen, nieuw gerestaureerde boerderijen en kleine gehuchtjes.
Aan levende have staan daar ezels en koeien ons aan te staren, scharrelen kippen en ander pluimvee in het rond door de bloeiende velden.

De route bevat 3 keer een klimmetje waarvan de laatste een magnifiek uitzicht geeft op Le Bugue en de Vezere rivier die hier in een bocht naar Limeuil gaat om daar in de Dordogne uit te komen.

Oude watermolen

Vanuit het bos linksaf de asfaltweg volgen over 100 meter en vervolgens rechtsaf om de vijver heen.

Verweerde schuur

Halverwege het klimmetje

PictographFountain Altitude 859 ft

Voor het kippenhok langs

De route loopt over een boerenerf.

Voor dit boerenerf linksaf

Voor het veld met de ezels linksaf. De ezel volgt gezellig.

Le Brugue van boven

De Vezere stroomt een klein stukje verderop bij Limeuil in de Dordognerivier.

Photo ofVijver achter de kerk van Le Brugue Photo ofVijver achter de kerk van Le Brugue Photo ofVijver achter de kerk van Le Brugue

Vijver achter de kerk van Le Brugue

Andere foto's zijn ook van Le Brugue maar de route gaat hier niet perse langs.

• Les Cabanes de Rouffignac Nov 9, 2020

Een hele mooie route, met prachtige vergezichten. Afwisselend met bos, landerijen en mooie huizen.
    Les Cabanes de Rouffignac.

Wicky en Erick Nov 9, 2020

Hallo Les Cabanes de Rouffignac, dank voor jouw aardige commentaar. Ik zag dat jij sinds kort ook gebruik maakt van wikiloc. dat zal je prima gaan bevallen. Ik zal jouw ook gaan volgen. Op onze eigen site kun je meer routes vinden. ze zijn per land en provincie geordend. Kijk maar eens rond. Hartelijke groet, Erick.