Lazareva stena, put kroz šumu (10km)

Photo ofLazareva stena, put kroz šumu (10km) Photo ofLazareva stena, put kroz šumu (10km) Photo ofLazareva stena, put kroz šumu (10km)

1952
May 15, 2021
May 2021

near Rovni, Central Serbia (Serbia)

Jedan od najlepših vidikovaca u Srbiji. Veštačko jezero je nastalo 2015. izgradnjom brane na reci Jablanici. Najveća dubina jezera je 76 metara. Kod potopljene crkve je dubina oko 55m.

Parkirali smo kod same brane, postoji lep, uređen i obeležen parking. Odmah nakon prelaska brane, put vodi kroz šumu, lagano uzbrdo, na svim račvanjima se držite leve strane i kod sela Stubo ćete izaći na asfaltni put. Taj deo pre asfalta je ujedno i najteži za decu na celoj stazi. Posle je sve lagano. Ceo kraj je neverovatno lep, prava seoska idila koja živi punim životom, ovce pasu, njive se obrađuju, ljudi vas pozdravljaju a vrlo je moguće da vam društvo usput pravi i neki lokalni pas koji se nada sendvičima kada napravite pauzu.

U ovom kraju ima dosta vrtača, to su ulegnuća u tlu nastala sleganjem i propadanjem mekih krečnjačkih slojeva, nakon čega je formiran sloj zemlje obrasle travom.

U povrtaku, put vodi kroz šumu, kraći je od odlaska i još i lepši. Pored jedne vrtače, potpuno okružene šumom, pravimo pauzu i mini osveženje uz lagane vežbe istezanja.

Neposredno na račvanju staze nalazi se ovaj vidikovac. Savršeno mesto za piknik jer je lep pogled na jezero, nema gužve a Lazareva stena je na 5-10 minuta hoda odavde. Kada se krene prema steni, bilo koji put na račvanju je ispravan, gornji vodi pored tornja (kota 555) i oko 10 metara je viši, otprilike su jednake dužine. Prijatno!

PictographLake Altitude 1,693 ft

Jedan od najlepših vidikovaca u Srbiji. Pas koji nas je pratio. Zvali smo ga Žuća. Voli sendviče. Može i paradajz. Voće ne voli :D

Račvanje kod telekomunikacionog tornja

Nakon proplanka, bilo koji put na račvanju je ispravan, gornji vodi pored tornja (kota 555) i oko 10 metara je viši, otprilike su jednake dužine.